• put your amazing slogan here!

    05-07.09.2024, AIRPOWER24, Zeltweg, Austria / AIRPOWER24, Zeltweg, Österreich




    "Fliegen. Freiheit. Begeisterung". "Repülés. Szabadság. Lelkesedés" volt a mottója a Hinterstoisser légibázison megrendezett 11. repülőnapnak.

    A Cseh Köztársaság Hadserege Légierejének (Vzdušné síly Armády České republiky, VzS AČR) PZL W-3A Sokol többcélú helikoptere a kutatás-mentési bemutató közben. Oldalszám: 0715, gyári szám: 370715.





    Szintén Csehország képviseletében, JAS-39C Gripen többfeladatú harcászati repülőgép. Oldalszám: 9242, gyári szám: 39-242.



    Kötelékben a cseh Flying Bulls Aerobatics Team műrepülő kötelék, XtremeAir Sbach 342 típusú gépeivel. 









    A pénteki napon az időjárás az esősebb oldalát is megmutatta.

    A manchingi Messerschmitt Stiftung üzemelteti a D-IMTT lajstromjelű utánépített Messerschmitt Me-262 A/B1-c Schwalbe vadászrepülőgépet. Gyári száma: 501244.



    Az eredeti Jumo 004 B-2 hajtóművek helyett GE CJ-610-9 típusú hajtóművekkel repül a gép. Ezt jelzi a típus megnevezésben szereplő "c" betű. 

    A Tango-Tango 2005. nyarán készült el.

    A manchingi Flugmuseum Messerschmitt mellett található az Airbus gyártósora, ahol a Német Légierő (Deutsche Luftwaffe) számára is készültek, készülnek az Eurofighterek.



    Eurofighter Typhoon EF2000 Tranche 2 többfeladatú harcászati vadászrepülőgép. Oldalszám: 30+75, gyári szám: GS0056.

    Hívójele: "NOBLE".



    Taktisches Luftwaffengeschwader 74, TaktLwG 74, Neuburg an der Donau.

    Alenia Aermacchi C-27J Spartan többfeladatú katonai szállító repülőgép. Lajstromjel: CSX62219 / RS-50, gyári szám: 4119.





    Az Olasz Légierő (Aeronautica Militare, AM) 1948. október 15-én megalakult Kísérleti Repülő Osztály 311. repülőcsoportjának  (311° Gruppo Volo del Reparto Sperimentale Volo, 311° Gruppo RSV) gépe, leszállás közben.

    A személyzet munkáját Willy a prérifarkas segíti.

    F/A-18C (Upgrade 21) Hornet többfeladatú harcászati vadászrepülőgép. Lajstromjel: J-5013, gyári szám: 1357/SFC013.





    Svájci Légierő. Egy ország, négy hivatalos nyelv. Schweizer Luftwaffe; Forces aériennes suisse; Forze aeree svizzere; Aviatica militara svizra.





    P-3C CUP+ Orion tengerészeti felderítő és tengeralattjáró-vadász repülőgép. Oldalszám: 60+03, gyári szám: 285E-5745. A Német Haditengerészeti Légierő 3. "Graf Zeppelin" repülőszázadának (Marinefliegergeschwader 3 "Graf Zeppelin, MFG 3) gépe leszállás közben.

    Airbus A400M-180 Atlas katonai szállító repülőgép. Oldalszám: 54+38, gyári szám: 115. Az első Atlast 2014. december 18-án adták át a Német Légierő részére.

    A Szlovák Köztársaság Fegyveres Erőinek Légiereje (Vzdušné sily Ozbrojených síl Slovenskej republiky, VzS OS SR) egy Mil Mi-17M szállítóhelikoptert delegált a rendezvényre. Oldalszám: 0846, gyári szám: 108M46. Az 51. Prešov ezred (51. krídlo Prešov), 2. helikopter századában (2. vrtulníková letka) még az orosz típus szolgál.

    A Spanyol Légi- és Űr Haderő (Ejército del Aire y del Espacio) bemutató csapata, a Patrulla Águila vagyis Sas Őrjárat 1985. július 4-én alakult meg.









    A csapat a CASA C-101EB Aviojet kiképző és könnyű támadó repülőgépet repüli, amelyet E.25 jelzéssel rendszeresítettek a légierőben.







    A kötelék vezérgépe. Lajstromjel: E.25-08 / 79-08, gyári szám: EB01-08-008.

    Az Osztrák Légierő (Österreichische Luftstreitkräfte) kiképző repülőgépeinek bemutatója következett. 

    Ausztriában a Repülő és Légvédelmi Csapatok Iskolájában (Flieger- und Fliegerabwehrtruppenschule, FlFlaTS) történik a pilóták kiképzése. Az iskola az alsó-ausztriai Langenlebarnban található.

    A Pilatus PC-7OE Turbo Trainer kiképző és könnyű támadó repülőgépek 1983 óta szolgálnak a légierőben.

    Összesen 16 darab gép került rendszeresítésre.

    Pilatus PC-7OE Turbo Trainer kiképző és könnyű támadó repülőgép. Lajstromjel: 3H-FC, gyári szám: 414.

    A gépek hívójele: VIPER. Erre utal a gépre festett vipera is.



    A pilóták alapképzése 2018. május 3-tól az osztrák gyártmányú Diamond DA40 NG Diamond Star típusú repülőgépeken történik. A négy üléses, 123,5 kW-os Austro Engine AE300 típusú motorral felszerelt repülőgép repülési ideje egy tankolással a 6 órát is elérheti.



    Diamond DA40 NG Diamond Star könnyű repülőgép. Lajstromjel: 3H-DC, gyári szám: 40.N380.

    Pilatus PC-7OE Turbo Trainer kiképző és könnyű támadó repülőgép. Lajstromjel: 3H-FK, gyári szám: 482. 

    Az Alenia Aermacchi M-346 Master kiképző és könnyű harcászati repülőgépet T-346A jelöléssel rendszeresítették Olaszországban.

    A 311° Gruppo RSV gépe felszállás közben.









    Az Osztrák Légierő légvédelmi készenléti szolgálat (QRA) bemutatójának részvevői érkeznek. A légtér megfigyelése és védelmének irányítása a "Goldhaube" elnevezésű rendszerbe integrált radarok segítségével történik. A rendszer egyik összetevője az Eurofighter Typhoon EF2000 Tranche 1 Block 5A többfeladatú harcászati vadászrepülőgép, amelyet csak légirendészeti feladatokra használnak. A 7L-WA lajstromjelű, AS001 gyári számú, ideiglenesen 98+40 lajstrom számmal ellátott gépet 2007 március 21-én repülte be az EADS pilótája, Chris Worning és 2007. július 12-én érkezett meg Zeltwegbe. Ez, a 125. legyártott gép volt az első exportra készült Eurofighter.

    Eurofighter Typhoon EF2000 Tranche 1 Block 5A többfeladatú harcászati vadászrepülőgép. Lajstromjel: 7L-WD, gyári szám: AS004. 2007.12.21-én állt hadrendbe.

    A légtérsértőt a 8T-CC lajstromjelű C-130K Hercules katonai szállító repülőgép alakította. Az 1968-ba gyártott 382-4257 gyári számú gépet korábban a Brit Királyi Légierő használta XV 292 lajstromjellel, C.1 típus jelöléssel. 2003.08.26-tól repül az Osztrák Légierő állományában.

    Ausztria 18 darab Eurofighter megvásárlására kötött szerződést, de végül csak 15 darab került rendszeresítésre, amelyből 9 darab új gyártású, 6 darab pedig keveset használt, korábban a Német Légierőben repült gép.

    Az elfogás pillanatai.















    Három darab Hercules került beszerzésre Angliából.

    Az Eurofighterek a Zeltwegben települt Megfigyelő ezred (Überwachungsgeschwaders, ÜbwGschw) állományába tartoznak. 

    A gépek szárnyai alá 1.000 literes üzemanyag-póttartályokat és Smokewinder-eket függesztettek.















    Sikorsky S-70A-42 Black Hawk többcélú szállítóhelikopter. Lajstromjel: 6M-BG, gyári szám: 702756.

    Az Osztrák Szövetségi Hadsereg (Bundesheer) állományába tartozó, 2002-ben beszerzett kilenc darab Black Hawk Langenlebarnban állomásozik. A flotta 3 darab UH-60L változatú géppel fog bővülni és a tervek szerint 2028-ban kezdődik 12 darab UH-60M változatú gép leszállítása is.



    "Nem kell gyorsnak és zajosnak lenni ahhoz, hogy meggyőző legyen". Team Blanix.

    Az amerikai Horsemen Flight Team nem repülte át saját gépeit az USA-ból, hanem az Egyesült Királyságból és Németországból bérelt gépekkel vett részt a bemutatón. North American P-51B-1NA Mustang vadászbombázó repülőgép. Lajstromjel: N515ZB / 324823 gyári szám: 104-25866. Az 1944-ben gyártott gép az USA hadseregének légierejében 43-24837 oldalszámmal repült, amíg 1944.06.10-án az Egyesült Királyságban, Kelet-Sussex-ben összetört. Darabjait megmentették és 2010 és 2014 között restaurálták először. A gép festése a 357. vadászrepülő ezredben (357th Fighter Group) repülő William B. Overstreet, Jr. gépének festését követi, amely a rendszeres Németország feletti bevetések miatt kapta a "Berlin Express" nevet. Overstreet kapitány nevezetes tette volt, amikor 1944. tavaszán, egy Párizs környékén végrehajtott bevetés során egy Messerschmitt Me-109G-vel keveredett harcba. A harc során több találatot is elért a német gépen, amelynek a pilótája úgy döntött, hogy berepül Párizs fölé, remélve, hogy a német légvédelem majd lelövi az őt üldöző Mustangot. Az erős elhárító tűz ellenére Bill követte a német, aki úgy döntött, hogy átrepül az Eiffel-torony alatt, hátha így leszakíthatja az amerikait. Bill azonban követte őt és több találatot is elért, így lelőtte a német gépet.

    North American P-51D Mustang vadászbombázó repülőgép. Lajstromjel: N51ZW / 472927 gyári szám: 122-40993. 44-74453-as oldalszámmal repült az USAAF kötelékében, majd a Kanadai Királyi Légierőbe került. 1960 óta van magántulajdonban. 1963. március 17-én Indianapolisban lezuhant. A megmarad alkatrészeket egy CAC gyártású Mustang alkatrészeinek és új gyártású alkatrészek felhasználásával 1981 és 1984 között építették újjá. Egy 2011-ben bekövetkezett sérülés utáni nagyjavítás után kapta meg a mostani festését, amely az egykor Duxfordban állomásozó 84. vadászrepülő század (84th Fighter Squadron), Clark Clemons hadnagy által repült gépének festését követi.

    A Vermonti Légi Nemzeti Gárda (Vermont Air National Guard) F-35A Lightning II többfeladatú harcászati repülőgépét Melanie "MACH" Kluesner, az F-35A Lightning II Demonstration Team parancsnoka repülte.













    A harmadik Mustang az N351MX / 413305 lajstromjelű, 122-40931 gyári számú P-51D-30-NA volt. 1945. május 23-án került az USA hadseregének légierejébe 44-74391 oldalszámmal. Több alakulatot is megjárva, 1958-ban a Guatemalai Légierőhöz került. 1972. óta van polgári lajstromban. Jelenlegi festése a 354. vadászrepülő században (354th Fighter Squadron) repült Henry W. "BABY" Brown kapitány gépének festését idézi.



    F-35A Lightning II többfeladatú harcászati repülőgép. Oldalszám: 18-5360, gyári szám: AF-251.





















    F-35 nagyban és...

    ...kicsiben.

    A The Flying Bulls AH-1F Cobra helikopterét 1967-ben gyártották. Lajstromjel: N11FX, gyári szám: 20483.

    Az Austrian Airlines Boeing 787-9 Dreamliner utasszállító repülőgépe. Lajstromjel: OE-LPM, gyári szám: 62736 / 936.

    Gulfstream G650 (GVI) utasszállító repülőgép. Lajstromjel: N1F, gyári szám: 6076.

    The Flying Bulls, Douglas DC-6B utasszállító repülőgép. Lajstromjel: OE-LDM, gyári szám: 45563.

    Görög Légierő (Πολεμική Αεροπορία, ΠΑ), ZEUS Demo Team. 

    F-16C Block 52 többfeladatú harcászati vadászrepülőgép. Oldalszám: 502, gyári szám: XK-3

    A csapat első hivatalos bemutatója 2010. november 7-én volt.







    A Horvát Légierő (Hrvatsko ratno zrakoplovstvo, HRZ) Pilatus PC-9M-ekkel repülő bemutató köteléke, a Vihar Szárnyai (Krila Oluje) következett.













    Pilatus PC-9M kiképző és könnyű támogató repülőgép. Oldalszám: 059, gyári szám: 622.

    Pilatus PC-9M kiképző és könnyű támadó repülőgép. Oldalszám: 068, gyári szám: 631. 

    Magyar Honvédség, vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár. JAS-39C EBS HU Gripen többfeladatú harcászati vadászrepülőgép. Oldalszám: 32, gyári szám: 39.303.





    A Német Hadsereg Repülőcsapata (Heeresfliegertruppe, HFlgTr), EC 665 Tiger támogató helikopter. Oldalszám: 74+52, gyári szám: 1052.





    Finn Légierő (Suomen ilmavoimat), F/A-18C Hornet MLU 2 többfeladatú harcászati vadászrepülőgép. Lajstromjel: HN-425, gyári szám: 1423/FNC025.

















    A 2024-ben, a 31. vadászrepülő században (Hävittäjälentolaivue 31 , HävLLv 31) szolgáló Petteri Kairinen százados - hívójele: "LOUDEATER" - a fő bemutató pilóta a Finn Légierőben.

    A Német Légierő Airbus A400M-180 Atlas katonai szállító repülőgépe. Oldalszám: 54+24, gyári szám: 084.







    Az Atlas maximálisan 37 tonna teher szállítására képes. Légi teherdobás esetén ez 25 tonnára csökken.



    Lufttransportgeschwader 62, LTG 62, Wunstorf.

    A Svájci Légerő bemutató csapata a Patrouille Suisse, vagyis a Svájci járőr, 1964. augusztus 22-én alakult meg.

    1995 óta repülnek az F-5 Tiger II típussal.

















    F-5E Tiger II könnyű vadászbombázó repülőgép. Lajstromjel: J-3087, gyári szám: L1087.

    Flatty, a csapat kabalája mindig a TIGER DUE-n repül. Több mint 1.100 repült órával rendelkezik az F-5-ös típuson. 2000-ben csatlakozott a kötelékhez. Pályafutásának fontos részlete, hogy 2004-ben a Red Arrows elrabolta és galád módon brit pilóta ruhát adtak rá. Csak később, a brit kötelék egy svájci bemutatója során tudott visszatérni alakulatához. :)

    F-5E Tiger II könnyű vadászbombázó repülőgép. Lajstromjel: J-3091, gyári szám: L1091.

    Ausztria, Zeltweg, Airpower, The Flying Bulls. North American B-25J Mitchell. Lajstromjel: N6123C, gyári szám: 108-47647. Pályafutását 1944-ben kezde 44-86893 oldalszámmal a USAAF-ben bombázó repülőgépként, de az évek során légi tűzoltásra is használták.

    Lockheed P-38L-5-LO Lightning vadászrepülőgép. Megépítése után F-5G-6-LO változatú felderítő géppé alakították, de 1946-tól már versenygépként használták 2001. június 25-én bekövetkezett sérüléséig. A nagyjavítást követően került Salzburgba. 2008. május 28-án kapott új légialkalmassági bizonyítványt. Lajstromjel: N25Y, gyári szám: 422-8509. 

    North American P-51D-30NA Mustang vadászrepülőgép. Lajstromjel: OE-EFB, gyári szám: 122-40964. Az ötvenes években a Kanadai Királyi Légierőben repült.











    A Dassault-Breguet-Dornier Alpha Jet A könnyű csapásmérőgépek korábban a Német Légerőben repültek.

    North American T-28B kiképző és könnyű támadó repülőgép. Lajstromjel: OE-EMM, gyári szám: 200-423.

    Szintén a Olasz Légierő Kísérleti Repülő Osztályához tartozik az utánégetővel felszálló Eurofighter F-2000A Typhoon Tranche 2 többfeladatú harcászati vadászrepülőgép. Lajstromjel: MM7316 / 4-42, gyári szám: IS048.
     


     A Német Hadsereg Repülőcsapatainak bemutató csapata az NH90 Display Team. 

    A csapat a faßbergi 10. Taktikai Helikopter Ezred (Transporthubschrauberregiment 10, TrspHubschrRgt 10) kötelékében működik.

    NHI NH90 TTH többcélú szállító helikopter. Oldalszám: 78+19, gyári szám: 1099.



    Mindkét napot az Osztrák Hadsereg művészeti bemutatója zárta, amelynek során a Lawine Torrén művészhálózat, 25 repülőgép és helikopter valamint különböző járművek segítségével a görög mitológiából ismert argonauták történetét adták elő. Az ötven harcos Iaszón vezetésével, az Argosz által épített Argó nevű hajón keltek útra Iolkoszból Kolkhiszba, hogy megszerezzék az aranygyapjút, amelyet egy sárkány őrzött. Úgyhogy a blog tematikájának megfelelően jöjjenek a haditechnikai eszközök.

    A Pilatus PC-6 / B2H2 Turbo Porter többfeladatú repülőgép 1976-ban került rendszeresítésre a Bundesheer-ben.

    Pilatus PC-6 / B2H2 Turbo Porter többfeladatú repülőgép. Lajstromjel: 3G-EB, gyári szám: 758.

    A gép személyzete 1 fő. 7 utast szállíthat.

    A repülőgép célzsák vontatásra is alkalmas. 

    Az érzékelőkkel ellátott célzsákot max. 1.500 méteres távolságra lehet kiengedni.



    JCB 437 HT gumikerekes homlokrakodó.

    JCB 437 T4F gumikerekes homlokrakodó.

    Volvo G930 gréder.

    Eurofighter Typhoon EF2000 Tranche 1 Block 5A többfeladatú harcászati vadászrepülőgép. Lajstromjel: 7L-WO, gyári szám: GS012. 2005-ben gyártották a Luftwaffe részére, 2009.07.08-től van a Osztrák Légierő állományában.

    C-130K Hercules katonai szállító repülőgép.





    Puch G 290/LP Sandviper II járőr gépkocsi a különleges erők részére. Egy osztrák gyártású 7,62 mm-es MG74 géppuska látható a vezető melletti ülésnél és egy 12,7 mm-es M2 Browning géppuska a felső tüzelőállásban. A személyzet létszáma: 3 fő.

    Sikorsky S-70A-42 Black Hawk többcélú szállítóhelikopter. Lajstromjel: 6M-BA, gyári szám: 702709.



    OH-58B Kiowa könnyű többcélú helikopter. Az első hat Kiowa (3C-OA-tól 3C-OF-ig) 1976. június 14-én beládázva érkezett meg Langenlebarnba. Az összeszerelés után a 3C-OF hajtotta végre az első repülést 1976. június 22-én. A megvásárolt 12 darab helikopter második fele 1976. szeptember 16-án érkezett meg. Az első ülések és a hajtóműtér burkolta páncélozott. Egy 7,62 mm-es M134 Minigun géppuska szerelhető fel a helikopter bal oldalára.

    OH-58B Kiowa könnyű többcélú helikopter. Lajstromjel: 3C-OA, gyári szám: 42239.

    Az Agusta-Bell AB-212 többcélú helikopterek 1980 óta repülnek a Bundesheer-nél. 2012 és 2016 között a helikopterek avionikáját korszerűsítették. A fotón szereplő gép lajstromjele: 5D-HK, gyári száma: 5607.

    Agusta-Bell AB-212 többcélú helikopter. Lajstromjel: 5D-HJ, gyári szám: 5606.

    AgustaWestland AW-169B Lion többcélú helikopter. Lajstromjel: 5M-IB, gyári szám: 72017.

    Az első gép 2022.12.21-én érkezett meg Langenlebarn-ba.

    A "B" kiképző változatból 12 darab kerül beszerzésre, a felfegyverezhető "MA" változatból 24 darab. A kiképző gépek és a felfegyverezhető gépek fele Langenlebarnban, a másik fele Aigen im Ennstalban fog állomásozni.

    2 darab Pratt & Whitney Canada PW210A turboshaft hajtómű teljesítménye emeli magasba a helikoptert. Repülési ideje max. 4 óra 20 perc.



    Pilatus PC-6 / B2H2 Turbo Porterek kötelékben.

    Diamond DA40 NG Diamond Star-ok kötelékben.





    A wels-i 14. Harckocsizászlóalj (Panzerbataillon 14, PzB 14) RMMV HX 81 HET 8x8 nehéz vontatója, a 70 tonnás DOLL S7P-0S2 alacsony alvázú félpótkocsira épített színpadot vontatja.

    A Török Légierőt (Türk Hava Kuvvetleri) a Balikesirben állomásozó 192. "Tigrisek" vadászrepülő század (192'nci Kaplanlar Filo) képviselte, két géppel. F-16C Block 50 Fighting Falcon többfeladatú harcászati vadászrepülőgép. Oldalszám: 93-0685, gyári szám: HC-29.



    F-16D Block 50 Fighting Falcon kétüléses többfeladatú harcászati vadászrepülőgép. Oldalszám: 93-0691, gyári szám: HD-1.



    A Német Légierő 51. Harcászati Repülőezredének (Taktisches Luftwaffengeschwader 51, TaktLwG 51) Panavia Tornado IDS vadászbombázó repülőgépe . Oldalszám: 44+69, gyári szám: 427/GS126/4169.

    Az Osztrák Légierő pilótáinak haladó kiképzése - Lead-In to Fighter Training, LIFT -  az Olasz Légierő és a Leonardo S.p.A. partnerségében működő International Flight Training School-ban (IFTS) történik. Az iskolában 22 darab - a képen is látható -  T-346A Master kiképző és könnyű harcászati repülőgéppel történik az oktatás. A kiállított gép lajstromjel: MM55229 / 61-24, gyári száma: 7102.

    A CUBAN8 GmbH által üzemeltetett SIAI-Marchetti S.211 kiképző és könnyű harcászati repülőgépet tesztelési környezetként is használják. Lajstromjel: I-MJET gyári szám: 041/02-030

    A Cseh Légierő három darab Aero L-159T2 ALCA kiképző és könnyű harcászati repülőgéppel rendelkezik. Az együléses L-159A-kból átalakított gépek közül az elsőként átalakított gépet repülték át Zeltwegbe. Oldalszám: 6028, gyári szám: 156028.



    A New York-i Légi Nemzeti Gárda (New York Air National Guard) C-17A Globemaster III katonai szállító repülőgépe. Oldalszám: 01-0192, gyári szám: F99/P-92.

    A Belga Védelmi Erők Légi Komponensének (De Luchtcomponent van Defensie / Composante Air de la Défense) hét darab és a Luxemburgi Fegyveres Erők (Lëtzebuerger Arméi / Armée luxembourgeoise) egy darab Airbus A400M-180 Atlas katonai szállító repülőgépe alkotja a közös üzemeltetésű BeLUX flottát. Zeltwegben a belga, CT-06 lajstromjelű repülőgép volt megtekinthető. Gyári száma: 117.

    A Safran Landing System által kifejlesztett és gyártott futóművekkel az előkészítetlen, rossz minőségű repülőterekről is üzemeltethető az Atlas.

    Az osztrák gyártmányú Schiebel Camcopter S-100 pilóta nélküli légijármű-rendszer repülő platformjára többfajta érzékelő eszköz - elektro-optikai/infravörös kamerák, radar, LiDAR, SIGINT, hiperspektrális képalkotók, adatátviteli eszközök, spotlámpák, hangszórók - helyezhető el. A max. 200 kilogramm felszálló tömegű eszköz, 34 kilogramm hasznos teherrel 6 órán keresztül maradhat a levegőben. Ez az érték kiegészítő üzemanyagtartály segítségével 10 órára növelhető. A titkosított adatátviteli távolsága max. 200 kilométer a teljesen autonóm módon felszálló és útvonalpont navigáció alapján repülő eszköznek.

    A High Eye Airboxer pilóta nélküli helikopter rendszer repülő platformjának maximális felszálló tömege 32 kilogramm, hasznos terhelése max. 7 kilogramm. Az 50 kilométer hatósugarú eszköz meghajtásáról egy léghűtéses boxermotor gondoskodik.

    A Rheinmetall LUNA NG pilóta nélküli légijármű-rendszerből 13 darabot vásárolt a Német Hadsereg. Az eszközt HUSAR (Hocheffizientes Unbemanntes System zur Aufklärung mittlerer Reichweite) elnevezéssel állítják majd hadrendbe 2025-től. Egy rendszer öt darab drónból, két darab földi vezérlőállomásból, két darab telemetria antennából, két indító katapultból, két hálós elfogó berendezésből, három szállító járműből és műhelykocsiból áll.

    A 110 kilogramm maximális felszálló tömegű LUNA NG felderítő drón, a hasznos tehertől függően akár 12 órán keresztül is képes a levegőben maradni 90 km/h órás sebesség mellett. Adatkapcsolati hatótávolsága több mint 100 kilométer, amely átjátszó állomások segítségével növelhető. A moduláris felépítésnek köszönhetően különféle eszközökkel szerelhető fel. Elektro optikai/infravörös kamerával, meteorológiai szenzorokkal, szintetikus apertúrájú radarral, gáz- és részecske mintavevővel, ABV érzékelőkkel.

    MBDA Taurus KEPD 350 robotrepülőgép és MBDA Brimstone levegő-föld irányított rakéták makettjei.

    Ausztria 36 darab, General Dynamics-Steyr Pandur 6x6 EVO harcjárműre telepített Skyranger 30 rövid hatótávolságú légvédelmi rendszert rendszeresít 2026-tól. Minden jármű kapcsolódni fog a "Goldhaube" légvédelmi rendszerhez.

    A távirányított toronyban kapott helyet az 1.200 lövés/perc tűzgyorsaságú, 30 mm-es Oerlikon Revolver Cannon KCE-ABM gépágyú. Hatásos lőtávolsága: 3.000 méter. A torony tetején látható a két darab MBDA Mistral 3 infravörös önirányítású rövid hatótávolságú föld-levegő rakéta indítóberendezése. Hatótávolsága 6.000 méter magasságban, 8.000 méter távolságban. A célok felderítésre szolgál az X-sávú Hensoldt SPEXER 2000M 3D Mk.III AESA radar. A tornyon három panel került elhelyezésre. Egy panel lefedettsége oldalszögben 120°, helyszögben +-60°. A tornyon elhelyezett elektro-optikai rendszer nappali HD kamerát, IR kamerát, lézeres távolságmérőt tartalmaz. 



    Hensoldt SPEXER 2000M 3D Mk.III AESA radar panelek.

    A Leonardo S.p.A, IDV MUV 4x4 járművön kialakított felderítő rendszere, az MSS, azaz Mobile Surveillance System.

    A 4,5 méter magasra kitolható teleszkópos árbócon kerültek elhelyezésre a felderítő eszközök. Az árbóc tetején láthatók a NERIO-ULR nagy hatótávolságú felderítő és célmegjelölő rendszer elemei. A giro-stabilizált, 360°-ban forgatható és ± 60°-ban dönthető platformon a HORIZON IR kamera, a NERIOULR nagy felbontású, színes nappali kamera - 1.280 x 720 pixeles felbontással - és lézeres távolságmérő - 80 méter és 20 kilométer közötti hatótávval - látható. A platformot integrált GPS-szel is ellátták. Az árbócon látható még a C-sávban működő aktív fázisvezérelt (AESA) radar, a TMMR (Tactical Multi Mission Radar). Lefedettség helyszögben 0°-90°, oldalszögben 90°. Észlelési hatótávolság mikro drón méretű célok setében esetében 7 kilométer. Maximális észlelési távolság 40 kilométer.

    A járműben két AXIOS C2 munkaállomás is helyett kapott 27" 4K konfigurálható kijelzőkkel.

    Rheinmetall Caracal légi szállításra alkalmas rohamjármű rakterébe ...

    ... az Anduril Anvil elfogó drónok tároló-indító berendezése is elhelyezhető. Az Anvil kinetikus energiával, az Anvil-M drón robbanószerrel semmisíti meg az ellenséges drónokat.

    A Bundesheerben Skyguard Next Generation-nek nevezett Oerlikon Skynex közeli hatótávolságú légvédelmi rendszer szenzoros egysége az MSU. Azaz, Multi Sensor Unit. A 20 lábas konténerben elhelyezett rendszer járműről vagy földre helyezve is működtethető. A szenzorokat tartalmazó torony 5 méter magasra emelhető fel. Itt egy RMMV HX 44M 8x8 terepjáró tehergépkocsira telepítve látjuk.

    A kiállított eszközön az Oerlikon AMMR 2.0 - S2 S-sávú 3D AESA radar paneljei láthatók. Lefedettség oldalszögben 360°, helyszögben -20°- +70°, észlelési távolság 35 kilométer repülőgépek, 5 kilométer mikro UAV-ok esetében. A toronyban helyet kapott egy E-Scan IFF berendezés is. Az elektro-optikai rendszer nappali HD kamerát, IR kamerát, lézeres távolságmérőt tartalmaz. A célpontok osztályozása AI segítségével történik.

    A Skynex rendszer eleme a Control Node 1 irányító és tűzelosztó központ. A 20 lábas konténerben elhelyezett számítógépeken futó Oerlikon Skymaster harcvezető rendszert (Battle Management System) 4-6 fő kezeli. Egy központ három darab X-TAR3D radart és 12 darab gépágyút képes felügyelni, akár 500 méteres távolságból is, optikai kábelen keresztül.

    RMMV HX 6x6 terepjáró tehergépkocsira telepített C-ESM passzív szenzor.



    Az Oerlikon Skynex rendszer egyik lehetséges eleme, a vontatott Oerlikon Twin Gun GDF009 TREO légvédelmi gépágyú, amely a távvezérelt működtetés mellett, autonóm működésre is képes. 2026-ig Ausztria 28 darab GDF005 változatú gépágyút korszerűsíttet GDF009-es változatra.

    A két darab 35 mm x 228-as lőszert tüzelő Oerlikon Cannon KDC gépágyú együttes tűzgyorsasága 1.100 lövés/perc. Programozható AHEAD lőszerrel is használható. Hatásos lőtávolság 4.000 méter. A fegyverben 280 darab lőszer helyezhető el.

    A szenzortornyon egy Rheinmetall KuTRG célkövető radar, hőkamera, TV kamera és lézeres távolságmérő kapott helyet.

    A Lattice AI-t használó Anduril Long Range Sentry Tower drónvédelmi rendszer autonóm szenzortornya, 360°-os lefedettséget biztosító Ka-sávban működő radarokkal és optikai érzékelőkkel. Áramellátása napelemekkel történik. A kis és közepes méretű drónok esetében az észlelési távolság 2-4 kilométer. Az Anduril hardver és szoftver elemei integrálásra kerülnek az Oerlikon Skymaster légvédelmi rendszerébe.

    Egy 30 mm-es, közeli hatótávolságú légvédelmi gépágyú változat a Rheinmetall-tól.

    Az Oerlikon-Contraves gyártmányú digitális optikai célpont kijelölő berendezéssel a repülőeszközök irányszöge és magassága határozható meg, majd az adatok vezetékes adatkapcsolat útján kerülnek a tűzvezetőegységbe vagy fegyverbe.





    A 20 lábas konténerben elhelyezett Thales Ground Master 200 MM/A AESA radar S-sávban működik. Lefedettség helyszögben 70°, hatótávolság 350 kilométer.



    Az IRIS-T SL mobil légvédelmi rendszer részét képezi a Hensoldt TRLM-4D többfunkciós AESA radar.

    A G-sávban működő radar 1.500 célpont egyidejű követésére alkalmas. Lefedettsége oldalszögben 360°, fix üzemmód esetében 100°. Műszeres hatótávolsága 250 kilométer.



    A 20 lábas ISO konténer méretű platformon elhelyezett radart, egy Iveco Trakker 450 6x6 terepjáró tehergépkocsin elhelyezve állították ki.

    A radar telepítésének időtartama 10-15 perc.

    Az MAN SX45 8x8 terepjáró tehergépkocsira telepített közepes hatótávolságú IRIS-T SLM rendszer indítóegysége, nyolc darab indítócsővel.





    Az Elbit-ESLAIT WS4 Panther fegyvertorony, drónok elleni harcra optimalizált változatát az AIRPOWER24-en mutatták be először a nyilvánosságnak. Felszerelhető 40 mm-es HK GMG gránátvetővel vagy...

    ...12,7 mm-es M2 Browning géppuskával. A torony nappali kamerával, IR kamerával, lézeres távolságmérővel, keresőlámpával rendelkezik, de radarral, elektronikai zavaróeszközökkel is felszerelhető.



    A Szlovén Fegyveres Erőknél (Slovenska vojska, SV) LKOV 4x4 Perun néven rendszeresített Oshkosh JLTV HGC-n (Heavy Guns Carrier) látható a szlovén gyártmányú Valhalla MANGARD 25 távirányított fegyvertorony.    

    Az 1.200 kilogramm harci tömegű, a kritikus pontokon STANAG 4589 Level 1 szintű védelemmel rendelkező torony fő fegyvere a 25 mm-es Oerlikon KBA gépágyú. Mellette az X-sávban működő Hensoldt Spexer 2000 3D Mk.III AESA radar panelja látható.

    A torony oldalán helyeztek el egy 7,62 mm-es FN MAG géppuskát. Lőszer-javadalmazás: 1.000 darab lőszer. A szenzortoronyban TV kamera, IR kamera, lézeres távolságmérő, SWIR kamera található. A torony hátoldalán 2 x 4 darab 76 mm-es ködgránátvetőt is elhelyeztek.



    Steyr-Daimler-Puch Pandur I A3 6x6 páncélozott szállító harcjármű (Mannschaftstransportpanzer A3, MTPz A3), Elbit-ESLAIT WS4 Panther távirányított fegyvertoronnyal, 12,7 mm-es M2 Browning géppuskával.

    Pinzgauer 712 AMB-S terepjáró mentőgépkocsi.

    20 darab Volkswagen Crafter 35 4 Motion mentőgépkocsi került beszerzésre a hadsereg részére 2022-ben.

    ÖAF 26.604 DFAE 6x6 alvázas Rosenbauer FLF 5000/1000 Buffalo repülőtéri tűzoltó gépjármű (Flugfeldlöschfahrzeug, FLF). 5.000 liter víz és 1.000 liter habképző anyag tölthető a jármű tartályaiba.

    Köszönöm, hogy megnézted a blogbejegyzésemet.

    Ha értesülni szeretnél az újabb bejegyzésekről, kövess a Facebookon.



    0 megjegyzés:

    Megjegyzés küldése

    Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

     
    Copyright © 2014-2024 krisztianfotoi.blogspot.com. Minden jog fenntartva. A blogon található minden kép és szöveg szerzői jogvédelem alatt áll. A képek írásbeli engedély nélküli felhasználása, publikálása tilos. Kivételt képez ez alól a teljes galériák hivatkozásainak megosztása. Kapcsolat: kgazso01@gmail.com
    Copyright © 2014-2024 krisztianfotoi.blogspot.com. All rights reserved. All images and text on this blog are copyrighted. Any use or publication of images without written permission is prohibited. Exceptions to this rule include sharing links (URLs) to full galleries. Contact: kgazso01@gmail.com