|
Messerschmitt-Bölkow-Blohm Bo-105 CB többcélú helikopter. |
|
Lockheed L-1049 G Super Constellation utasszállító repülőgép. A múzeumban látható gép 1955 márciusában érkezett a Lufthansához, ahol a D-ALIN lajstromjellel repült 1967.július 10-i nyugdíjazásáig. Érdekesség, hogy a Konrad Adenauer német kancellár vezette delegáció, ezzel a repülőgéppel repült Moszkvába 1955 szeptemberében, hogy tárgyalásokat folytasson a diplomáciai kapcsolatok újrafelvételéről és a Szovjetunióban rekedt hadifoglyok hazaszállításáról. |
|
Iljusin IL-18V utasszállító repülőgép. 1990.04.29-ig repült a volt keletnémet légitársaság, az Interflug színeiben DDR-STH lajstromjellel. |
|
McDonnell Douglas RF-4C-39-MC Phantom II felderítő repülőgép. United States Air Force. A Shaw AFB-n települt 363rd Tactical Reconnaissance Wing (TRW) állományában repült. A wing 33rd Tactical Reconnaissance Training Squadron-ja kapta meg az első "C" változatú felderítő Phantomokat 1964 szeptemberében. |
|
A képen látható ablak mögött, a feladattól függően KA-56 és/vagy KS-87 típusú fényképezőgépeket helyezhettek el. |
|
Republic RF-84F-46-RE Thunderflash felderítő repülőgép. Luftwaffe, Aufklärungsgeschwader 51 (a.D). |
|
2000 literes üzemanyag-póttartályok. |
|
Féklap. |
|
Dassault Super Mystère B.2 vadászbombázó repülőgép. Armée de l'Air, EC 1/12 Cambresis. |
|
Minek is nevezzelek? A 13-PL lajstromjelet az Armée de l'Air egyik Dassault Mirage 5F-je viselte, amely az EC 2/13 Alpes században repült. A múzeumban látható gép farokrésze egy Mirage 5F-é volt. A törzse viszont, a korábban a Belga Légierőben repült és 1979.január 25-én hajtóműtűz miatt megrongálódott, BA-35 lajstromjelű Mirage 5BA törzse. Az orra pedig egy Mirage IIIC-ről származik. |
|
McDonnel Douglas F-4C-16-MC vadászbombázó repülőgép. United States Air Force, Kelly AFB, 182nd Fighter Squadron. |
|
Mikojan-Gurjevics MiG-21bisz, német elnevezés szerint: bis-SAU (75B gyártmány) vadászrepülőgép. Luftstreitkräfte der Nationalen Volksarmee,Jagdfliegergeschwader 8 (JG 8) |
|
SAAB J35E Draken felderítő repülőgép. Svenska flygvapnet, Norrbottens flygflottilj (F 21) |
|
BAe (Handley Page HP.137) Jetstream T.Mk.2 kiképző repülőgép. Royal Navy, 750 Naval Air Squadron/Royal Naval Observer School. |
|
A gép orrába egy MEL E190 tip. radar került. |
|
Piasecki H-21C Workhorse szállító helikopter. Deutsches Heer-ben repült 83+11 lajstromjellel. |
|
English Electric Canberra B(I).Mk.8 bombázó repülőgép. A gép 1958-ban került a Royal Air Force németországi Laarbruchban állomásozó No.16 squadronjához. Pályafutása során szolgált Geilenkirchenben (No.59 sqn), majd Wildenrathban (No.14 sqn), végül visszakerült Laarbruchba, ahol 1972-ig repült. Laarbruchban található múzeumról itt nézhető meg egy bejegyzés. |
|
Canadair CL-13B Mk.6 Sabre (F-86F Sabre) vadászrepülőgép. Luftwaffe, Jagdgeschwader 73 (JG 73). |
|
Republic F-84F-45-RE Thunderstreak vadászbombázó repülőgép (52-6778). Luftwaffe. |
|
FIAT G.91 R/3 Gina felderítő repülőgép, hamis olasz jelzésekkel. A kiállított gép a német légierő kötelékében repült, utoljára a Leichtes Kampfgeschwader 42-ben (LKG 42), 31+70 lajstromjellel. |
|
Fairey Gannet AEW Mk.3 légtérellenőrző repülőgép. Royal Navy, 849 Naval Air Squadron. |
|
A gép törzse alatt látható kupola rejti az AN/APS-20 radart. |
|
Armstrong Siddeley Double Mamba légcsavaros gázturbinás hajtómű repítette a gépet. |
|
Egy-kettő-három-négy-öt-hat-hét-nyolc. |
|
Convair F-102A-60-CO Delta Dagger vadászrepülőgép. Pályafutását vagy inkább repülését az amerikai légierőben kezdte, majd 1969 októberétől a görög légierőben folytatta.
|
|
Szuhoj Szu-7BM vadászbombázó repülőgép. Polskie Siły Powietrzne. A képen látható repülőgépet 1964.05.31-én gyártották le és június 26-án került az 5 Pułk Lotnictwa Myśliwsko-Szturmowego állományába, amelyet később 3 Pułk Lotnictwa Myśliwsko-Bombowego-ra neveztek át. 1975 augusztus 29-én Pilében, leszállás közben balesetet szenvedett a gép. A javítás követően, 1977-től újra repült 1980.08.07-ig, amikor selejtezésre került. |
|
PTB-600 tip. 600 literes üzemanyag-póttartályok. |
|
Hawker Sea Hawk FGA Mk.6 vadászbombázó repülőgép. Royal Navy. |
|
Fouga CM.170-1 Magister kiképző repülőgép. A múzeumi gép a belga Red Devils nevű bemutatókötelék színeire van festve és az MT-31 lajstromjelet viseli. Mindkettő hamis. A gép eredetileg MT-43-as lajstromjellel repült amíg 1985 szeptember 26-án felszállás közben balesetet nem szenvedett. A megmaradt alkatrészek és a 410-es gyári számú francia Magister egyes részeinek felhasználásával "készült". A bemutató kötelékben soha nem repült. |
|
Zlin Z-37 Čmelák mezőgazdasági repülőgép. |
|
Mil Mi-8IV "Ivolga" vagy Mi-9 légi harcálláspont. Luftstreitkräfte der Nationalen Volksarmee, Hubschrauberstaffel der Führung und Aufklärung (HSFA 3). |
|
R-405MPB rádiók "L" alakú ASM-405M tip. antennái |
|
R-886 tip. rádiók antennái a törzs alatt. (A képen csak az egyik látszik.) |
|
Piaggio WFP.149D "Piggi" kiképző repülőgép. Luftwaffe, Jagdbombergeschwader 49 (JaboG 49) |
|
de Havilland DH.104 Sea Devon C.Mk.20 szállító repülőgép. Royal Navy. |
|
Percival P.66 Pembroke C.Mk.54 könnyű szállító repülőgép. |
|
A festése hamis, mert nem a Royal Air Force gépe volt, hanem a Luftwaffe használta. Egykori lajstromjele az 54+24 volt. |
|
Vickers Viscount 814 utasszállító repülőgép. A Lufthansa tizenegy gépet használt 1959 és 1971 között. |
|
Négy darab Rolls-Royce Dart Mk.525 légcsavaros, gázturbinás hajtómű emelte magasba a gépet. |
|
Nord 2501D Noratlas szállító repülőgép. A korábban a Luftwaffénál 52+56 lajstromjellel repült a gép. Majd az Elbeflug GmbH vásárolta meg, ahol aztán soha nem repült. |
|
Dornier Do-28D-2 Skyservant szállító repülőgép. Deutsche Forschungs- und Versuchsanstalt für Luft- und Raumfahrt. |
|
Mil Mi-6A nehéz szállító helikopter. Aeroflot, majd Komiaviatrans, majd múzeum. |
|
Tupoljev Tu-134AK utasszállító repülőgép. Ez a gép 1971.07.30-án került a keletnémet légierő Marxwaldéban (ma Neuhardenberg) állomásozó Transportfliegergeschwader 44 (TG 44)-hez, ahol DM-SCK lajstromjellel, Interflug festéssel repült. 1975-ben ténylegesen átkerült az Interflug állományába, ahol 1990.09.09-ig repült. |
|
CASA 2.111D (Spanyolországban licencben gyártott Heinkel He-111H) felderítő repülőgép. |
|
Rolls-Royce Merlin 500-29 típusú motorok repítették a gépet. |
|
A G1+FL lajstromjel olvasható a törzsön, valójában a gép BR.21-14 lajstromjellel repült a Spanyol Légierőben.
|
|
A "Bodenwanne". Ahogy He-111-eseken hívták az alsó lövészállást. |
|
de Havilland DH 106 Comet 4 C utasszállító repülőgép. Ez a gép XR398 lajstromjellel kezdte pályafutását 1962 márciusában a Royal Air Force kötelékében, majd 1975. szeptemberében került a Dan-Air kötelékébe, ahol nyugdíjazásáig, 1981 februárjáig repült. |
|
Douglas C-47A-75-DL Skytrain teherszállító repülőgép (42-100997, c/n.19460). A gép az USAAF-ben szolgált, végül a 134th Air Refueling Grouptól került Davis-Monthanbe tárolásra. 1964-ben az USA Katonai Segély Programja keretében a Jordán Légierő kapta meg, majd 1975-ben visszakerült az USA-ba. A múzeumban, a Royal Jordanian Air Force akkori festésével látható. |
|
|
|
|
|
|
|
English Electric Lightning F.Mk.2A vadászrepülőgép. Royal Air Force, No.19 Squadron. Ez a gép 1962.12.20-án készült el, mint F.Mk.2 verzió. 1963.02.19-én került a No.19 Sqn-hez, amely a németországi Güterslohban állomásozott. 1968. márciusában F.Mk.2A verzióra építették át. Az eredeti Rolls-Royce Avon 210R hajtóműveket 211R-ekre cserélték le, nagyobb lett a törzs alatt látható üzemanyagtartály, megváltozott a szárny formája. Az átépítés után a RAF No.92 Sqn-be került át. 1977.04.05-én vonták ki a szolgálatból. A gépen a törzs alatt látható áramvonalazott tartály az F.Mk.6 verzióé. Az F.Mk.2 és 2/A-k soha nem hordták ezt, a beépített 30 mm-es ADEN gépágyúkkal szerelt tartályt. |
|
G90 fotógéppuska kamerája |
|
Lockheed F-104G Starfighter vadászbombázó repülőgép. Luftwaffe, Jagdbombergeschwader 33 (JaboG 33). |
|
SAAB AJSF 37 Viggen felderítő és támadó repülőgép. Svenska flygvapnet, Norrbottens flygflottilj (F 21) |
|
Üzemanyag-póttartály a törzs alatti tartón. |
|
McDonnel Douglas F-4C-19-MC vadászbombázó repülőgép. United States Air Force, Michigan ANG, 171st Fighter Interceptor Squadron. |
|
Dassault Mirage IIIR felderítő repülőgép. Armée de l'Air, ER 3/33 Moselle. A függőleges vezérsíkon látható gyári szám valójában c/n 310 nem pedig c/n 304, a pilóta fülke oldalán olvasható lajstromszám pedig 33-TF volt. |
|
Hawker Siddeley Harrier GR.Mk.3 VSTOL vadászbombázó repülőgép. Royal Air Force, 233 OCU/No.20 (R) Squadron. 1982.04.14-én repült a gép először, majd ez év júliusában került az átképző egység állományába. Szolgálati ideje alatt többször is Belize-ben repült a RAF No.1417 (Tactical Ground Attack) Flight kötelékében, de mindig visszakerült a 233 OCU-hoz. 1993-ban vonták ki a szolgálatból az XZ998 lajstromjelű gépet. |
|
Rolls-Royce Pegasus Mk.103 gázturbinás sugárhajtómű kompresszorlapátjai. |
|
VEB-14P (NDK-ban licencben gyártott Iljusin Il-14P) utasszállító repülőgép. Polskie Siły Powietrzne. |
|
Mil Mi-24P harci helikopter. Luftstreitkräfte der Nationalen Volksarmee, Kampfhubschraubergeschwader 5 (KHG 5). |
|
Itt egy GS-30-2K (9A623K) 30mm-es ikercsövű gépágyúnak kellene lennie. |
|
Bal oldalon lent, a 9K113 Sturm V irányított páncéltörő rakéta rendszer, 9Sz475 Raduga-S célzóberendezés optikai elemeinek ablakai láthatók félig meddig zárt-nyitott állapotban. Jobbra lent a 9M114 rakéta felé parancsokat továbbító 9Sz477 berendezés. A fehér "pöttyök" az SzPO-10 Szirena (Szirena-3M) besugárzásjelző rendszer érzékelői. |
|
Az operátor kabinja. |
|
WSK Lim-5 ( Lengyelországban licencben gyártott MiG-17F) vadászbombázó repülőgép. Polskie Siły Powietrzne. |
|
Mikojan-Gurjevics MiG-21MF (96F gyártmány) vadászrepülőgép. Német elnevezésben MiG-21MF-75. Luftstreitkräfte der Nationalen Volksarmee. 1975-ben került a Jagdfliegergeschwader 9-hez (JG 9). Majd a JG 8 és a JG 3 következett, az 1990-ben történt kivonásáig. |
|
Mikojan-Gurjevics MiG-21USz (68-as gyártmány) kétüléses kiképző repülőgép. Luftstreitkräfte der Nationalen Volksarmee. |
|
Szuhoj Szu-22M4 (Sz-54K gyártmány) vadászbombázó repülőgép. Luftstreitkräfte der Nationalen Volksarmee, Jagdbombenfliegergeschwader 77 (JBG 77). 1985.03.20 és 1990.10.02 között volt szolgálatban. |
|
Mikojan-Gurjevics MiG-23ML (23-12-es gyártmány) vadászrepülőgép. Luftstreitkräfte der Nationalen Volksarmee, Jagdfliegergeschwader 9 (JG 9). |
|
800 literes üzemanyag-póttartály (PTB-800) a törzs alatti tartón. |
|
TP-23M Szpektr hőpelengátor. |
|
Antonov An-26 teherszállító repülőgép. Az NDK-ban An-26T volt a típusjelölése. 1981-ben érkezett a gép a keletnémet légierő Transportfliegerstaffel 24-be (TS 24), ahol a 368-as oldalszámmal repült. Időszakosan a DDR-SBB lajstromjelet is viselte, amikor az Interflug bérbevette különböző szállítási feladatokra. 1991.01.30-ig repült. Jelenleg valamilyen rejtélyes okból az Aero Caribbean légitársaság színeire van festve. |
|
Mikojan-Gurjevics MiG-21F-13 (74-es gyártmány) vadászrepülőgép. Polskie Siły Powietrzne, Centrum Szkolenia Lotniczego (CSL). 1961.06.22-1969.07.09 között repült. Ez a múzeumban látható 741217 gyári számú gép volt az első MiG-21-es, amelyet Lengyelországba érkezett. |
|
Westland Wessex HC.Mk.2 szállító helikopter. Royal Air Force, No.72 Squadron. |
|
A szívócsatorna végén két darab Rolls-Royce Gnome H.1200 gázturbina van. Az elején normál esetben rács van. |
|
Mil Mi-4A közepes szállító helikopter. Česko-slovenské vzdušné sily. A múzeumban látható 02139 gyári számú helikoptert, "nem hivatalos szalon gépként" használták a Csehszlovák Légierőben. |
|
A gép törzse alatti lövészteknőben fekvő katona, egy Afanaszjev A-12,7 géppuskával tarthatta tűz alatt az ellenséget. |
|
Kitámasztva. |
|
Mil Mi-14PL tengeralattjáró-elhárító helikopter. Volksmarine, Marinehubschraubergeschwader 18 (MHG 18). A gép 1979 októberében érkezett az ezred 2.századába. |
|
Republic F-105F-1-RE Thunderchief vadászbombázó repülőgép. United States Air Force, Georgia ANG, 128th Tactical Fighter Squadron. |
|
Percival P.66 Pembroke C.Mk.54 könnyű szállító repülőgép. Luftwaffe, Flugzeugführerschule "S". |
|
Panavia Pa 200 Tornado IDS csapásmérő repülőgép. Royal Air Force. A múzeumban a P.06-os számú prototípus látható. Fegyverzeti tesztekre használták Cosfordban. Ebbe, az XX948(8879M) lajstromjelet viselő gépbe építették be először a 27mm-es Mauser gépágyút. 1975. december 19-én repült először. |
|
A gép hajtóművének típusa: Turbo-Union RB199-34R Mk.101 |
|
SEPECAT Jaguar GR.Mk.1A csapásmérő repülőgép. Royal Air Force, No.54 Squadron. |
|
Ferranti ARI23231 lézeres távmérő és célmegjelölő rendszer (LRMTS) ablaka. |
|
Az én gépem :) |
|
Mil Mi-8T szállító helikopter. Luftstreitkräfte der Nationalen Volksarmee. |
|
Mikojan-Gurjevics MiG-23MF (23-11-es gyártmány) vadászrepülőgép. Luftstreitkräfte der Nationalen Volksarmee, Jagdfliegergeschwader 9 (JG 9). |
|
Westland Lynx AH.Mk.7 többcélú helikopter. Army Air Corps, No. 671 Squadron. |
|
Lockheed F-104G Starfighter vadászbombázó repülőgép. Force Aérienne belge, 23e escadrille. |
|
Hawker Hunter F.Mk.6A vadászrepülőgép. Royal Air Force, No. 229 Operational Conversion Unit (OCU), majd No. 1 Tactical Weapons Unit (TWU). Szolgálatból történő kivonása után Laarbruchba került, ahol harci sérülések javítását gyakorolták rajta. Később Wildenrathba került a RAF No.92 Sqn-hez, ahol a Blue Diamond nevű bemutató kötelék színeire festették le és kiállítási tárgy lett az alakulatnál. A század felszámolását követően került Hermeskeilbe. |
|
Lockheed T-33A-5-LO Shooting Star kiképző repülőgép. |
|
Kanadai Légierő? Csak a felségjel. Ez a gép 1959 júniusában érkezett a Luftwafféhoz és kivonásáig a Német Légierőben repült BD-845, majd 95+17, végül WS-50 lajstromjellel. Viszont. A gépre festett (133)393-as lajstromjellel a 21393 gyári számú Canadair CT-133 Silver Star Mk.3 tip. gép repült a Németországban állomásozó No. 1 Canadian Air Group kötelékében. |
|
BAC Vickers VC10 utasszállító repülőgép. A gép története a 1961.július 6-án kezdődött, amikor az első felszállását teljesítette. A BOAC által megrendelt gépet eleinte tesztelési célokra használták. Például ezen a gépen is vizsgálták, hogy 1000 órás folyamatos használat, hogyan hat a gép szerkezetére. 1964.szeptember 4-én végül átvehette a BOAC átvehette a gépet. Miután 1974-ben a BOAC és a BEA egyesült és lassan a VC10-eseket elkezdték leváltani a Boeing 747-esek, a G-ARVF számára is új tulajdonost kerestek. A vevő végül az Egyesült Arab Emirátusok kormánya lett és a gép VIP gépként repült a továbbiakban 1981-ig, amikor is az a döntés született, hogy a múzeumnak ajándékozzák. A gép az utolsó repülését 1981 tavaszán tette meg, mikor Abu Dhabiból Saarbrücken-Ensheimbe repült, majd közúton juttatták el mostani helyére. |
|
Bristol 171 Sycamore HR.Mk.52 helikopter a faroktartó előtte pedig a típusnál alkalmazott Alvis Leonides Mk.173/02 típusú hajtómű. |
|
Kutató-mentő helikopterként szolgált a Luftwafféban 78+21 lajstromjellel. |
|
Tumanszkij R-11F-300 gázturbinás sugárhajtómű metszete |
|
Az utánégető üzemanyag-befecskendező fúvókái. |
|
Klimov VK-1F gázturbinás sugárhajtómű metszete |
|
General Electric CJ-805-21 gázturbinás sugárhajtómű metszete |
|
de Havilland Ghost 48 Mk.1 gázturbinás sugárhajtómű |
|
Az F-104G Starfighter General Electric GE-J79-11A gázturbinás sugárhajtóműve próbapadon. |
|
Avro Canada Orenda 10 gázturbinás sugárhajtómű, Canadair CL-13B Mk.6 Sabre (F-86F Sabre). |
|
Nagyjavítások. |
|
Puhafalú üzemanyagtartályok a falon. |
|
Junkers Jumo 004 gázturbinás sugárhajtómű felújítva,... |
|
...metszetben és... |
|
...kiszerelve. Égőtér és kompresszorház. |
|
de Havilland DH-112 FB.Mk.54 Venom vadászbombázó repülőgép. Schweizer Luftwaffe. |
|
North American F-100F-15-NA Super Sabre kétüléses kiképző repülőgép. A múzeumban látható MSN 243-290 gyári számú gép nem volt az amerikai légierő gépe. A Francia Légierő EC 3/11 Corse századában repült (5)64014 oldalszámmal és 11-RX lajstromjellel. |
|
Beépített fegyverzete 2 darab 20mm-es Pontiac M39 gépágyú volt. |
|
Katapultülések nyugatról. Balról jobbra: Martin-Baker Mk.GQ 7A (F-104G), Martin-Baker Mk.H7 (F-4C), Martin-Baker Mk.4 BRM (Mirage V), Martin-Baker Mk.4 BSC (Lightning), Martin-Baker Mk.GU5 (T-33). |
|
És keletről: VSz1-BRI (L-39), KK-2 (MiG-17,MiG-19,Lim-5), SzK-1-M (MiG-21F-13,PF,U), KM-1M (MiG-21, MiG-23). |
|
Taylor Type E magassági sisak, Nagy-Britannia. |
|
Gueneau Type 458 sisak és Ulmer 82 oxigénmaszk, Franciaország. |
|
WSK SB Lim-2 ( Lengyelországban licencben gyártott MiG-15UTI) kétüléses kiképző repülőgép. A függőleges vezérsíkra festett vörös csillag ellenére, ez a gép soha nem volt a Szovjet Légierő gépe. |
|
Antonov An-2T szállító repülőgép. A legelső magyar lajstromú Ancsa. A gép 1956. április 10-én érkezett meg Budaörsre a 16.önálló szállító repülő-századhoz, ahol a fehér 10-es oldalszámot kapta. A Magyar Néphadsereg kötelékében csak rövid ideig, 1957 áprilisáig repült a 162473210-es gyári számú gép. Ekkor átkerült az MHSz-hez ahol a HA-ANA lajstromjelet kapta meg. 1987-ig repült. |
|
Westland Whirlwind HAR.Mk.10 (Angliában, licencben gyártott Sikorsky S-55) helikopter. Royal Air Force, No. 202 Squadron. |
|
Rolls-Royce Gnome H.1000 gázturbina. |
|
WSK SM-1 (Lengyelországban, licencben gyártott Mil Mi-1T) többcélú
könnyű helikopter. Ez a gép 1964-ben érkezett a Magyar Néphadsereg 86.
Önálló vegyes repülőosztályához és 1982 szeptemberéig repült az osztálynál és jogutódjainál. |
|
Sud Aviation (F+W Emmen) SE.3160 Alouette III többcélú helikopter. Schweizer Luftwaffe. |
|
Ivcsenko AI-20 légcsavaros gázturbinás hajtómű metszete. |
|
Aero L-39ZO Albatros kétüléses kiképző és könnyű támadó repülőgép. Luftstreitkräfte der Nationalen Volksarmee, Fliegerausbildungsgeschwader 25 (FAG 25). |
|
North American OV-10 Bronco célvontató repülőgép. A 99+16 oldalszámú gépet, a többi Broncoval egyetemben a Rheinflugzeugbau GmbH üzemeltette, de a gépek tulajdonosa a Luftwaffe volt. |
|
A törzs alá függesztve a 870 literes üzemanyag-póttartály látható,... |
|
... a gép alatt pedig a célvontatáshoz használt csörlő. |
|
1 azaz egy darab fékezőhorog, F-4 Phantom II. |
|
Mikojan-Gurjevics MiG-23BN (32-24B gyártmány) vadászbombázó repülőgép. Luftstreitkräfte der Nationalen Volksarmee, Jagdbombenfliegergeschwader 37 (JBG 37). |
|
BDZ-60-23F1 (БД3-60-23Ф1) pilon. |
|
Westland Wasp HAS.Mk.1 tengeralattjáró-elhárító helikopter. Royal Navy, 703 Naval Air Squadron. |
|
Hajó fedélzeti üzemre tervezve. |
|
Westland Wessex HC.Mk.2 (Angliában licencben gyártott Sikorsky S-58) szállító helikopter. Royal Air Force, Search and Rescue Training Unit (SARTU). |
|
Dassault-Dornier Alpha Jet A kiképző és könnyű támadó repülőgép. Luftwaffe, Jagdbombergeschwader 43 (JaboG 43). |
|
Lemezalapú fegyverzeti nyilvántartás a szívócsatornán. |
|
Az Alpha Jet előtt a Mirage III-asok és V-ösök SNECMA Atar 9 tipusú gázturbinás sugárhajtóműve látható. |
|
Dornier UH-1D Iroquois (Németországban licencben gyártott Bell UH-1) mentőhelikopter. |
|
SNCASE SE 3130 Alouette II könnyű helikopter. Bundesgrenzschutz. |
|
MBB Bo-105 P (PAH-1) páncéltörő helikopter. Heeresfliegertruppe, Kampfhubschrauberregiment 36. |
|
Hawker Hunter F.Mk.58 vadászrepülőgép. Schweizer Luftwaffe, Fliegerstaffel 4. |
|
1960.03.10 és 1994.11.25 között repült a Svájci Légierőben. |
|
Republic F-84F-21-RE Thunderstreak vadászbombázó repülőgép (51-1702). Luftwaffe, Jagdbombergeschwaser 34 (JaboG 34). |
|
Westland Scout AH.Mk.1 könnyű helikopter. Army Air Corps, No. 653 Squadron. |
A múzeum honlapja:
Flugausstellung Junior
További
németországi múzeumok a blogon.
A blog frissüléséről a
Facebookon is értesülhetsz.
Köszönöm, hogy megnézted képeimet.
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.