• put your amazing slogan here!

    2017.06.17 Hermeskeil, Germany, Flugausstellung Junior / Aviation Museum





    Messerschmitt-Bölkow-Blohm Bo-105 CB többcélú helikopter.
    Lockheed L-1049 G Super Constellation utasszállító repülőgép. A múzeumban látható gép 1955 márciusában érkezett a Lufthansához, ahol a D-ALIN lajstromjellel repült 1967.július 10-i nyugdíjazásáig. Érdekesség, hogy a Konrad Adenauer német kancellár vezette delegáció, ezzel a repülőgéppel repült Moszkvába 1955 szeptemberében, hogy tárgyalásokat folytasson a diplomáciai kapcsolatok újrafelvételéről és a Szovjetunióban rekedt hadifoglyok hazaszállításáról.
    Iljusin IL-18V utasszállító repülőgép. 1990.04.29-ig repült a volt keletnémet légitársaság, az Interflug színeiben DDR-STH lajstromjellel.
    McDonnell Douglas RF-4C-39-MC Phantom II felderítő repülőgép. United States Air Force. A Shaw AFB-n települt 363rd Tactical Reconnaissance Wing (TRW) állományában repült. A wing 33rd Tactical Reconnaissance Training Squadron-ja kapta meg az első "C" változatú felderítő Phantomokat 1964 szeptemberében.
    A képen látható ablak mögött, a feladattól függően KA-56 és/vagy KS-87 típusú fényképezőgépeket helyezhettek el.
    Republic RF-84F-46-RE Thunderflash felderítő repülőgép. Luftwaffe, Aufklärungsgeschwader 51 (a.D).
    2000 literes üzemanyag-póttartályok.
    Féklap.
    Dassault Super Mystère B.2 vadászbombázó repülőgép. Armée de l'Air, EC 1/12 Cambresis.

    Minek is nevezzelek? A 13-PL lajstromjelet az Armée de l'Air egyik Dassault Mirage 5F-je viselte, amely az EC 2/13 Alpes században repült. A múzeumban látható gép farokrésze egy Mirage 5F-é volt. A törzse viszont, a korábban a Belga Légierőben repült és 1979.január 25-én hajtóműtűz miatt megrongálódott, BA-35 lajstromjelű Mirage 5BA törzse. Az orra pedig egy Mirage IIIC-ről származik.

    McDonnel Douglas F-4C-16-MC vadászbombázó repülőgép. United States Air Force, Kelly AFB, 182nd Fighter Squadron.
    Mikojan-Gurjevics MiG-21bisz, német elnevezés szerint: bis-SAU (75B gyártmány) vadászrepülőgép. Luftstreitkräfte der Nationalen Volksarmee,Jagdfliegergeschwader 8 (JG 8)

    SAAB J35E Draken felderítő repülőgép. Svenska flygvapnet, Norrbottens flygflottilj (F 21)

    BAe (Handley Page HP.137) Jetstream T.Mk.2 kiképző repülőgép. Royal Navy, 750 Naval Air Squadron/Royal Naval Observer School.
    A gép orrába egy MEL E190 tip. radar került.
    Piasecki H-21C Workhorse szállító helikopter. Deutsches Heer-ben repült 83+11 lajstromjellel.
    English Electric Canberra B(I).Mk.8 bombázó repülőgép. A gép 1958-ban került a Royal Air Force németországi Laarbruchban állomásozó No.16 squadronjához. Pályafutása során szolgált Geilenkirchenben (No.59 sqn), majd Wildenrathban (No.14 sqn), végül visszakerült Laarbruchba, ahol 1972-ig repült. Laarbruchban található múzeumról itt nézhető meg egy bejegyzés.

    Canadair CL-13B Mk.6 Sabre (F-86F Sabre) vadászrepülőgép. Luftwaffe, Jagdgeschwader 73 (JG 73).

    Republic F-84F-45-RE Thunderstreak vadászbombázó repülőgép (52-6778). Luftwaffe.

    FIAT G.91 R/3 Gina felderítő repülőgép, hamis olasz jelzésekkel. A kiállított gép a német légierő kötelékében repült, utoljára a Leichtes Kampfgeschwader 42-ben (LKG 42), 31+70 lajstromjellel.

    Fairey Gannet AEW Mk.3 légtérellenőrző repülőgép. Royal Navy, 849 Naval Air Squadron.


    A gép törzse alatt látható kupola rejti az AN/APS-20 radart. 
    Armstrong Siddeley Double Mamba légcsavaros gázturbinás hajtómű repítette a gépet.
    Egy-kettő-három-négy-öt-hat-hét-nyolc.
    Convair F-102A-60-CO Delta Dagger vadászrepülőgép. Pályafutását vagy inkább repülését az amerikai légierőben kezdte, majd 1969 októberétől a görög légierőben folytatta.



    Szuhoj Szu-7BM vadászbombázó repülőgép. Polskie Siły Powietrzne. A képen látható repülőgépet 1964.05.31-én gyártották le és június 26-án került az 5 Pułk Lotnictwa Myśliwsko-Szturmowego állományába, amelyet később 3 Pułk Lotnictwa Myśliwsko-Bombowego-ra neveztek át. 1975 augusztus 29-én Pilében, leszállás közben balesetet szenvedett a gép. A javítás követően, 1977-től újra repült 1980.08.07-ig, amikor selejtezésre került.

    PTB-600 tip. 600 literes üzemanyag-póttartályok.

    Hawker Sea Hawk FGA Mk.6 vadászbombázó repülőgép. Royal Navy.

    Fouga CM.170-1 Magister kiképző repülőgép. A múzeumi gép a belga Red Devils nevű bemutatókötelék színeire van festve és az MT-31 lajstromjelet viseli. Mindkettő hamis. A gép eredetileg MT-43-as lajstromjellel repült amíg 1985 szeptember 26-án felszállás közben balesetet nem szenvedett. A megmaradt alkatrészek és a 410-es gyári számú francia Magister egyes részeinek felhasználásával "készült". A bemutató kötelékben soha nem repült.
    Zlin Z-37 Čmelák mezőgazdasági repülőgép.
    Mil Mi-8IV "Ivolga" vagy Mi-9 légi harcálláspont. Luftstreitkräfte der Nationalen Volksarmee, Hubschrauberstaffel der Führung und Aufklärung (HSFA 3).
    R-405MPB rádiók "L" alakú ASM-405M tip. antennái
    R-886 tip. rádiók antennái a törzs alatt. (A képen csak az egyik látszik.)
    Piaggio WFP.149D "Piggi" kiképző repülőgép. Luftwaffe, Jagdbombergeschwader 49 (JaboG 49)
    de Havilland DH.104 Sea Devon C.Mk.20 szállító repülőgép. Royal Navy.


    Percival P.66 Pembroke C.Mk.54 könnyű szállító repülőgép.
    A festése hamis, mert nem a Royal Air Force gépe volt, hanem a Luftwaffe használta. Egykori lajstromjele az 54+24 volt.
    Vickers Viscount 814 utasszállító repülőgép. A Lufthansa tizenegy gépet használt 1959 és 1971 között.
    Négy darab Rolls-Royce Dart Mk.525 légcsavaros, gázturbinás hajtómű emelte magasba a gépet.
    Nord 2501D Noratlas szállító repülőgép. A korábban a Luftwaffénál 52+56 lajstromjellel repült a gép. Majd az Elbeflug GmbH vásárolta meg, ahol aztán soha nem repült.
    Dornier Do-28D-2 Skyservant szállító repülőgép. Deutsche Forschungs- und Versuchsanstalt für Luft- und Raumfahrt.
    Mil Mi-6A nehéz szállító helikopter. Aeroflot, majd Komiaviatrans, majd múzeum.


    Tupoljev Tu-134AK utasszállító repülőgép. Ez a gép 1971.07.30-án került a keletnémet légierő Marxwaldéban (ma Neuhardenberg) állomásozó Transportfliegergeschwader 44 (TG 44)-hez, ahol DM-SCK lajstromjellel, Interflug festéssel repült. 1975-ben ténylegesen átkerült az Interflug állományába, ahol 1990.09.09-ig repült.

    CASA 2.111D (Spanyolországban licencben gyártott Heinkel He-111H) felderítő repülőgép.
    Rolls-Royce Merlin 500-29 típusú motorok repítették a gépet.
    A G1+FL lajstromjel olvasható a törzsön, valójában a gép BR.21-14 lajstromjellel repült a Spanyol Légierőben.
    A "Bodenwanne". Ahogy He-111-eseken hívták az alsó lövészállást.
    de Havilland DH 106 Comet 4 C utasszállító repülőgép. Ez a gép XR398 lajstromjellel kezdte pályafutását 1962 márciusában a Royal Air Force kötelékében, majd 1975. szeptemberében került a Dan-Air kötelékébe, ahol nyugdíjazásáig, 1981 februárjáig repült.

    Douglas C-47A-75-DL Skytrain teherszállító repülőgép (42-100997, c/n.19460). A gép az USAAF-ben szolgált, végül a 134th Air Refueling Grouptól került Davis-Monthanbe tárolásra. 1964-ben az USA Katonai Segély Programja keretében a Jordán Légierő kapta meg, majd 1975-ben visszakerült az USA-ba. A múzeumban, a Royal Jordanian Air Force akkori festésével látható.



    English Electric Lightning F.Mk.2A vadászrepülőgép. Royal Air Force, No.19 Squadron. Ez a gép 1962.12.20-án készült el, mint F.Mk.2 verzió. 1963.02.19-én került a No.19 Sqn-hez, amely a németországi Güterslohban állomásozott. 1968. márciusában F.Mk.2A verzióra építették át. Az eredeti Rolls-Royce Avon 210R hajtóműveket 211R-ekre cserélték le, nagyobb lett a törzs alatt látható üzemanyagtartály, megváltozott a szárny formája. Az átépítés után a RAF No.92 Sqn-be került át. 1977.04.05-én vonták ki a szolgálatból. A gépen a törzs alatt látható áramvonalazott tartály az F.Mk.6 verzióé. Az F.Mk.2 és 2/A-k soha nem hordták ezt, a beépített 30 mm-es ADEN gépágyúkkal szerelt tartályt.
    G90 fotógéppuska kamerája


    Lockheed F-104G Starfighter vadászbombázó repülőgép. Luftwaffe, Jagdbombergeschwader 33 (JaboG 33).
    SAAB AJSF 37 Viggen felderítő és támadó repülőgép. Svenska flygvapnet, Norrbottens flygflottilj (F 21)
    Üzemanyag-póttartály a törzs alatti tartón.

    McDonnel Douglas F-4C-19-MC vadászbombázó repülőgép. United States Air Force, Michigan ANG, 171st Fighter Interceptor Squadron.

    Dassault Mirage IIIR felderítő repülőgép. Armée de l'Air, ER 3/33 Moselle. A függőleges vezérsíkon látható gyári szám valójában c/n 310 nem pedig c/n 304, a pilóta fülke oldalán olvasható lajstromszám pedig 33-TF volt.


    Hawker Siddeley Harrier GR.Mk.3 VSTOL vadászbombázó repülőgép. Royal Air Force, 233 OCU/No.20 (R) Squadron. 1982.04.14-én repült a gép először, majd ez év júliusában került az átképző egység állományába. Szolgálati ideje alatt többször is Belize-ben repült a RAF No.1417 (Tactical Ground Attack) Flight kötelékében, de mindig visszakerült a 233 OCU-hoz. 1993-ban vonták ki a szolgálatból az XZ998 lajstromjelű gépet.

    Rolls-Royce Pegasus Mk.103 gázturbinás sugárhajtómű kompresszorlapátjai.
    VEB-14P (NDK-ban licencben gyártott Iljusin Il-14P) utasszállító repülőgép. Polskie Siły Powietrzne.
    Mil Mi-24P harci helikopter. Luftstreitkräfte der Nationalen Volksarmee, Kampfhubschraubergeschwader 5 (KHG 5).

    Itt egy GS-30-2K (9A623K) 30mm-es ikercsövű gépágyúnak kellene lennie.
    Bal oldalon lent, a 9K113 Sturm V irányított páncéltörő rakéta rendszer, 9Sz475 Raduga-S célzóberendezés optikai elemeinek ablakai láthatók félig meddig zárt-nyitott állapotban. Jobbra lent a 9M114 rakéta felé parancsokat továbbító 9Sz477 berendezés. A fehér "pöttyök" az SzPO-10 Szirena (Szirena-3M) besugárzásjelző rendszer érzékelői.
    Az operátor kabinja.
    WSK Lim-5 ( Lengyelországban licencben gyártott MiG-17F) vadászbombázó repülőgép. Polskie Siły Powietrzne.

    Mikojan-Gurjevics MiG-21MF (96F gyártmány) vadászrepülőgép. Német elnevezésben MiG-21MF-75. Luftstreitkräfte der Nationalen Volksarmee. 1975-ben került a Jagdfliegergeschwader 9-hez (JG 9). Majd a JG 8 és a JG 3 következett, az 1990-ben történt kivonásáig.

    Mikojan-Gurjevics MiG-21USz (68-as gyártmány) kétüléses kiképző repülőgép. Luftstreitkräfte der Nationalen Volksarmee.

    Szuhoj Szu-22M4 (Sz-54K gyártmány) vadászbombázó repülőgép. Luftstreitkräfte der Nationalen Volksarmee, Jagdbombenfliegergeschwader 77 (JBG 77). 1985.03.20 és 1990.10.02 között volt szolgálatban.
    Mikojan-Gurjevics MiG-23ML (23-12-es gyártmány) vadászrepülőgép. Luftstreitkräfte der Nationalen Volksarmee, Jagdfliegergeschwader 9 (JG 9).
    800 literes üzemanyag-póttartály (PTB-800) a törzs alatti tartón.
    TP-23M Szpektr hőpelengátor.
    Antonov An-26 teherszállító repülőgép. Az NDK-ban An-26T volt a típusjelölése. 1981-ben érkezett a gép a keletnémet légierő Transportfliegerstaffel 24-be (TS 24), ahol a 368-as oldalszámmal repült. Időszakosan a DDR-SBB lajstromjelet is viselte, amikor az Interflug bérbevette különböző szállítási feladatokra. 1991.01.30-ig repült. Jelenleg valamilyen rejtélyes okból az Aero Caribbean légitársaság színeire van festve.
    Mikojan-Gurjevics MiG-21F-13 (74-es gyártmány) vadászrepülőgép. Polskie Siły Powietrzne, Centrum Szkolenia Lotniczego (CSL). 1961.06.22-1969.07.09 között repült. Ez a múzeumban látható 741217 gyári számú gép volt az első MiG-21-es, amelyet Lengyelországba érkezett.
    Westland Wessex HC.Mk.2 szállító helikopter. Royal Air Force, No.72 Squadron.

    A szívócsatorna végén két darab Rolls-Royce Gnome H.1200 gázturbina van. Az elején normál esetben rács van.


    Mil Mi-4A közepes szállító helikopter. Česko-slovenské vzdušné sily. A múzeumban látható 02139 gyári számú helikoptert, "nem hivatalos szalon gépként" használták a Csehszlovák Légierőben.

    A gép törzse alatti lövészteknőben fekvő katona, egy Afanaszjev A-12,7 géppuskával tarthatta tűz alatt az ellenséget.
    Kitámasztva.

    Mil Mi-14PL tengeralattjáró-elhárító helikopter. Volksmarine, Marinehubschraubergeschwader 18 (MHG 18). A gép 1979 októberében érkezett az ezred 2.századába.


    Republic F-105F-1-RE Thunderchief vadászbombázó repülőgép. United States Air Force, Georgia ANG, 128th Tactical Fighter Squadron.



    Percival P.66 Pembroke C.Mk.54 könnyű szállító repülőgép. Luftwaffe, Flugzeugführerschule "S".
    Panavia Pa 200 Tornado IDS csapásmérő repülőgép. Royal Air Force. A múzeumban a P.06-os számú prototípus látható. Fegyverzeti tesztekre használták Cosfordban. Ebbe, az XX948(8879M) lajstromjelet viselő gépbe építették be először a 27mm-es Mauser gépágyút. 1975. december 19-én repült először.

    A gép hajtóművének típusa: Turbo-Union RB199-34R Mk.101

    SEPECAT Jaguar GR.Mk.1A csapásmérő repülőgép. Royal Air Force, No.54 Squadron.


    Ferranti ARI23231 lézeres távmérő és célmegjelölő rendszer (LRMTS) ablaka.
    Az én gépem :)
    Mil Mi-8T szállító helikopter. Luftstreitkräfte der Nationalen Volksarmee.
    Mikojan-Gurjevics MiG-23MF (23-11-es gyártmány) vadászrepülőgép. Luftstreitkräfte der Nationalen Volksarmee, Jagdfliegergeschwader 9 (JG 9).
    Westland Lynx AH.Mk.7 többcélú helikopter. Army Air Corps, No. 671 Squadron.
    Lockheed F-104G Starfighter vadászbombázó repülőgép. Force Aérienne belge, 23e escadrille.
    Hawker Hunter F.Mk.6A vadászrepülőgép. Royal Air Force, No. 229 Operational Conversion Unit (OCU), majd No. 1 Tactical Weapons Unit (TWU). Szolgálatból történő kivonása után Laarbruchba került, ahol harci sérülések javítását gyakorolták rajta. Később Wildenrathba került a RAF No.92 Sqn-hez, ahol a Blue Diamond nevű bemutató kötelék színeire festették le és kiállítási tárgy lett az alakulatnál. A század felszámolását követően került Hermeskeilbe.
    Lockheed T-33A-5-LO Shooting Star kiképző repülőgép.
    Kanadai Légierő? Csak a felségjel. Ez a gép 1959 júniusában érkezett a Luftwafféhoz és kivonásáig a Német Légierőben repült BD-845, majd 95+17, végül WS-50 lajstromjellel. Viszont. A gépre festett (133)393-as lajstromjellel a 21393 gyári számú Canadair CT-133 Silver Star Mk.3 tip. gép repült a Németországban állomásozó No. 1 Canadian Air Group kötelékében.
    BAC Vickers VC10 utasszállító repülőgép. A gép története a 1961.július 6-án kezdődött, amikor az első felszállását teljesítette. A BOAC által megrendelt gépet eleinte tesztelési célokra használták. Például ezen a gépen is vizsgálták, hogy 1000 órás folyamatos használat, hogyan hat a gép szerkezetére. 1964.szeptember 4-én végül átvehette a BOAC átvehette a gépet. Miután 1974-ben a BOAC és a BEA egyesült és lassan a VC10-eseket elkezdték leváltani a Boeing 747-esek, a G-ARVF számára is új tulajdonost kerestek. A vevő végül az Egyesült Arab Emirátusok kormánya lett és a gép VIP gépként repült a továbbiakban 1981-ig, amikor is az a döntés született, hogy a múzeumnak ajándékozzák. A gép az utolsó repülését 1981 tavaszán tette meg, mikor Abu Dhabiból Saarbrücken-Ensheimbe repült, majd közúton juttatták el mostani helyére.

    Bristol 171 Sycamore HR.Mk.52 helikopter a faroktartó előtte pedig a típusnál alkalmazott Alvis Leonides Mk.173/02 típusú hajtómű.
    Kutató-mentő helikopterként szolgált a Luftwafféban 78+21 lajstromjellel.

    Tumanszkij R-11F-300 gázturbinás sugárhajtómű metszete

    Az utánégető üzemanyag-befecskendező fúvókái.
    Klimov VK-1F gázturbinás sugárhajtómű metszete

    General Electric CJ-805-21 gázturbinás sugárhajtómű metszete


    de Havilland Ghost 48 Mk.1 gázturbinás sugárhajtómű

    Az F-104G Starfighter General Electric GE-J79-11A gázturbinás sugárhajtóműve próbapadon.

    Avro Canada Orenda 10 gázturbinás sugárhajtómű, Canadair CL-13B Mk.6 Sabre (F-86F Sabre).

    Nagyjavítások.
    Puhafalú üzemanyagtartályok a falon.
    Junkers Jumo 004 gázturbinás sugárhajtómű felújítva,...
    ...metszetben és...
    ...kiszerelve. Égőtér és kompresszorház.
    de Havilland DH-112 FB.Mk.54 Venom vadászbombázó repülőgép. Schweizer Luftwaffe.
    North American F-100F-15-NA Super Sabre kétüléses kiképző repülőgép. A múzeumban látható MSN 243-290 gyári számú gép nem volt az amerikai légierő gépe. A Francia Légierő EC 3/11 Corse századában repült (5)64014 oldalszámmal és 11-RX lajstromjellel.


    Beépített fegyverzete 2 darab 20mm-es Pontiac M39 gépágyú volt.
    Katapultülések nyugatról. Balról jobbra: Martin-Baker Mk.GQ 7A (F-104G), Martin-Baker Mk.H7 (F-4C), Martin-Baker Mk.4 BRM (Mirage V), Martin-Baker Mk.4 BSC (Lightning), Martin-Baker Mk.GU5 (T-33).
    És keletről: VSz1-BRI (L-39), KK-2 (MiG-17,MiG-19,Lim-5), SzK-1-M (MiG-21F-13,PF,U), KM-1M (MiG-21, MiG-23).
    Taylor Type E magassági sisak, Nagy-Britannia.
    Gueneau Type 458 sisak és Ulmer 82 oxigénmaszk, Franciaország.
    WSK SB Lim-2 ( Lengyelországban licencben gyártott MiG-15UTI) kétüléses kiképző repülőgép. A függőleges vezérsíkra festett vörös csillag ellenére, ez a gép soha nem volt a Szovjet Légierő gépe.
    Antonov An-2T szállító repülőgép. A legelső magyar lajstromú Ancsa. A gép 1956. április 10-én érkezett meg Budaörsre a 16.önálló szállító repülő-századhoz, ahol a fehér 10-es oldalszámot kapta. A Magyar Néphadsereg kötelékében csak rövid ideig, 1957 áprilisáig repült a 162473210-es gyári számú gép. Ekkor átkerült az MHSz-hez ahol a HA-ANA lajstromjelet kapta meg. 1987-ig repült.
    Westland Whirlwind HAR.Mk.10 (Angliában, licencben gyártott Sikorsky S-55) helikopter. Royal Air Force, No. 202 Squadron.
    Rolls-Royce Gnome H.1000 gázturbina.
    WSK SM-1 (Lengyelországban, licencben gyártott Mil Mi-1T) többcélú könnyű helikopter. Ez a gép 1964-ben érkezett a Magyar Néphadsereg 86. Önálló vegyes repülőosztályához és 1982 szeptemberéig repült az osztálynál és jogutódjainál.

    Sud Aviation (F+W Emmen) SE.3160 Alouette III többcélú helikopter. Schweizer Luftwaffe.
    Ivcsenko AI-20 légcsavaros gázturbinás hajtómű metszete.
    Aero L-39ZO Albatros kétüléses kiképző és könnyű támadó repülőgép. Luftstreitkräfte der Nationalen Volksarmee, Fliegerausbildungsgeschwader 25 (FAG 25).
    North American OV-10 Bronco célvontató repülőgép. A 99+16 oldalszámú gépet, a többi Broncoval egyetemben a Rheinflugzeugbau GmbH üzemeltette, de a gépek tulajdonosa a Luftwaffe volt.
    A törzs alá függesztve a 870 literes üzemanyag-póttartály látható,...
    ... a gép alatt pedig a célvontatáshoz használt csörlő.

    1 azaz egy darab fékezőhorog, F-4 Phantom II.

    Mikojan-Gurjevics MiG-23BN (32-24B gyártmány) vadászbombázó repülőgép. Luftstreitkräfte der Nationalen Volksarmee, Jagdbombenfliegergeschwader 37 (JBG 37).
    BDZ-60-23F1 (БД3-60-23Ф1) pilon.


    Westland Wasp HAS.Mk.1 tengeralattjáró-elhárító helikopter. Royal Navy, 703 Naval Air Squadron.

    Hajó fedélzeti üzemre tervezve.
    Westland Wessex HC.Mk.2 (Angliában licencben gyártott Sikorsky S-58) szállító helikopter. Royal Air Force, Search and Rescue Training Unit (SARTU).

    Dassault-Dornier Alpha Jet A kiképző és könnyű támadó repülőgép. Luftwaffe, Jagdbombergeschwader 43 (JaboG 43).
    Lemezalapú fegyverzeti nyilvántartás a szívócsatornán.
    Az Alpha Jet előtt a Mirage III-asok és V-ösök SNECMA Atar 9 tipusú gázturbinás sugárhajtóműve látható.
    Dornier UH-1D Iroquois (Németországban licencben gyártott Bell UH-1) mentőhelikopter.
    SNCASE SE 3130 Alouette II könnyű helikopter. Bundesgrenzschutz.
    MBB Bo-105 P (PAH-1) páncéltörő helikopter. Heeresfliegertruppe, Kampfhubschrauberregiment 36.
    Hawker Hunter F.Mk.58 vadászrepülőgép. Schweizer Luftwaffe, Fliegerstaffel 4.
    1960.03.10 és 1994.11.25 között repült a Svájci Légierőben.
    Republic F-84F-21-RE Thunderstreak vadászbombázó repülőgép (51-1702). Luftwaffe, Jagdbombergeschwaser 34 (JaboG 34).
    Westland Scout AH.Mk.1 könnyű helikopter. Army Air Corps, No. 653 Squadron.

      A múzeum honlapja: Flugausstellung Junior
      További németországi múzeumok a blogon.                
      A blog frissüléséről a Facebookon is értesülhetsz.
      Köszönöm, hogy megnézted képeimet.


    0 megjegyzés:

    Megjegyzés küldése

    Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

     
    Copyright © 2014-2024 krisztianfotoi.blogspot.com. Minden jog fenntartva. A blogon található minden kép és szöveg szerzői jogvédelem alatt áll. A képek írásbeli engedély nélküli felhasználása, publikálása tilos. Kivételt képez ez alól a teljes galériák hivatkozásainak megosztása. Kapcsolat: kgazso01@gmail.com
    Copyright © 2014-2024 krisztianfotoi.blogspot.com. All rights reserved. All images and text on this blog are copyrighted. Any use or publication of images without written permission is prohibited. Exceptions to this rule include sharing links (URLs) to full galleries. Contact: kgazso01@gmail.com