• put your amazing slogan here!

    2017.04.08 Laarbruch-Weeze, Germany, Royal Air Force Museum





    Csak tábori lelkészeknek.
    A múzeum az 1999.11.30-án bezárt bázis volt templomában működik. A bejárat előtt egy Bloodhound Mk.2 tip. légvédelmi rakéta látható. A bázis légvédelméért a 25 Squadron C Flight-ja volt a felelős. A rakéták a bázis dél-nyugati részén voltak elhelyezve.

    A repülőtéren sok alakulat állomásozott.
    Például a baloldali sorban álló XV Sqn. (1971.01-1983.07 Buccneer S2B / Hunter T7; 1983.09-1991.12.10 Tornado GR1) és a jobb oldali sort alkotó II (AC) Sqn. (1971.04.22-1976.09 Phantom FGR2; 1976.10-1988.10 Jaguar GR1(A)/T2; 1989.01-1991.12.03 Tornado GR1A)

    A múzeum épületében a WH849-es oldalszámú English Electric Canberra T.Mk.4 orr része kapott helyet. Ez a gép nem itt szolgált, de emléket állít azoknak az alakulatoknak, amelyek Laarbruchban repülték a típust: 3(F) Sqn. (1968.01.15-1971.12.31, Canberra B(I).Mk8), 16 Sqn. (1958.03.01-1972.06, Canberra B(I).Mk.8), 31 Sqn. (1955.03.01-1971.03.31, Canberra PR7 / T4), 69 Sqn. (1954.12.13-1958.04.01, Canberra PR3), 80 Sqn. (1955.07.20-1957.06.11, Canberra PR7)
    A pilótafülke.


    A Canberrák "PR" jelzésű változatai fotófelderítők voltak. A fotók kiértékelése ilyen asztalon történt.
    500-szoros nagyítású


    Katapultülések: Martin-Baker Mk.9a (Harrier), Martin-Baker Mk.7a-1 (Phantom), középen egy mentőcsónak látható.
    A pilóta vagy operátor egy Tornadoból kattintott, Martin-Baker Mk.10 tipusú ülésével.

    Túlélőkészlet.
    Tiszthelyettes egyenruhában (1972 No.1)
    Az XV337 Blackburn Buccaneer S2C orr része. Ez a gép Boscome Downban repült kísérleti gépként 1984-ig.



    A 16 Sqn 1972.10-1984.02 között repülte a típust.




    A Harrierek 1992.11 és 1999.05 között szolgáltak a bázison, a 3(F) Sqn és a 4(AC) Sqn repülte a típust. A bázis hadműveleti/vészhelyzeti leszállóhelye az A57-es autópályán volt kialakítva Hamb és Bönninghardt között (két trapézformájú pihenőhelyet kell keresni a térképen, közöttük lévő autópályaszakasz volt erre a célra kijelölve).
    Pilóták eligazító épülete néhány régi fényképen.


    RP-3 levegő-föld nem irányított rakéta a világháborúból. A HE/SAP páncéltörő robbanófej 5,4 kg TNT-t tartalmazott.
    A háttérben egy 40mm-es Bofors légvédelmi ágyú látható. Az előtérben egy Irakban, a Desert Storm hadművelet során zsákmányolt orosz gyártmányú ZPU-4 tip. vontatott légvédelmi gépágyú látható.
    A ZPU-4-esen 4 db 14,5mm-es KPV géppuska van egy forgatható toronyba építve.

    Rapier FSB Mk.I légvédelmi rakéta rendszer. 1974-1998 között védte ezzel a rendszerrel a 26 Sqn RAF Regt. a repülőteret.

    Fontos a felismerés.
    Atom-, vegyi-, biológiai támadás esetére.


    Enfield SA80-IW gépkarabély. Replika. A Németországban állomásozó brit erők közül elsőként a Laarbruchban állomásozó 1 Sqn RAF Regt.-nél rendszeresítették a fegyvert.
    English Electric Canberra PR.Mk.7 felderítő repülőgép. A WH773-as volt az első legyártott PR.Mk.7-es változatú gép. A bázison települt 31 Sqn állományában is repült, de csak rövid ideig. A gép 1953-ban részt vett a "Last Great Air Race" nevű versenyen, amely London-Heathrow és az új-zélandi Christchurch között zajlott. A 19.800 km hosszú utat, többszöri leszállással (RAF Shelbah, Irak; RAF Negombo Ceylon (ma Sri Lanka); Perth) 22 óra 22 perc alatt tette meg.

    Fényképek az építés időszakából, 1953-ból.

    A volt bázis volt mozija.
      A múzeum honlapja: Royal Air Force Museum
      Németországi múzeumok: Németország, múzeumok
      A blog frissüléséről a Facebookon is értesülhetsz.
      Köszönöm, hogy megnézted a képeimet.


    2 megjegyzés:

    1. Melyik az igaz?
      1 "orosz gyártmányú ZPU-4 tip. légvédelmi gépágyú"
      2 "4 db 14,5mm-es KPV géppuska"

      VálaszTörlés
    2. Tisztelt kérdező!
      Ha egy vontatott utánfutón 4 db.KPV tip.géppuska van elhelyezve,akkor az ZPU-4. Ha 2 db., akkor pedig ZPU-2 a rendszer neve.

      VálaszTörlés

    Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

     
    Copyright © 2014-2024 krisztianfotoi.blogspot.com. Minden jog fenntartva. A blogon található minden kép és szöveg szerzői jogvédelem alatt áll. A képek írásbeli engedély nélküli felhasználása, publikálása tilos. Kivételt képez ez alól a teljes galériák hivatkozásainak megosztása. Kapcsolat: kgazso01@gmail.com
    Copyright © 2014-2024 krisztianfotoi.blogspot.com. All rights reserved. All images and text on this blog are copyrighted. Any use or publication of images without written permission is prohibited. Exceptions to this rule include sharing links (URLs) to full galleries. Contact: kgazso01@gmail.com