• put your amazing slogan here!

    29.08.2018 Visit at HDF 59th Szentgyorgyi Dezso Air Base, Kecskemet, Hungary / Látogatás az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázison, Kecskemét, Magyarország




    Augusztus utolsó hetében éjszakai kiképzési feladatokat hajtottak végre a Puma század pilótái. A Gripenek a repülőtér központi zónájából üzemeltek a látogatásunk napján.
    A központi zóna melletti állóhelyeken An-26-osok parkoltak.

    Három darab együléses és egy kétüléses Gripennel, késő délutántól késő estig repültek a hajózók. A képen a 40-es oldalszámú JAS-39C EBS HU látható, repülésre történő felkészítés közben.

    A 32-es oldalszámú Gripenen a jobb oldali főfutómű kerekét cserélték.

    A kerék leszerelését követően jól láthatók a fékagyon elhelyezett féktárcsák.






    Saab JAS-39C EBS HU Gripen többfeladatú harcászati repülőgép. (40, 39311)


    Saab JAS-39C EBS HU Gripen többfeladatú harcászati repülőgép. (38, 39309)


    Saab JAS-39D EBS HU Gripen kétüléses többfeladatú harcászati repülőgép. (44, 39842)
    Saab JAS-39C EBS HU Gripen többfeladatú harcászati repülőgép. (32, 39303)
    Míg a 32-esen már a fedélzeti rendszerek, kormányfelületek ellenőrzése zajlott...
    ...addig a 38-as még a pilótájára várt.
    A repülőgép törzse alatt egy 1.136 literes (300 US gallon) üzemanyag-póttartály látható.

    A kabinlétra mozgatását megkönnyítik a létra alsó részen elhelyezett görgők.



    Az Air Taxi Europe GmbH charter járatokat üzemeltet. A képen, a társaság Reims-Cessna F406 Caravan II típusú szállító repülőgépe látható a kecskeméti beton felett. (D-ICCC, F40600037)
    A repülés biztosítását végző MAN TGS 18.540 típusú tehergépkocsi alvázára épített Rosenbauer Buffalo 3500/500/250 repülőtéri tűzoltó gépjármű a felállítási ponton. A jármű, a típusjelzésében szereplő számok alapján 3500 liter vizet, 500 liter habképző anyagot és 250 kg. port szállít.

    A második repülési sor első felszálló gépe a 32-es oldalszámú Gripen volt, amelyet a...
    ...40-es követett.


    Utánuk pedig a 38-as oldalszámú gép emelkedett a levegőbe.
    A 44-es oldalszámú kétüléses Gripen csak később követte az együléseseket.


    A repülőgép előtt a központi üzemanyag feltöltő rendszer 1.sz. kimérő berendezése látható.




    A Magyar Honvédség 604-es oldalszámú Airbus A319-112 utasszállító repülőgépe, a leszállás utáni gurulás közben.
    A felszállástól számítva, kb. egy óra elteltével érkeztek vissza a Gripenek.
    A kétüléses, 44-es oldalszámú Gripen gurul vissza a kivilágított zónába. A háttérben a repülőtér irányítótornya látható.










    A Gripen törzshátsórészénél látható olajködöt, a már a leszálláskor beinduló segédhajtómű által termelt levegő fújta ki, a Volvo RM12 hajtómű leállítását követően.
    A hajtómű leállítása után azonnal megkezdődött a gépek felkészítése a következő repülésre.




    Bár a központi zóna rendelkezik kiépített üzemanyag feltöltő rendszerrel, a gépeket mégis az MAN HX 32.440 típusú,  ÜTG-18 elnevezésű üzemanyag szállító és töltő tehergépkocsikból tankolták meg újra.












    A harmadik repülési sor egyik gépe leszállás közben, a 30-as pályairányon.

    Ezúton is szeretném megköszönni, hogy részt vehettem ezen az eseményen.
    További galériák, korábbi repülőtér látogatásokról.
    Éjszakai repülési gyakorlat 2015-ben.                    
    Éjszakai repülési gyakorlat 2016-ban.    
    Repülőtér látogatás 2016-ban, a Gripenek hadrendbe állásának 10. évfordulóján.           
    Repülőtér látogatás ugyancsak 2016-ban.                         
    Éjszakai repülési gyakorlat, szintén 2016-ban.                    
    Gripen légifotózás 2017-ben.          

    A blog frissüléséről a Facebookon is értesülhetsz.
    Köszönöm, hogy megnézted a képeimet.


    0 megjegyzés:

    Megjegyzés küldése

    Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

     
    Copyright © 2014-2024 krisztianfotoi.blogspot.com. Minden jog fenntartva. A blogon található minden kép és szöveg szerzői jogvédelem alatt áll. A képek írásbeli engedély nélküli felhasználása, publikálása tilos. Kivételt képez ez alól a teljes galériák hivatkozásainak megosztása. Kapcsolat: kgazso01@gmail.com
    Copyright © 2014-2024 krisztianfotoi.blogspot.com. All rights reserved. All images and text on this blog are copyrighted. Any use or publication of images without written permission is prohibited. Exceptions to this rule include sharing links (URLs) to full galleries. Contact: kgazso01@gmail.com