 |
Augusztus utolsó hetében éjszakai kiképzési feladatokat hajtottak végre a Puma század pilótái. A Gripenek a repülőtér központi zónájából üzemeltek a látogatásunk napján. |
 |
A központi zóna melletti állóhelyeken An-26-osok parkoltak. |
 |
Három darab együléses és egy kétüléses Gripennel, késő délutántól késő estig repültek a hajózók. A képen a 40-es oldalszámú JAS-39C EBS HU látható, repülésre történő felkészítés közben. |
 |
A 32-es oldalszámú Gripenen a jobb oldali főfutómű kerekét cserélték. |
 |
A kerék leszerelését követően jól láthatók a fékagyon elhelyezett féktárcsák. |
 |
Saab JAS-39C EBS HU Gripen többfeladatú harcászati repülőgép. (40, 39311) |
 |
Saab JAS-39C EBS HU Gripen többfeladatú harcászati repülőgép. (38, 39309) |
 |
Saab JAS-39D EBS HU Gripen kétüléses többfeladatú harcászati repülőgép. (44, 39842) |
 |
Saab JAS-39C EBS HU Gripen többfeladatú harcászati repülőgép. (32, 39303) |
 |
Míg a 32-esen már a fedélzeti rendszerek, kormányfelületek ellenőrzése zajlott... |
 |
...addig a 38-as még a pilótájára várt. |
 |
A repülőgép törzse alatt egy 1.136 literes (300 US gallon) üzemanyag-póttartály látható. |
 |
A kabinlétra mozgatását megkönnyítik a létra alsó részen elhelyezett görgők. |
 |
Az Air Taxi Europe GmbH charter járatokat üzemeltet. A képen, a társaság Reims-Cessna F406 Caravan II típusú szállító repülőgépe látható a kecskeméti beton felett. (D-ICCC, F40600037) |
 |
A repülés biztosítását végző MAN TGS 18.540 típusú tehergépkocsi alvázára épített Rosenbauer Buffalo 3500/500/250 repülőtéri tűzoltó gépjármű a felállítási ponton. A jármű, a típusjelzésében szereplő számok alapján 3500 liter vizet, 500 liter habképző anyagot és 250 kg. port szállít. |
 |
A második repülési sor első felszálló gépe a 32-es oldalszámú Gripen volt, amelyet a... |
 |
...40-es követett. |
 |
Utánuk pedig a 38-as oldalszámú gép emelkedett a levegőbe. |
 |
A 44-es oldalszámú kétüléses Gripen csak később követte az együléseseket. |
 |
A repülőgép előtt a központi üzemanyag feltöltő rendszer 1.sz. kimérő berendezése látható. |
 |
A Magyar Honvédség 604-es oldalszámú Airbus A319-112 utasszállító repülőgépe, a leszállás utáni gurulás közben. |
 |
A felszállástól számítva, kb. egy óra elteltével érkeztek vissza a Gripenek. |
 |
A kétüléses, 44-es oldalszámú Gripen gurul vissza a kivilágított zónába. A háttérben a repülőtér irányítótornya látható. |
 |
A Gripen törzshátsórészénél látható olajködöt, a már a leszálláskor beinduló segédhajtómű által termelt levegő fújta ki, a Volvo RM12 hajtómű leállítását követően. |
 |
A hajtómű leállítása után azonnal megkezdődött a gépek felkészítése a következő repülésre. |
 |
Bár a központi zóna rendelkezik kiépített üzemanyag feltöltő rendszerrel, a gépeket mégis az MAN HX 32.440 típusú, ÜTG-18 elnevezésű üzemanyag szállító és töltő tehergépkocsikból tankolták meg újra. |
 |
A harmadik repülési sor egyik gépe leszállás közben, a 30-as pályairányon. |
Ezúton is szeretném megköszönni, hogy részt vehettem ezen az eseményen.
További galériák, korábbi repülőtér látogatásokról.
Éjszakai repülési gyakorlat 2015-ben.
Éjszakai repülési gyakorlat 2016-ban.
Repülőtér látogatás 2016-ban, a Gripenek hadrendbe állásának 10. évfordulóján.
Repülőtér látogatás ugyancsak 2016-ban.
Éjszakai repülési gyakorlat, szintén 2016-ban.
Gripen légifotózás 2017-ben.
A blog frissüléséről a
Facebookon is értesülhetsz.
Köszönöm, hogy megnézted a képeimet.
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.