• put your amazing slogan here!

    2018.06.10 Aviation Museum, Finowfurt, Germany / Luftfahrtmuseum, Finowfurt




    A Brandenburg tartományban található eberswalde-finowi repülőtéren található múzeum 1992. márciusában nyílt meg. A szükséges területet - amelyen korábban, az itt állomásozó szovjet repülőezred 4. százada települt - a Szovjet Légierő és Finowfurt község megállapodása alapján kapta meg a múzeumot létrehozó szervezet. Egy ideig egymás szomszédságában működtek, mert a repülő ezred 1993. május 11-én hagyta el a repülőteret.
    Mikojan-Gurjevics MiG-21PFM-SzPSz (SPS) (94A gyártmány) vadászrepülőgép. A 94A5509-es gyári számú gép a 897-es oldalszámmal repült a Német Demokratikus Köztársaság Néphadseregének Légierejében (Nationale Volksarmee, Luftstreitkräfte/Luftverteidigung; NVA, LSK/LV). A 22+38-as oldalszámot, a német újraegyesítést követően kapta meg. A kiállított gép 1967.03.17-én állt szolgálatba Cottbusban, az 1. vadászrepülőezredben (Jagdfliegergeschwader 1; JG-1). 1975-ben a JG-3-hoz, majd 1978-ban a 15. vadászrepülő-kiképző ezredhez (Jagdfliegerausbildungsgeschwader 15; JAG-15) került Rothenburgba. 1985-ben a JG-2 kapta meg a gépet, amely később visszakerült Rothenburgba, az akkor már 15. repülő-kiképző ezrednek (Fliegerausbildungsgeschwader 15; FAG-15) nevezett alakulathoz. A keletnémet légierőben 1966 és 1968 között 134 db PFM-t rendszeresítettek, amelyből 82 darab volt az NVA-ban SPS-nek nevezett változat és 52 darab a GP-9-es gépágyú konténerrel felszerelt SPS-K.
    Mikojan-Gurjevics MiG-23UB (23-51-es gyártmány) kiképző repülőgép. Az A1038506 gyári számú gép oldalszáma 103 volt. Ez volt az utolsó rendszeresített UB változatú gép az LSK-nál. 1985. szeptemberében állt szolgáltba a 37. vadászbombázó ezrednél (Jagdbombenfliegergeschwader 37, JBG-37), majd a JG-9-hez került át.
    A törzs alatti BDZ-60-23F1 függesztő pilonra APU-13U, APU-68 rakéta indító sín valamint UB-16 nem irányított rakéta indítókonténer függeszthető.
    A bal oldali főfutómű aknája.
    A jobb oldali szárnytő alatt egy BDZ-60-23K1 függesztő pilon látható. Az előrenyúló, áramvonalazott burkolat a H-23 levegő-föld rakéta Gyelta-NM típusú irányító berendezésének antennáját rejti.
    Az UB változatból 11 darabot rendszeresítettek a keletnémet légierőben 1978 és 1985 között.
    A Szuhoj Szu-22M4 (Sz54K gyártmány) vadászbombázó repülőgépek 1984 és 1986 között érkeztek meg az NDK-ba. Az együléses változatból 48 darab került beszerzésre. A múzeumban látható gép a 741-es oldalszámmal repült, gyári száma: 26715.
    A gép a 77. vadászbombázó ezredben (Jagdbombergeschwader 77; JBG-77) repült.

    Iljusin VEB Il-14PSz személyszállító repülőgép.
    A Drezdában, licenc alapján készült gép gyári száma: 14803035. A repülőgép 1958. július 3-án került a Kormányzati repülőszázadhoz (Regierungsfliegerstaffel; Reg.Staffel), ahol 1982. decemberéig repült, kezdetben 482-es oldalszámmal, majd 1958. augusztus 28-tól DM-VAD lajstromjellel.
    A múzeumban látható Jakovlev Jak-28R felderítő repülőgép (gyári szám: 8961310) a Werneuchenben települt 931. Vörös zászló, Szuvorov és Kutuzov érdemrendel kitüntetett prágai Önálló Gárda Felderítő Repülőezred (931-й отдельный гвардейский Пражский Кразнознамённый орденов Суворова и Кутузова разведывательный полк.; 931-й ограп) állományában repült piros 09-es oldalszámmal.
    Az ezrednél 1960-ban rendszeresítették a típus, majd a 1986-ban az összes gép átadásra került a 11-й орап részére. A gép oldalszáma megváltozott, az új oldalszám a piros 25 lett. Jelenleg a 91-es oldalszám látható a gépen.


    Ezt a Mil Mi-8T közepes szállító helikoptert 1968 júliusában gyártották 0423-as gyári számmal. Oldalszáma 395 volt. A 31. majd a 34. helikopter ezredben (Hubschraubergeschwader 34; HG-34) repült. 1973. februárjában a Balti-tengerbe esett, majd kiemelése után Bad Dübenbe a légierő műszaki iskolájába került mint oktatási segédlet.
    Aero L-29 Delfin kétüléses kiképző repülőgép. Az 591526-os gyári számú gép a 340-es oldalszámmal repült a légierő kötelékében 1965 júniusa és 1980 novembere között.
    A gép szárnya alá függesztett R57-4M indítókonténerből Sz-5M típusú nem irányított rakétákat indíthattak.
    Ez a Mil Mi-8 közepes szállító helikopter az NDK légitársaságánál, az Interflugnál repült DM-SPA, majd DDR-SPA lajstromjellel 1990-ig, majd D-HOXA lajstromjellel 1992-ig a Specialflug Berlin GmbH-nál.
    Gyári száma: 0211, 1967-ben gyártották.

    A 9350906-os gyári számú Tupoljev Tu-134 típusú utasszállító repülőgép felújítás közben. DM-SCH, majd DDR-SCH lajstromjellel repült az Interflugnál 1969.08.14 és 1983.12.03 között.
    A ZC 250 típusú, betonból készített gyakorló bomba a Luftwaffénél volt rendszeresítve. A bombán látható üregekbe üvegampullákat helyeztek, amelyek a bomba becsapódásakor összetörtek és a bennük lévő vegyi anyag, pl. klórszulfonsav ködöt képzett, így jelezve a becsapódás helyét.
    A repülőtéren 1982.július és 1989.augusztus között települt Mikojan-Gurjevics MiG-25 PD/PU-k feladata az angliai Mildenhallból felszálló, a Szovjetunió irányába tartó Lockheed SR-71-es felderítő repülőgépek elfogása volt. A múzeumban egy a MiG-25-ösökön alkalmazott 5.300 literes üzemanyag-póttartály (PTB-5300) látható.
    A II. világháborús roncsokat bemutató hangárban látható ez 202-es speciális pótkocsin (Sonderanhänger 202; Sd.Ah.202) elhelyezett 8,8 cm-es légvédelmi ágyú (Flugabwehrkanone 37; FlaK 37).

    Iljusin Il-2 csatarepülőgép roncsa.
    A kiállított Focke-Wulf Fw-190 A-9/R-2 (gyári szám: 560024) roncsát az Alt Zeschdorf település melletti tóban (Schlosssee) találták meg 1996-ban. Az I/JG11 vadászrepülő ezredhez tartozó, fehér 12-es oldalszámot viselő gépet Zechsdorf felett lőtte le egy szovjet vadászgép. Pilótája Hans Grapenthin hadnagy volt.



    A következő hangárban egy, korábban a Szövetségi Hadseregben (Bundeswehr) szolgált Aérospatiale SE.3130 Alouette II helikopter (gyári szám: 1765/C417, oldalszám:76+80) és különböző hajtóművek láthatók.
    Ivcsenko AI-20M légcsavaros gázturbinás hajtómű.
    Az Iljusin Il-62M utasszállító repülőgépek hajtóműve, a Szolovjov D-30KU gázturbinás sugárhajtómű.


    Vlagyimir Iljics Lenin
    A repülőtér megépítésének előkészítő munkái 1937-ben kezdődtek el. A futópályák 1941-ben készültek el. A repteret ezután különböző kiképző egységek használták. 1944. januárjában települt az első harci egység a reptérre a Messerschmitt Bf-110-esekkel és Junkers Ju-88-asokkal repülő, a 10. Éjszakai-vadász csoport, 2. százada (Nachtjagdgruppe 10, 2.Staffel; 2./NJGr 10). 1944. szeptemberétől a Heinkel He-129-asokkal repülő 3. század (3./NJGr 10) is itt települt. 1944. márciusában költözött a repülőtérre a 200. Harci ezred (Kampgeschwader 200; KG 200) 1. és 4. százada. A repülőtér 1945.április 26-i kiürítéséig a 3. "Udet" vadászrepülő ezred (Jagdgeschwader 3; JG 3) és a 3. csatarepülő ezred (Sturzkampfgeschwader 3; St.G 3) alegységei is megfordultak itt. Ezt az időszakot tablók és makettek segítségével mutatják be.
    1945. április végén foglalták el a szovjet csapatok a reptér területét, amelyen aztán 1993. május 11-ig különböző szovjet repülő alakultok használtak. 1945-1949 között a 34. bombázó ezred (34. bap), (34-й бомбардировочный авиационный полк; 34-й бап), repült típus: Petljakov Pe-2. 1949-1951 között a 175. vadászrepülő hadosztály törzse (175 iad) és a 347. vadászrepülő ezred (347. iap), (175-я истребительная авиационная дивизия штаб и 347-й истребительный авиационный полк; 175-я иад и 347-й иап), repült típus: Jakovlev Jak-9 és Mikojan-Gujevics MiG-15. 1951-1956 között a 33. és a 730. vadászrepülő ezred (33. és 730. iap), (33-й истребительный авиационный полк и 730-й истребительный авиационный полк; 33-й и 730-й иап), repült típus: Mikojan-Gurjevics MiG-15. 1956-1967 között a 668. bombázó ezred (668. bap), (668-й бомбардировочный авиационный полк; 668-й бап), repült típus: Iljusin Il-28 és Jakovlev Jak-28. 1967-1970 között a 277. bombázó ezred (277. bap), (277-й бомбардировочный авиационный полк; 277-й бап), repült típus: Iljusin Il-28. 1970-1993 között a 787. vadászrepülő ezred (787. iap), (787-й истребительный авиационный полк; 787-й иап), repült típus: Mikojan-Gurjevics MiG-21/23/25/29.

    A szovjet gyártmányú A-39 (AFA-39) fényképezőgép 500 és 5.000 méteres magasság és 500 és 1.500 km/h repülési sebesség között használható.
    19 méter hosszú, 80 mm széles Isopankróm 17 vagy 22 filmanyagra készültek a felvételek. Az objektív egy 54 fokos látószögű Ural-27 2,5/100-as. A kamera súlya nyolc kilogramm.
    Az AFA-BAF/21Sz fényképezőgépet az Iljusin Il-10M, Szuhoj Szu-12, WSK PZL-Mielec Lim-5MR, Mikojan-Gurjevics MiG-17R típusú repülőgépeken és a Mil Mi-4M helikopteren alkalmazták.
    ASAFA-5M automata réskamerás légi-fényképezőgép.
    Valamilyen légi-fényképező eszköz vagy annak része.

    TP-26S1 hőpellengátor


    Az R-27R levegő-levegő rakéta, 9B-1101K inerciális félaktív radarja. A radar antennáját az eszköz bal oldalán látható burkolat takarja. A radar 25 km-es távolságból érzékel egy 3 négyzetméteres célt. A cél és a rakétát hordozó gép közötti magassági eltérés +/- 10 km lehet.
    Az RSz-2USz vezetősugaras irányítású levegő-levegő rakéta hátsó része, az indító repülőgépről érkező, a rakéta irányítását végző rádiójelek fogadására szolgáló antennával és elektronikai blokkal.

    Az SzRZO-2 barát-ellenség azonosító rendszer központi blokkja látható a vitrin alsó részében.
    AU-13 típusú repülőgép-fedezék. Az "AU" az Арочное Укрытие, vagyis ívelt fedezék rövidítése, a "13" pedig a fedezék szélességét jelenti, amely valójában 12,8 méter. Ezen típusú fedezék hosszúsága 28 méter. Az ajtók vasbetonból készültek, vastagságuk a képen látható változatnál 600 mm. Mozgatásuk normál esetben az ajtókra szerelt elektromos motorokkal történt.
    Az NDK Néphadseregének Légierejénél mintegy 120 darab Mikojan-Gurjevics MiG-15UTI kétüléses kiképző repülőgép került rendszeresítésre. Ebből 96 darab volt a Csehszlovákiában Aero CS-102 néven gyártott változat. Ez utóbbiak 1956 és 1960 között érkeztek meg az NDK-ba. A múzeumban látható 722650 gyári számú gép is Csehszlovákiában készült.
    Az oldalszáma a 135-ös volt. A repülőgép mellett egy, az UTI-kban is használt Klimov VK-1-es gázturbinás sugárhajtómű metszete látható.
    Mikojan-Gurjevics MiG-21F-13 (74-es gyártmány) vadászrepülőgép. A 74 1611-es gyári számú, 708-as oldalszámú gép 1964.06.01 és 1985.10.23 között állt szolgálatban. Szolgálati ideje alatt a következő alakulatoknál "fordult" meg: JG-8, JG-9, JG-3, JAG-15, TAFS-47, JG-1. Ebből a változatból 76 darab került rendszeresítésre 1962 és 1964 között az LSK/LV-nél.
    A repülőgép jobb oldalán helyezték el a 30 mm-es Nugyelman-Rihtyer NR-30 (9-A-086) gépágyút. Felette, félig nyitott állapotban a felszálló-redőny látható, amelyen keresztül a hajtómű plusz levegőt tudott beszívni. A gép mellett egy B-8M1 nem irányított rakéta indítókonténer és egy KP-100 betonból készített gyakorló bomba látható.
    Röplapok szórására használt AgitAB-500-300 agitációs bomba.

    A fegyverzeti kocsin egy UPK-23-250 (9-A-681) gépágyú konténer és egy...
    ...UB-16-57UM nem irányított rakéta indítókonténer látható.

    23 mm-es Grjazev-Sipunov GS-23L (9-A-472) kétcsövű gépágyú.
    Oktatási segédletek, bomba, pilonok, alkatrészek.
    AgitAB-500-300 agitációs bomba szállító- és tárolókeretben.
    Egy jó állapotú MiG-23/27 kabintető-keret.
    A Tumanszkij R-11F2-300 gázturbinás, utánégetős sugárhajtóművet a MiG-21 P, PF és FL változatainál használták.
    Áramfejlesztő, SG-1.

    Oktatási segédletek: MiG-21 MF műszerfal és MiG-21 üzemanyag rendszer.
    Mikojan-Gurjevics MiG-23Sz (23-11Sz gyártmány) vadászrepülőgép. Az 1969 és 1970 között 6 szériában legyártott 60 gép közül egyet sem rendszeresített az NDK. A múzeumban látható 220001013 gyári számú gépet 1970. októberében gyártották, oldalszáma kék 87-es volt. Az NDK területén állomásozó szovjet 16. Légi Hadsereg (16-я воздушная армия; 16 ВА) 1979.március 5-én a gépet átadta az NVA részére, földi tesztek elvégzése céljából. Az altenoi repülőtéren az ATU G/1 hálós elfogó berendezés vizsgálatánál használták. A gép súlyosan megsérült és végül is Bad Dübenbe került mint oktatási segédlet. Ekkor átfestették az LSK/LV-nél használt színminta szerint és a piros 08-as oldalszámot kapta. Most meg.....
    2.11.9938.8000.00 gyártmánykódú vontatóvilla.


    A képen látható Mikojan-Gurjevics MiG-23BN (32-24B gyártmány ) vadászbombázó repülőgép, 1981.03.04 és 1990.10.03 között repült a 37. vadászbombázó ezrednél (Jagdbombenfliegergeschwader 37; JBG-37) 720-as oldalszámmal. Gyári száma: 0393215732.
    A B-8M1 indító konténer a 82mm-es Sz-8-as nem irányított rakéták indítására szolgált.

    Az LSK/LV-nél MiG-24BN volt a típus elnevezése.
    Ezt a Mikojan-Gurjevics MiG-17F (54-es gyártmány) vadászrepülőgépet 1962-ben a Szovjet Légierő adta át a Bautzenben található Tiszti Főiskola (Offiziershochschule der Luftstreitkräfte/Luftverteidigung für Militärflieger; OHS für Militärflieger) részére, mint kiállítási tárgy. Az oldalán látható 08-as oldalszám hamis.

    ATU-G/1A hálós elfogó berendezés.
    1980-ban gyártották Drezdában.
    A futópályán maximum 360 km/h órával haladó, maximum 20 tonna tömegű repülőgépet 330 méteres távolságon belül állította meg a berendezés. Az elfogó rendszer automatikusan működésbe lépett, ha a pálya mellett elhelyezett érzékelők a futópályán mozgó gép esetén, az adott mérési pontot illetően, határérték feletti sebességet mértek. Ezen a linken megtekinthető a rendszer makettje, amelyet a Rothenburg/Oberlausitzban található múzeumban állítottak ki.


    A múzeum honlapja: luftfahrtmuseum-finowfurt.de
    Németországi múzeumokról szóló bejegyzések ide kattintva érhetők el.
    A blog frissüléséről a Facebookon is értesülhetsz.
    Köszönöm, hogy megnézted a képeimet.


    0 megjegyzés:

    Megjegyzés küldése

    Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

     
    Copyright © 2014-2024 krisztianfotoi.blogspot.com. Minden jog fenntartva. A blogon található minden kép és szöveg szerzői jogvédelem alatt áll. A képek írásbeli engedély nélküli felhasználása, publikálása tilos. Kivételt képez ez alól a teljes galériák hivatkozásainak megosztása. Kapcsolat: kgazso01@gmail.com
    Copyright © 2014-2024 krisztianfotoi.blogspot.com. All rights reserved. All images and text on this blog are copyrighted. Any use or publication of images without written permission is prohibited. Exceptions to this rule include sharing links (URLs) to full galleries. Contact: kgazso01@gmail.com