• put your amazing slogan here!

    2017.05.17 Rothenburg/Oberlausitz, Germany, Luftfahrttechnische Museum / Aviation Technical Museum





    katapultülés, PZL TS-11 Iskra
    katapultülés, Aero L-29 Delfin
    KK-2 katapultülés, MiG-17, Lim-5, Lim-6


    VSz1-BRI katapultülés, Aero L-39 Albatros

    Az Albatros katapultülésének kilövését végző URM-1 szilárd hajtóanyagú rakéta metszete.
    KM-1 katapultülés
    KP-27M ejtőernyős oxigénkészülék


    K-36DM katapultülés
    Az ülés bebiztosítva.



    R-861M vészhelyzeti rádió adó-vevő. Dobozban.
    Lockheed C-2 katapultülés, F-104 Starfighter
    Martin-Baker Mk.GQ-7 katapultülés, F-104G Starfighter
    VKK-6M magassági ruha nyomásellenőrzése
    R-3U gyakorló levegő-levegő rakéta, az NVA szóhasználatában "Schreiberrakete"-nek nevezték.
    A képen a rakéta adatrögzítő szerkezete látható. Az 5 darab tű egy porfestett papírszalagra írta ki a kapott jeleket, célbefogásról, indításról, stb., amelyeket a leszállást követően kiértékeltek.
    D3-57D zár, APU-7D rakétaindító sín, RSz-2USz levegő-levegő rakéta metszete
    Gyújtó...
    ...és elektronikai blokk.
    RSz-2USz oktatási célra
    UPK-23-250 (9A681) gépágyú konténer
    250 darab 23x115mm-es lőszer fér a tárba
    NR-30 (9-A-086) 30mm-es repülőgép fedélzeti gépágyú
    GS-23 (9-A-472) 23mm-es kétcsövű repülőgép fedélzeti gépágyú
    MiG-29 hidraulika rendszer oktatási segédlet


    Sz-13-300-100-0Sz fotógéppuska és konténere. Fontos kitétel, hogy a repülőgép bal szárnyára szerelendő. A jobb szárnyra az Sz-13-100-0Sz fotógéppuska szerelendő a MiG-21U vagy MiG-23-on végrehajtott légi lövészet gyakorlás esetén.

    A képen balra a KKR felderítőkonténerben alkalmazott UA-47A fényképezőgép, jobbra pedig egy AFA-39 tip. fényképezőgép látható.
    Az AFA-39 tip. fényképezőgépek, a MiG-21F-13 példányai közül, azon gépek bal szárnyában található fényszóró helyére kerültek beépítésre, amelyek gyári száma 0-ra vagy 5-re végződött.
    KKR-1 felderítőkonténer, PA-1 típusú félautomata panoráma fényképezőgépe.

    SzARPP-12 fedélzeti repülési adatrögzítő
    MLP-14-3 M1 fedélzeti adatrögzítő, Szu-22
    APM-90M leszállító fényszóró PZs-19 tip. 10 kW-os izzója, szállítási helyzetben.
    Pitot-cső ellenőrző berendezés.



    MiG-21 családfa. Je-2-től a LanceR-ig.

    Aero CS-102 (Csehszlovákiában licencben gyártott MiG-15UTI; I-312SzT) kétüléses kiképzőrepülőgép. A gép 1957-ben készült és 1958.02.23-án került az NVA (Nationale Volksarmee) Bautzenben települt a JAG-25 ezredének állományába. Majd Rothenburgba került a JAG-15-be, ahol 1966-ig repült. Az UTI-k egészen 1984-ig repültek a keletnémet légierőben.
    Kortársak.
    WSK Lim-5 ( Lengyelországban licencben gyártott MiG-17F) vadászbombázó repülőgép. Gyári száma: 1C 06-30. 1957. júliusában került a JG-7-hez, majd 1972-ben a JBG-37-hez. 1985.11.30-án vonták ki a szolgálatból a 300-as oldalszámot viselő gépet.
    Mikojan-Gurjevics MiG-19PM vadászrepülőgép


    Mikojan-Gurjevics MiG-21F-13 (74-es gyártmány) vadászrepülőgép, 1962-ben a JG-8-as ezredben Marxwaldeben kezdte szolgálatát. 1976-ban a JG-3-ba került át, majd 1976-ban került át a szintén Preschenben állomásozó AFS-31 -1986-tól TAFS-47- (Aufklärungsfliegerstaffel-31, majd Taktische Aufklärungsfliegerstaffel-47) állományába, ahol 1985 végéig szolgált.


    Mikojan-Gurjevics MiG-21PFM-SzPSz/K (SPS/K) (94A-s gyártmány) vadászrepülőgép, 1968.05.20-án kezdte szolgálatát Cottbusban a JG-1-es vadászezredben. Utolsó repülésére 1990.09.06-án került sor. 1624 repült óra és 2680 leszállás "van" benne.
    Amitől ez a gép SzPSz/K és nem SzPSz. A /K változat törzse alatt egy GS-23-as gépágyút tartalmazó GP-9 konténer látható.
    BDZ-60-21UMP pilon, APU-68 rakétaindító sín

    Mikojan-Gurjevics MiG-21M (96-os gyártmány) vadászrepülőgép, 1969 augusztusában érkezett az NDK-ba. 1985-ben felderítőnek építették át. Ezt követően Preschenben a TAFS-47-ben szolgált. Az átépítést követően alkalmassá vált a CLA-85 és CLA-87 típusú, NDK gyártmányú felderítő konténerek hordozására is. 1629 órát repült.
    UB-32M nem irányított rakéta indítókonténerek
    Mikojan-Gurjevics MiG-21MF (96F gyártmány) vadászrepülőgép, 1975-ben került Peenemündébe a JG-9 állományába. Az utolsó legyártott MF-ek egyike. Érdekessége, hogy a jellemzően csak a szovjet belpiacra gyártó gorkiji repülőgépgyárban készült.

    Katapultülés kiemelésére szolgáló speciális daru (76-9806-450)
    Mikojan-Gurjevics MiG-21bisz (75B gyártmány) vadászrepülőgép, 1977 szeptemberében érkezett Marxwaldéba a JG-8 vadászezredhez. 1126 órát repült.

    Mikojan-Gurjevics MiG-23BN (32-24B gyártmány ) vadászbombázó repülőgép, a 689-es oldalszámú gép 1979 július és 1990 szeptember között volt szolgáltban és 1186 órát repült. Az NDK légierejében MiG-24BN volt az elnevezésük.
    B8M1 nem irányított rakéta indítókonténerek és 800 literes üzemanyag-póttartály a törzs alatti tartókon.

    Mikojan-Gurjevics MiG-21U (66-os gyártmány) kétüléses kiképző repülőgép. A "296"-os gép 1967.07.28-án érkezett Preschenbe a JG-3-hoz. 1972.12.30 JG-8 Marxwalde. 1973.03.20 JG-2 Neubrandenburg. 1974.10.28 vissza Prechenbe AFS-31. 1977.03.03-től FAG-15 Rothenburg. 1990.03.06-án repült utoljára. 
    A múzeumot üzemeltető egyesület tagjai a gép elektromos és hidraulikus rendszereit működőképes állapotba hozták. A bal szárny alatt a Sz-13-300-100-0Sz fotógéppuska konténere látható.


    Mikojan-Gurjevics MiG-21US (68-as gyártmány) kétüléses kiképző repülőgép. 1968.09.16-án készült el és 1969. februárban került Peenemündébe a JG-9 állományába. 1973.07.15-től már a JG-2-ben repült 1989.szeptemberéig, amikor is Rothenburgba került. 1990.09.20-án repült utoljára.
    Szuhoj Szu-22M4 (Sz54K gyártmány) vadászbombázó repülőgép. Az NVA állományába tartozó Szu-22-esek szétszerelve, szállító repülőgépeken érkeztek meg Rothenburgba, ahol az összeszerelésük történt (összesen 48 darab együléses és 8 darab kétüléses gép érkezett). Ezt követően repültek át saját repterükre, Laageba. A múzeumban látható gép a Marinefliegersgeschwader 28 állományába került 1985 áprilisában. Összesen 576 órát repült.
    KP-100-as, betonból készített gyakorló bomba.
    PZL-Mil Mi-2 többcélú szállító helikopter


    Aero L-29 Delfin kétüléses kiképző repülőgép, 1966 júniusában az utolsó Delfinek egyikeként került az NDK-ba.
    Aero L-29 Delfin kétüléses kiképző repülőgép, szintén 1966-ban került az NVA állományába.
    Sz-5M nem irányított rakéták indítására szolgáló R57-4M indító konténer látható a Delfin szárnya alá függesztve.
    Aero L-39 ZO Albatros kétüléses kiképző repülőgép

    V-910 tip. vészhelyzeti generátor kiengedett állapotban az Albatros törzse alatt.
    Letov KT-04 vontatott cél
    Let L-410MA utasszállító repülőgép, Csehországból. Az NVA légierejében a típus UVP változata repült.
    A nyugati oldal gépei: Canadair CL-13B Mk.6 Sabre (F-86F Sabre) vadászrepülőgép.
    A féklapnál.
    Pitot-cső


    FIAT G.91 R/3 Gina felderítő repülőgép. A Luftwaffe állományában kb. 450 db. G.91-es szolgált. Ebből 316-ot Németországban gyártottak licencben a Flugzeug Union Südnél. Köztük ezt a kékre festett gépet, amely korábban a genderkesee-i repülőtéren volt kiállítva.
    FIAT G.91 R/3 Gina felderítő repülőgép, eredeti színekben. Ez viszont egy olasz gyártású gép.
    Lockheed F-104G Starfighter vadászbombázó repülőgép, "Norm 83" festési előírás szerint festve. Németországban készült az MBB-nél. 1971.július 21-én repült a gép először, majd ugyanezen év szeptemberében Büchelbe a JaboG 33-hoz került, majd 1986-ban a JaboG-34-hez. 1988.november 4-én vonták ki a használatból, 2797 repült óra után.
    Bepillantás a hajtóműtérbe.
    Levegő beömlő nyílások találkozási pontja, a hajtóműtér elején.
    Unus sed Leo! Egy, de oroszlán!
    North American OV-10B célvontató repülőgép. A Luftwaffénál csak célvontató szerepkörben repültek, fegyverzetet nem rendszeresítettek hozzájuk. Települési helyük a volt NDK-NSZK határtól mindössze 1 km-re található Lübeck-Blankensee repülőtere volt. A megvásárolt 18 darab gép a Luftwaffe tulajdonában volt, de civil pilóták repülték őket. A 18 darab gép közül 6 darab OV-10B, 12 darab pedig OV-10B(Z) változatú volt. A "B"-k Garret T76-G-416 tip. hajtóművel repültek, a "B(Z)"-k General Electric GE-85-J-4 típusúakkal. A képen jobbra egy szovjet gyártású AMZ-53 M tip. kenő-és hidraulika olajok utántöltésre szolgáló utánfutó látható.

    CASA C.27 (Spanyolországban licencben gyártott Dornier Do-27-A1) szállító repülőgép, motor nélkül.
    Ez is egy CASA C.27.
    ATU-G/1A hálós elfogó berendezés makettje és a rendszer részét képező fénykapuk. Az 1976-1979 között Drezdában kifejlesztett rendszerben, az elfogó háló felnyitásának elsődleges módja az volt, hogy a hálótól 220-250 méterre elhelyezett fénykapuk érzékelték a guruló repülőgép sebességét és amennyiben ez meghaladta a határértéket, a rendszer automatikusan felemelte az elfogó hálót. Ezen kívül még távirányítással vagy kézi nyitással és felemelhető volt az elfogó háló. A rendszer max. 20 tonnás gépek megfogására volt képes, a gép sebessége 360 km/h is lehetett.
    D-902 hómaró, Ural-375E bázisjárművön
    AC 5,5-375 üzemanyagszállító- és töltő tehergépkocsi, Ural-375D bázisjárművön
    Robur LO-2002A Kommandostabswagen (KSA) Stabs-KOM (K) törzsbusz


    A repülőteret 1953-1954 között a szovjet légierő építette és 1956-ig Il-28-as bombázó repülőgépek állomásoztak itt. 1957 áprilisától a kamenzi Repülő Szakközépiskola 3. századának Jak-18A és Jak-18U gépei, majd szeptembertől MiG-15-ösei állomásoztak itt 1958 januárjáig. Ezután az FG-2 (a későbbi JG-2) MiG-15 és MiG-17-esei repültek innen 1960 elejéig. 1960 elején települt ide a FAG-3 (Fliegerausbildungsgeschwader-3) repülő kiképző ezred. 1961.március 1-jétől nevet váltott az alakulat, Jagdfliegerausbildungsgeschwader (JAG-15) lett az új neve, hogy aztán 1970. március 1-jén újra váltson. Az új név: Fliegerausbildungsgeschwader-15 (FAG-15) Heinz Kapelle. Repült típusok: 1960-tól MiG-15, MiG-15UTI, MiG-17, majd 1961-től WSK Lim-5. 1964 tavaszától MiG-21F-13, MiG-21U, 1978-től MiG-21PFM-SzPSz, MiG-21US, 1989 októberétől MiG-21USM. Az utolsó repülésre 1990.09.20-án került sor a "780"-as oldalszámú PFM/SzPSz-szel.



    MPM-856K előmelegítő berendezés
    General Electric J-79-GE 11A gázturbinás sugárhajtómű metszet, F-104 Starfighter
    BMW-nél készült.
    Klimov RD-33 gázturbinás sugárhajtómű, MiG-29

    SzPRD-99 startrakéta, MiG-21
    Tumanszkij R-35-300 gázturbinás sugárhajtómű, MiG-23ML,P,MLD
    Ljulka AL-21F3 gázturbinás sugárhajtómű, Szu-22, Szu-24, MiG-23B
    Vezérlő automata, VR-2 reduktor, rotoragy, Mi-2
    Isotov GTD-350 gázturbina helikopter-hajtómű metszet, Mi-2
    Motorlet M701 gázturbinás sugárhajtómű, L-29 Delfin
    Izotov TV2-117A gázturbinás helikopter-hajtómű, Mi-8


    Ivcsenko AI-9 gázturbinás segédhajtómű
    Turbomeca Marboré II gázturbinás sugárhajtómű, CM.170 Fouga Magister, CM.175 Zéphyr
    Turboméca Astazou X gázturbinás sugárhajtómű

    Vontatott célzsákok.


      A múzeum honlapja: luftfahrtmuseum-rothenburg.de
      További németországi múzeumi bejegyzések a blogon: múzeumok
      A blog frissüléséről a Facebookon is értesülhetsz.
      Köszönöm, hogy megnézted képeimet.


    0 megjegyzés:

    Megjegyzés küldése

    Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

     
    Copyright © 2014-2024 krisztianfotoi.blogspot.com. Minden jog fenntartva. A blogon található minden kép és szöveg szerzői jogvédelem alatt áll. A képek írásbeli engedély nélküli felhasználása, publikálása tilos. Kivételt képez ez alól a teljes galériák hivatkozásainak megosztása. Kapcsolat: kgazso01@gmail.com
    Copyright © 2014-2024 krisztianfotoi.blogspot.com. All rights reserved. All images and text on this blog are copyrighted. Any use or publication of images without written permission is prohibited. Exceptions to this rule include sharing links (URLs) to full galleries. Contact: kgazso01@gmail.com