• put your amazing slogan here!

    2017.10.20 Batajnica/Батајница, Serbia, Слобода 2017/Sloboda 2017 / Batajnica, Freedom 2017




    Belgrád felszabadításának 73. évfordulóján került megrendezésre a Слобода 2017/Sloboda 2017 rendezvény, amelyen többek között sor került az Oroszországtól kapott MiG-29-esek és a Пројекту "1500" elnevezésű hadseregfejlesztési koncepció elemeinek bemutatására is.
    De voltak egyéb bemutatók is. Pilóta kimentése ellenséges területről.
    Egy, a Szerb Légierőben HT-49-esnek nevezett Mil-17V-5 (Mi-8MTV-5) szállítóhelikopter érkezik.
    Egy Szoko HN-42M GAMA harci helikopter fedezi a mentést. A típust az Aérospatiale SA.341H licence alapján gyártották Mosztarban. A GAMA elnevezés a GAzelle-MAljutka rövidítése. A helikopter a 9M14M páncéltörő rakéták mellett, 9M32M Sztrela-2M légvédelmi rakétákkal is felfegyverezhető. Előbbiből max. négyet, az utóbbiból max. kettőt hordozhat.




    A háttérben egy Orao vadászbombázó repülőgép gurul.



    A Jakovlev Jak-40 utasszállító repülőgépből hat darabot szerzett be a légierő 1971-től kezdődően. Az utolsó két gép (71503, 71505) kivonására 2010. szeptemberében került sor. Most egy túszmentés bemutatásában kapott szerepet. 1985-ben az olasz Elettronica vállalat segítségével a 71506-os gépet rádióelektronikai felderítő és zavaró géppé alakítottak át, Jak-40EI elnevezéssel, Smart Guard és Aries A elektronikai rendszerek beépítésével.
    A gépet "Соколови" antiterrorista zászlóalj katonái foglalták vissza.





    A túszok kimentését követően a gépet tűzszerészek is átvizsgálták és találtak valamit...



    A fegyveres bűnözők elfogását a katonai rendőrség "Кобре" nevű egysége hajtotta végre.
    Egy BOV M86-os vagy más néven BOV-VP páncélozott harcjármű (Борбено оклопно возило (БОВ) / Borbeno Оklopno Vozilo (BOV)) is bekapcsolódik az üldözésbe.




    Ezt a változatot a katonai rendőrség igényei szerint alakították ki. A toronyban egy 7,62mm-es Zastava M86-os géppuska kapott helyet.

    A bemutatók sorában egy, a terroristák által elfoglalt terület visszaszerzése következett. A földi felderítést egy BRDM-2-el végezték...
    ... a légi felderítés egy Orbiter 2 mini UAV-val történt.
    Lazar-3 típusú páncélozott szállító harcjárművek érkeznek.






    A HMMWV M115A1-eseket az USA adományozta a Szerb Hadseregnek.

    A Mil Mi-8T szállítóhelikopterek szerb jelölése HT-40.







    Majd a Szerb Légierő (Ратно ваздухопловство и противваздухопловна одбрана (РВиПВО) / Ratno vazduhoplovstvo i protivvazduhoplovna odbrana (RViPVO)) gépei következtek. YuRom J-22 felderítő/csapásmérő és NJ-22 kiképző Orao-k. 
    Szoko G-4 Super Galeb kiképző/könnyű támadó repülőgépek
    Egy Szoko HN-45M GAMA (licenc SA.342L1) harci helikopter vezeti a köteléket. A kísérők Szoko HO-45 többcélú helikopterek.
    Szoko HN-42M GAMA és HN-45M GAMA harci helikopterek

    A nap egyik látványossága az orosz Sztrizsi (Стрижи) kötelék bemutatója volt.















    A köteléket egy Iljusin Il-75MD teherszállító repülőgép kísérte el Batajnicába.
    A Szerb Légierő Mikojan-Gurjevics MiG-29 (9-12B gyártmány) vadászrepülőgépei.
    Az együléses változat szerb jelölése: L-18."L" mint ловац / lovač vagyis vadász. A kétüléses gépeké: NL-18, vagyis наставни ловац / nastavni lovač, kiképző vadász. Még egy változat létezett, amelyet megtévesztési célból hoztak létre, az 1999.évi bombázások idején: az M-18-as vagyis mакета / maketa. A belgrádi Repülési Múzeumban látható egy ilyen változat.
    1985-ben született meg a döntés az akkori Jugoszláviában a MiG-29-esek beszerzéséről. A tervek szerint csak egy átmeneti típus lett volna a jugoszláv fejlesztésű Szoko Novi Avion, 90-es évek végére tervezett hadrendbe állításáig. De ez nem valósult meg, így a MiG-29-esek azóta is szolgálatban állnak. Az első négy gép, kettő együléses és kettő kétüléses 1987. szeptember 24-én érkezett meg Batajnicára, a 204. vadászrepülő ezred, 127. vadászrepülő századához (204. ловачки авијацијски пук, 127. ловачка авијацијска ескадрила / 204. lovački avijacijski puk, 127. lovačkа avijacijski eskadrila). Összesen 14 darab együléses és 2 darab kétüléses gép érkezett meg 1988 április végéig. Volt terv egy második század létrehozására Zeljavában, de ez Jugoszlávia felbomlása miatt meghiúsult.
    Az 1999-es évi harcok folyamán hat darab MiG-29-est vesztett a Jugoszláv Légierő légi harcban. Egy darab semmisült meg balesetben, négy darab pedig a bombázások miatt vált használhatatlanná. 2004.áprilisában a megmaradt öt gép (18101, 18102, 18105, 18108, 18301) leállításra került karbantartási problémák miatt. 2006-ban egy egység neve 101."Lovagok" vadászrepülő századra változott (101. ловачка авијацијска ескадрила „Витезови" / 101. lovačka avijacijska eskadrila "Vitezovi"). 2007-2008-ban a gépek Oroszországban felújításra kerültek. 2009. július 7-én a 18105-ös lezuhant, a 18101-est pedig alkatrészraktárként használták 2010-óta. Az előző képen látható a megmaradt három működőképes gép. A 18301-as, a 18102-es és a 18108-as.
    2013-ban felmerült, hogy Szerbia hat darab Mig-29M2-t vásárolna, de nem történt meg. 2016-ban aztán megszületett a megállapodás, amelynek értelmében Oroszország hat darab MiG-29-est adományoz Szerbiának, amelyeket aztán a batajnicai, Moma Stanojlovicsról elnevezett repülőgép-javító üzemben nagyjavítanak. Fehéroroszországól is érkezett négy gép, illetve a meglévő négy gép felújítására, modernizálására is sor fog kerülni. A gépeket egységesen MiG-29SzM változatra kívánják modernizálni és 2030-ig hadrendben tartani.


    Mikojan-Gurjevics MiG-29 (9-12B gyártmány) vadászrepülőgép. A képen látható 18101-as nyilvántartási számú gép 2010 óta vár a javításra.
    R-27R félaktív lokátoros önirányítású, közepes hatótávolságú levegő-levegő rakéták a szárny alatti belső függesztési ponton, R-73E infravörös önirányítású, rövid hatótávolságú levegő-levegő rakéták a középsőn és a külsőn.

    Középen a KOLSz infra szenzor- lézeres távmérő/célzókészülék, a képen jobbra az SzRO-2 saját-idegen felismerő rendszer antennái láthatók.
    Ez a Mikojan Gurjevics MiG-29 (9-12A gyártmány) vadászrepülőgép korábban RF-92185 regisztrációs számmal repült az Orosz Légierőben. Szerb regisztrációs száma: 18151, gyári szám: 2960526364.
    Mikojan Gurjevics MiG-29Sz (9-13 gyártmány) vadászrepülőgép. Korábbi regisztrációs száma: RF-93713. Kék 31-es oldalszámmal repült az Orosz Légierőben. Szerb regisztrációs szám: 18202, gyári szám: 2960728107.


    Az APU-470-es indítósínen egy R-27R levegő-levegő rakéta, az APU-73-as indítósíneken R-73E levegő-levegő rakéták láthatók.
    Mikojan-Gurjevics MiG-29Sz (9-13 gyártmány) vadászrepülőgép. A korábban RF-93717 regisztrációs számon, kék 10-es oldalszámmal repült az Orosz Légierőben. A Szerb Légierőben a 18203-as nyilvántartási számot kapta. Gyári szám: 2960728141.

    1150 literes póttartály (PTB-1150), FAB-100 M80 repesz-romboló bomba, R-60MK passzív infravörös önirányítású, rövid hatótávolságú levegő-levegő rakéta látható a szárny alatt.
    Mikojan-Gurjevics MiG-29UB (9-51 gyártmány) kiképző repülőgép. Az Orosz Légierőben RF-29166 nyilvántartási számmal, kék 101 oldalszámmal repült. Jelenlegi nyilvántartási száma: 18351. Gyári szám: 50903019679.
    Sz-8 típusú nem irányított rakéták indítására szolgáló B-8M1 indítókonténer és R-60MK levegő-levegő rakéták.
    Mikojan-Gurjevics MiG-29UB (9-51 gyártmány) kiképző repülőgép, szárnyai alatt Sz-5-ös nem irányított rakéták indítására szolgáló UB 32-57 indítókonténer és R-73E levegő-levegő rakéták. A Szerb Légierőben a 18352-es regisztrációs számot kapta, az Orosz Légierőben kék 75-ös oldalszámmal és nyilvántartási számmal repült. Gyári száma: 50903025459. Ez eddig öt gép. A hatodikat, a 2960727445 gyári számú MiG-29Sz-t (18RF-93709, kék 04; 18201), 2017 október 5-én visszaszállították Kubinkába javításra.


    M10 egyenruha, HD2 ballisztikai sisak...
    ...H&K G36KV gépkarabély.






    BRDM-2 páncélozott felderítő jármű

    Erre a BOV-VP-re egy 12,7mm-es Browning M2HB géppuskát szereltek.



    A Zastava M17 gépkarabély új fejlesztés. 6,5x39-es GRENDEL vagy 7,62x39mm-es töltényekkel használható.

    MIP-11 felderítő rendszer Land Rover Defender terepjáró gépkocsira telepítve. A kitolható szenzortorony egy nagyfelbontású kamerát, infravörös kamerát és lézeres távolságmérőt tartalmaz. (МИП-11)
    Milos távirányított harcjármű, 7,62mm-es M86 géppuskával, 40mm-es 6 M11 gránátvetővel felfegyverezve. A szenzortoronyban TV kamera, infravörös kamera, lézeres távmérő található. A védett helyen tartózkodó kezelőtől maximum 1 km-re távolodhat el. (Милош)

    BOV-VP-k
    A Lazar 3 páncélozott szállító harcjármű, a 3 fős személyzet mellett 9 felfegyverzett katonát szállíthat. (Лазар 3)
    Ezen a változaton egy M15-ös távirányított torony látható, 12,7mm-es Zastava M02 Coyote géppuskával. A szenzortoronyban egy CCD kamera, egy lézeres távolságmérő és egy infravörös kamera kapott helyet.
    M2000 téli álcaruha, Zastava M21 gépkarabély.
    BRDM-2 páncélozott felderítő jármű


    HMMWV M115A1



    A szerb hadiipar fejlesztései. Elsőként a 155mm-es MGSz-25 Alekszandar (NORA B-52K2) önjáró tarackágyú, 8x8 FAP 2832 alvázra telepítve. (МГС-25 Александар (НОРА Б-52К2))
    A Yugoimport által kifejlesztett löveg a hordozó jármű utasteréből vezérelhető távirányítással. A kezelőszemélyzet létszáma három fő. A fegyver MRSI (Multiple Rounds Simultaneous Impact) képességgel rendelkezik. A toronyba 12 db lövedék van betöltve, további 12 pedig a járművön van elhelyezve. Ez utóbbiakkal automatikusan tudja pótolni a már kilőtt lövedékeket. Tűzgyorsasága: 6 lövés/perc. A fegyver két változatban létezik. A 23 literes töltőűrrel rendelkező változat maximális lőtávolsága 52 km, a 25 literes töltőűrrel rendelkező változaté 62 km.
    155mm-es NORA B-52K1 önjáró löveg, szintén FAP alvázra telepítve. (НОРА Б-52К1)

    Önvédelemre egy 12,7mm-es M87 géppuska szolgál.
    A 25507-es regisztrációs számú Szoko NJ-22 kétüléses kiképző repülőgép, az Orao 2.0 koncepció demonstrátor gépe. A szárnyvégen egy R-60MK passzív infravörös önirányítású, rövid hatótávolságú levegő-levegő rakéta látható.
    VRVZ-24 TV irányítású levegő-föld rakéta és LVB-250F lézerirányítású bomba. (ВРВЗ-24, ЛВБ-250Ф)

    VRZV-200 AP M17 inerciális/TV irányítású levegő-föld rakéta. Hatótávolsága 40 km. (ВРВЗ-200 АП М17)
    Az EDePro által kifejlesztett, félaktív lézeres önirányítású M-16D levegő-föld rakéta, a négy csöves indítókonténerben. (М-16Д)
    felderítő konténer A-39, ASCAFA-5M fényképezőgépekkel és infravörös érzékelővel
    Radeom-1 elektronikai zavarókonténer (РАДЕОМ-1)
    9M14P1-2T5 Maljutka páncéltörő rakéta és egy Pauk páncéltörő rakéta egy GAMA-ra függesztve. A Pauk irányítása optikai kábelen keresztül történik, de lehetőség van rádiós távirányításra is. Infravörös önirányító fejjel is rendelkezik. A 40 kg-os rakéta 1000mm-es páncél átütésére képes, 8 km-es a hatótávolsága. (9М14П1-2Т5 Маљутка, Паук)
    A szerb fejlesztésű Maljutka 2T5 tandem robbanófejjel rendelkezik. Hatótávolsága 5 km, 1000mm-es páncél átütésére képes. Vezérlése rádiófrekvenciás, félautomata.
    Sumadija rakéta-indító rendszer. A cserélhető indítókonténerekből a 400mm-es Jerina 1-es (2x2, mint a képen) vagy a 262mm-es Jerina 2-es (2x6) rakéták indíthatók. Az előbbi hatótávolsága 285km, az utóbbié 75km körül van. (Шумадија/Šumadija)
    BVP M-80AB1 gyalogsági harcjármű (БВП М-80АБ1)
    A tornyon egy 30mm-es Zastava M89 gépágyú, egy 7,62mm-es Zastava M86 géppuska és két darab Maljutka-2T5 páncéltörő rakéta.
    Páncélozott parancsnoki-felderítő harcjármű.
    A FAP-2026-os tehergépkocsin alapuló, páncélozott, Paszarsz-16 légvédelmi jármű (Пасарс-16 / Pasars-16) 40mm-es Bofors L/70 gépágyút és...
    ...két darab, az R-13M levegő-levegő rakétából továbbfejlesztett RLN-IC föld-levegő rakétával rendelkezik. A módosított rakéta új infravörös keresőfejet, harci részt, közelségi gyújtót és hajtóművet kapott. Hatómagassága 8km, hatótávolsága 12km. (РЛН-ИЦ)
    Oganj rakéta-sorozatvető rendszer, FAP-2026-os tehergépkocsira épített, páncélozott fülkével ellátott járművön. Az 1970-es évek elején kifejlesztett 128mm-es M77 Oganj rakéta-sorozatvető rendszer továbbfejlesztése. (Огањ) Az indítókonténerek modulárisan cserélhetők, így különböző típusú rakétákkal használható: Oganj, ALAS/LORANA, ...
    ...a Morava rendszer 107mm-es, 122mm-es és 128mm-es rakétáival vagy a...
    Kosava 1 irányított rakétával. Ez utóbbinál a rakéta irányítása inerciális navigációs rendszerrel, a végfázisban TV/infravörös irányítással történik. A rakéta súlya 248 kg, a BMK-1 gyorsító rakétáé 61 kg. Harci rész tömege 100 kg. Hatótávolsága 50 km. (Кошава-1/Košava-1)
    Kosava 1, mellette az ALAS/LORANA vezetékes irányítású rakéta...
    ... és vezérlőpultja.
    POLO M83 vagy BOV-1, páncéltörő-rakéta indító jármű...
    ... és különböző Maljutka-2 típusú páncéltörő rakéták. A széleken 9M14P1-2T5-ösök. A képen jobb oldalon a legbelső indító sínen egy 9M14P1-2T, a bal oldalon a legbelső sínen egy 9M14P1-2F. Középen legfelül a rádiós irányító rendszer antennája, alatt a szenzortorony látható.
    9K14 Maljutka-2 páncéltörő rakétarendszer 9M14P1-2F páncéltörő rakéta, 9P111P hordozótáskával,...
    ...9K14 Maljutka-2 páncéltörő rakétarendszer 9M14P1-2T páncéltörő rakéta,...
    ... és a rendszer modernizált 9Sz415 irányító berendezése.
    Belgrád, Duna part, reggel.
    Ajánlóként, további szerbiai bejegyzések: Repülési MúzeumHadtörténeti Múzeum
    Képek a Batajnicai repülőtérről, a 2012-es repülőnapról és a 2016-os nyílt napról
    A blog frissüléséről a Facebookon is értesülhetsz.
    Köszönöm, hogy megnézted a képeimet.


    0 megjegyzés:

    Megjegyzés küldése

    Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

     
    Copyright © 2014-2024 krisztianfotoi.blogspot.com. Minden jog fenntartva. A blogon található minden kép és szöveg szerzői jogvédelem alatt áll. A képek írásbeli engedély nélküli felhasználása, publikálása tilos. Kivételt képez ez alól a teljes galériák hivatkozásainak megosztása. Kapcsolat: kgazso01@gmail.com
    Copyright © 2014-2024 krisztianfotoi.blogspot.com. All rights reserved. All images and text on this blog are copyrighted. Any use or publication of images without written permission is prohibited. Exceptions to this rule include sharing links (URLs) to full galleries. Contact: kgazso01@gmail.com