 |
A dombocska tetején egy F-104G Starfighter pihen. |
 |
Az alakulat soha nem repülte ezt a típust, de az ezred névadója nagy szerepet játszott abban, hogy a típus csapnivaló baleseti statisztikája jelentősen javuljon a Német Légierőben. |
 |
In Memoriam 1962- |
 |
Az ezred névadója: Johannes "Macky" Steinhoff (1913-1994) |
 |
176 légi győzelem. 1945 április 18-án egy Me-262-essel, felszállás közben súlyos balesetet szenvedett. A két évig tartó kórházi kezelés után, egy kis kitérőt követően 1955-ben tért vissza a légierőbe. |
 |
1966-1970 között a Luftwaffe parancsnoka volt. A vitrinben a tábornoki egyenruhája látható. |
 |
Az alakulat kicsi múzeumában különböző eszközök, emléktárgyak láthatók a vitrinekben. |
 |
MiG-29-es makett. Még a volt keletnémet Nationale Volksarmee színeiben, de már a nyugatnémet Luftwaffe lajstromszámával. A makett alapjául szolgáló 29+16-os számú gép jelenleg Lengyelországban, Malborkban repül 4103-as oldalszámmal. Németország egy gép kivételével valamennyi MiG-29-esét eladta Lengyelországnak 1 Euro/darab áron. Az az egy gép a berlin-gatowi múzeumban látható.
Az NDK légierejében a MiG-29-esek 1988-ban jelentek meg. A prescheni repülőtéren állomásozó JG-3 repülte őket. 1991.04.01-től Erprobungsgeschwader MiG-29 nevet viselte az alakulat, majd 1993.06.01-től Jagdgeschwader 73 lett a nevük. 1994-ben települtek át Laageba. Az utolsó 9 db 29-es 2004. augusztus 9-én repült el Laageból. |
 |
1959 és 1964 között a Jagdgeschwader 73, a Canadair CL-13B Mk.6 Sabre (F-86 Sabre) típusú vadászrepülőgépet repülte, először Oldenburgban, majd 1961-től Pferdsfeldben. |
 |
1964-ben feladatkörének megváltozása miatt, átnevezték Jagdbombergeschwader 42-re. Az új típus a FIAT G.91 R/3 lett,... |
 |
...amelyet 1975-ig használtak, amikor újabb típusváltás következett. |
 |
Megérkeztek az F-4F Phantom II-es vadászbombázó repülőgépek és az alakulat elnevezése Jagdbombergeschwader 35-re változott. |
 |
1997-ben áttelepültek Laageba, ahol összevonásra kerültek a MiG-29-eseket repülő Jagdgeschwader 73-al. 2002-ben fokozatosan véget ért a Phantom korszak Laagéban, s elsőként a Luftwaffe századai közül, 2004 áprilisában megjelentek az Eurofighterek. 2013. október 1-jén Taktische Luftwaffengeschwader 73 "S" -re változott az alakulat neve. |
 |
Ez a Mikojan-Gurjevics MiG-23ML vadászrepülőgép a JG-9-es ezredben repült Peenemündében. |
 |
Laagei repülőtér 1984-ben készült el. A Szu-22-eseket repülő Jagdbomberfliegergeschwader 77 és Marinefliegergeschwader 28 települt a repülőtéren. A bázison kiállított Szu-22M4-es éppen újrafestésen volt az egyik repülőgép fedezékben. |
 |
És akkor: Eurofighterek. |
 |
30+35 |
 |
Földelve. |
 |
Eurojet EJ200-as gázturbinás sugárhajtóművek |
 |
30+55 |
 |
CATM-120 AMRAAM gyakorló levegő-levegő rakéta a szállítókocsin. |
 |
Lőszerek a Mauser BK 27-es gépágyúba. Infra- és radarzavaró töltetek. |
 |
Martin-Baker Mk.16A katapultülés |
 |
30+81 |
 |
Repülési adatrögzítő (FPR) a jobb oldali szárny alá függesztve... |
 |
... a függesztő pilon hátulján a radarzavaró töltetek helye látható. |
 |
Takarók. A falra sárga színnel fel vannak festve a különböző takaróelemek kontúrjai, így könnyen észrevehető ha valamelyik hiányzik. |
 |
A kabintető elektrosztatikus feltöltődésének eltávolítására szolgáló "seprű". |
 |
CATM-2000 IRIS-T gyakorló levegő-levegő rakéta a bal szárny alá függesztve. |
 |
A jobb oldali szárnyvégen az ARIEL Mk.II vontatott radarzavaró csalik konténere látható.
|
 |
Fékernyő konténer, felette a gép önvédelmi rendszerének (Praetorian DASS) szenzora. |
 |
Indítókábel |
 |
Régebbi utasítások, rendszabályok egy repülőgép fedezék falán. A sziluettek alapján kitalálható, hogy milyen gépre vonatkoznak. |
 |
30+50 |
 |
30+48 |
 |
31+16 |
 |
30+54 |
 |
31+13 |
 |
31+18 |
 |
Laageban történik a német és osztrák Eurofighter pilóták kiképzésének egy része. |
 |
30+52 |
 |
30+56 |
 |
30+52 |
 |
30+45 |
 |
Egy kétüléses a mosóhangárban. |
 |
30+59 |
 |
Egy német légimentő szervezet, a DRF Luftrettung Learjet 35A-ja gyakorló repüléseket végzett. |
 |
MAN-Ziegler Z6-os reptéri gépjárműfecskendő igyekszik a gurulóút mellett kijelölt helyére. |
 |
Decimomannu, Szardínia. Számos gyakorlat helyszíne. |
 |
Aztán, délután, elkezdődtek a repülések. |
 |
Felszállás előtti utolsó ellenőrzés, biztosítékok eltávolítása. |
 |
A repülőtéren polgári terminál is működik a katonai résszel átellenben. |
 |
Ez a bücheli Tornado IDS csak beköszönt. |
 |
BMI Regional Embraer ERJ-145EP típusú repülőgépe a gurulóúton. |
 |
Germania Airline Airbus A321-211-se várakozik |
 |
Kezdődik az éjszakai repülés, érkeznek a repülést biztosító tűzoltók. |
 |
Utolsó ellenőrzés, zseblámpa fényénél. |
 |
"Eurofighter csillagkép" |
Diese Tag war sehr gut. Danke schön für die Möglichkeit.
2014-ben Laageban rendeztek, egy jó kis repnapot. Az akkor készült képeim:
Laage Airshow
A blog frissüléséről a
Facebookon is értesülhetsz.
Köszönöm, hogy megnézted a képeimet.
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.