• put your amazing slogan here!

    10.04.2024, Iniochos 2024 Exercise, Andravia, Greece / Ηνίοχος 2024, Ανδραβίδα, Ελλάδα




    A 2024. április 8. és április 18. között zajlott az Iniochos 2024 hadgyakorlat, amelyen kilenc ország haderejének 106 darab repülőeszköze vett részt. Ha a résztvevő országok számát nézzük, akkor az idei volt a legnagyobb azon gyakorlatok sorában, amelyeket a Görög Légierő Andravidában található Légi Taktikai Központja (Κέντρο Αεροπορικής Τακτικής, KEAT) szervezett. Az Andravidából és más bázisokról felszálló repülőgépek és helikopterek 1.027 bevetést hajtottak végre. Az idei évben kiemelt hangsúlyt kaptak a hosszú távú kísérési feladatok és az éjszakai küldetések valamint a légi fölény kivívását célzó bevetések.

    A Francia Haditengerészet (La Marine nationale) hat darab Dassault Rafale Marine F3-R többfeladatú harcászati repülőgéppel vett részt a gyakorlaton. 

    A 34-es oldalszámú Rafale M F3-R (gyári szám: M34) gurul a felszálláshoz, a kép hátterében, a domb tetején az 1.200-as évek elején frank keresztes lovagok által építtetett  a Chlemoutsi kastély látható.

    Dassault Rafale Marine F3-R többfeladatú harcászati repülőgép. Oldalszám: 33, gyári szám: M33

    Dassault Rafale Marine F3-R többfeladatú harcászati repülőgép. Oldalszám: 13, gyári szám: M13

    Az Adravidába települt gépek a Flottille 11F, Flottille 12F és a Flottille 17F állományába tartoznak.



    Dassault Rafale Marine F3-R többfeladatú harcászati repülőgép. Oldalszám: 7, gyári szám: M07







    A 13-as Rafale szárnyai alá 2.000 literes RPL-741 (Réservoir Pendulaire Largable) üzemanyag-póttartályokat,...

    ...a 7-es szárnyai és a törzse alá 1.250 literes RPL-701-es üzemanyag-póttartályokat függesztettek.



    A 34-es gép szívócsatornájára függesztve egy TALIOS célzó és felderítő konténert, felette a SPECTRA önvédelmi rendszer radar besugárzás jelzőjét látjuk. Jól megfigyelhető a hordozó fedélzeti üzemre kialakított orrfutó.



    Gyakorló változatú MICA IR levegő-levegő rakéták láthatók a szárnyvégi indítósíneken.



    MICA vagyis Missile d'Interception, de Combat et d'Auto-défense.



    A 17-es oldalszámú gép (gyári szám: M17) az 1948.08.01-én Hyères-ben, a AC2 század átnevezésével létrehozott Flottille 12F "Les Lascars" gépe. A század jelképe a tromblon mordályt cipelő kacsa, amelyet egy Dupont nevű pilóta tervezett 1938-ban.



    Dassault Rafale Marine F3-R többfeladatú harcászati repülőgép. Oldalszám: 20, gyári szám: M20









    A Görög Légierő (Πολεμική Αεροπορία, ΠΑ) több századdal képviseltette magát a gyakorlaton, köztük öt darab, F-16-osokkal felszerelt alakulattal. A függőleges vezérsík tetején, fehér szegéllyel keretezett kék csíkon látható öt sárga csillag, a Krétán állomásozó 343. "Csillag" század (343 Μοίρα "Άστρο", 343 M) jelzése. A képen guruló 006-os oldalszámú (gyári szám: WJ-6) F-16C Block 72V, a második gép azon 85 gép közül, amelyeket Block 52+-ról Block 72V változatra építenek/építettek át Tanagrában, a HAI-nál.



    F-16C Block 72V többfeladatú harcászati vadászrepülőgép. Oldalszám: 507, gyári szám: XK-8

    F-16C Block 72V többfeladatú harcászati vadászrepülőgép. Oldalszám: 508, gyári szám: XK-9

    Visszatérőben egy feladatról.



    A 005-ös oldalszámú, WJ-5 gyári számú F-16C Block 72V volt az első Block 52-ről átépített gép a Görög Légierőnél. CATM-120C AMRAAM gyakorló levegő-levegő rakéta látható a szárnyvégi indítósínen, a szárny alattin pedig egy szintén gyakorló változatú AIM-2000 IRIS-T levegő-levegő rakéta.

    Az 508-as szárnyvégi indítósínjeire CATM-9L Sidewinder gyakorló levegő-levegő rakétákat függesztettek.

    A 336. "Olümposz" bombázó század (336 Μοίρα Βομβαρδισμού "Όλυμπος", 336 MB) gépeinek függőleges vezérsíkján az Olümposz hegység vonulatai láthatók. A közeli Araxosban települt század 018-as oldalszámú F-16C Block 52+ Advanced többfeladatú harcászati vadászrepülőgépe felszálláshoz gurul. A gép gyári száma: WJ-18.

    F-16C Block 52+ Advanced többfeladatú harcászati vadászrepülőgép. Oldalszám: 012, gyári szám: WJ-12



    F-16C Block 52+ Advanced többfeladatú harcászati vadászrepülőgép. Oldalszám: 008, gyári szám: WJ-8



    F-16C Block 52+ Advanced többfeladatú harcászati vadászrepülőgép. Oldalszám: 004, gyári szám: WJ-4





    Perszeusz szárnyai és kardja a vezérsíkon. A Nea Anhialos melletti repülőtéren települt 111. ezred, 347. "Perszeusz" századának (347 Μοίρα "Περσέας", 347 M) F-16C Block 50S többfeladatú harcászati vadászrepülőgépe. Oldalszám: 063, gyári szám: TC-19. 

    F-16C Block 50Q többfeladatú harcászati vadászrepülőgép. Oldalszám: 050, gyári szám: TC-6. 









    F-16C Block 50T többfeladatú harcászati vadászrepülőgép. Oldalszám: 069, gyári szám: TC-25. 





    A szívócsatornán található 5R függesztési pontra egy AN/AAQ-14 LANTIRN célzókonténert, a szárnyak alá, a 4-es és 6-os függesztési pontokra 1.400 literes (370 US gallon) üzemanyag-póttartályokat függesztettek fel. 





    F-16C Block 50T többfeladatú harcászati vadászrepülőgép. Oldalszám: 065, gyári szám: TC-21. 





    Szintén Araxosban állomásozik a 335. "Tigris" század (335 Μοίρα "Τίγρης", 335 M), amely a Görög Légierő legrégebben megalakult százada. 1941-ben hozták létre, az akkori Palesztinában. A képen a 013-as oldalszámú, WJ-13 gyáriszámú F-16C Block 52-es gurul.

    A pilóta JHMCS sisakcélzót visel.

    F-16C Block 52 többfeladatú harcászati vadászrepülőgép. Oldalszám: 011, gyári szám: WJ-11.

    F-16C Block 52 többfeladatú harcászati vadászrepülőgép. Oldalszám: 001, gyári szám: WJ-01.



    F-16C Block 52 többfeladatú harcászati vadászrepülőgép. Oldalszám: 003, gyári szám: WJ-03.



    Visszatérőben, kötelékben.

    A 330. "Villám" század (330 Μοίρα "Κεραυνός", 330 M) gépeinek függőleges vezérsíkján egy lecsapó sólyom és egy villám látható. A 130-as oldalszámú, 2Y-21 gyári számú F-16C Block 30K többfeladatú harcászati vadászrepülőgép pilótája, a gép orrát magasan tartva lassít a földet érés után.

    A leszállást követően a gép kapott egy CATM-9L Sidewinder gyakorló levegő-levegő rakétát a szárnya alá, a 8-as függesztési pontra és így indul a következő feladatra.

    F-16C Block 30J többfeladatú harcászati vadászrepülőgép. Oldalszám: 121, gyári szám: 2Y-12.

    F-16C Block 30K többfeladatú harcászati vadászrepülőgép. Oldalszám: 139, gyári szám: 2Y-30.







    F-16C Block 30K többfeladatú harcászati vadászrepülőgép. Oldalszám: 128, gyári szám: 2Y-19.


    A 331. "Thészeusz" századot (331 Μοίρα "Θησεύς", 331 M) 1988. április 18-án alapították Tanagrában, a Dassault Mirage 2000-esek rendszeresítése miatt, amelyeket a Talósz (Τάλως) program keretében szerzett be Görögország. Jelenleg az együléses Mirage 2000-5 Mk2 és a kétüléses Mirage 2000-5B Mk2 változatot repülik a század pilótái.

    Dassault Mirage 2000-5B Mk2 többfeladatú harcászati vadászrepülőgép. Oldalszám: 509.

    Dassault Mirage 2000-5 Mk2 többfeladatú harcászati vadászrepülőgép. Oldalszám: 554.



    Dassault Mirage 2000-5 Mk2 többfeladatú harcászati vadászrepülőgép. Oldalszám: 550.



    Az 509-es oldalszámú gép, 1.700 literes, RPL 501/502-es üzemanyag-póttartályokkal a szárnyai alatt indul feladatára.



    Dassault Mirage 2000-5 Mk2 többfeladatú harcászati vadászrepülőgép. Oldalszám: 555.







    Gyakorló változatú MICA IR levegő-levegő rakéta látható a szárny alatti indítósínen. 



    A 338. "Árész" vadászbombázó századot (338 Μοίρα Διώξεως-Βομβαρδισμού "Ἄρης", 338 MΔ/Β) 1952-ben hozták létre Eléfszinában. A század 1974-ben - néhány más repülőtéren történt állomásozás után - települt át Andravidába és ekkor fegyverezték át az F-4E Phantom II vadászbombázó repülőgépre.

    F-4E Phantom II Peace Icarus 2000 (AUP) vadászbombázó repülőgép. A Görög Légierő részére 1978. december 20-án leszállított 71760-as oldalszámú gép volt az AUP (Avionics Update Program) során feljavított első repülőgép és jelenleg ez a gép a görög F-4 flotta legfiatalabb tagja. Gyári száma: 5042.

    F-4E Phantom II Peace Icarus 2000 (AUP) vadászbombázó repülőgép. Oldalszám: 01530, gyári szám: 4552.

    F-4E Phantom II Peace Icarus 2000 (AUP) vadászbombázó repülőgép. Oldalszám: 01503, gyári szám: 4451.



    F-4E Phantom II Peace Icarus 2000 (AUP) vadászbombázó repülőgép. Oldalszám: 01522, gyári szám: 4521.











    Szintén Tanagrában állomásozik a 332. "Sólyom" század (332 Μοίρα "Γεράκι", 332 M). A korábban Dassault Mirage 2000 EGM/BGM -ekkel repülő alakulathoz 2022. január 19-én érkezett meg az első hat darab Dassault Rafale F3-R többfeladatú harcászati vadászrepülőgép. A 2021 januárjában aláírt első szerződés szerint Görögország 12 darab használt és 6 darab új építésű Rafale-t vásárolt Franciaországtól, majd ezt a mennyiséget 6 darab új építésű géppel  megnövelték. A hírek szerint 2025-ig összesen 40 darab Rafale rendszeresítését tervezik a Görög Légierőben. A képen látható 450-es oldalszámú gép az új építésű példányok első darabja.  

    A 418-as oldalszámú Dassault Rafale F3-R, egy átépített gép. Az átépítésre került gépek 2012 és 2018 között kerültek a Francia Légierőhöz F3-O4T változatként.

    A 453-as oldalszámú Dassault Rafale F3-R többfeladatú harcászati vadászrepülőgép új építésű gép. 2022.december 21-én érkezett meg Tanagrába.

    A 402-es oldalszámú kétüléses gép is egy átépített gép. A Mont-de-Marsanban állomásozó ECE 1/30-nál repült 30-IB kóddal. Gyári száma: B306.



    1.250 literes RPL-701-es üzemanyag-póttartályok láthatók a szárnyak alá függesztve.











    A görög Rafale pilóták a TARGO II sisakkijelzőt használják.



    A Katari Emíri Légierő (القوات الجوية الأميرية القطرية, Al-Quwwat Al-Jawiyah Al-Amiriyah Al-Qatariyah), 1. "Harci lovak" századnak (سورة العاديات, Al Adiyat) Dassault Rafale EQ és DQ többfeladatú harcászati vadászrepülőgépei.  

    Katar 36 darab Rafale-ot üzemeltet, amelyből 27 darab az együléses - vagyis EQ - 9 darab a kétüléses - vagyis DQ - változat. Valamennyi gép a Dukham városa közlében, a 2018-ban elkészült Tamim légibázison állomásozik, az 1. század kötelékében. Katarban a Rafale-ok hivatalos elnevezése : Al-Adiyat, a Koránban megírt gyorsan futó harci lovak.

    Dassault Rafale EQ és többfeladatú harcászati vadászrepülőgép. Oldalszám: QA220, gyári szám: EQ11.

    Dassault Rafale EQ és többfeladatú harcászati vadászrepülőgép. Oldalszám: QA219, gyári szám: EQ10.

    Dassault Rafale EQ és többfeladatú harcászati vadászrepülőgép. Oldalszám: QA204, gyári szám: EQ10.



    Dassault Rafale EQ és többfeladatú harcászati vadászrepülőgép. Oldalszám: QA213, gyári szám: EQ04.













    Jól megfigyelhetők a 2.000 literes RPL-741-es üzemanyag-póttartályok a szárnyak alatt és az AN/AAQ-22 Sniper célzókonténer a jobb oldali szívócsatorna alatt.









    A Román Légierő (Forţele Aeriene Române), 53. "Harci sólymok" vadászrepülő századát (Escadrila 53 Vânătoare "Warhawks", esq 53) 1940.június 1-jén hozták létre, majd 1944. december 15-i feloszlatását követően 2016. szeptember 29-én reaktiválták, a Portugáliától vásárolt F-16-osok érkezése miatt.



    CATM-9X Sidewinder gyakorló levegő-levegő rakéták és 1.400 literes (370 US gallon) üzemanyag-póttartályok a szárnyak alatt.





    F-16A Block 20 MLU többfeladatú harcászati vadászrepülőgép. Oldalszám: 1605, gyári szám: 61-575.

    F-16A Block 20 MLU többfeladatú harcászati vadászrepülőgép. Oldalszám: 1616, gyári szám: 61-633.

    A Spanyol Légi- és Űrhaderőt (Ejército del Aire y del Espacio) a Kanári-szigeteken állomásozó 462. "Sólymok" század (462 Escuadrón "Halcones", Esc 462) képviselte a gyakorlaton.

    F/A-18A+ Hornet többfeladatú harcászati vadászrepülőgép. C.15-82 / 46-10 gyári szám: 308/A253.

    F/A-18A+ Hornet többfeladatú harcászati vadászrepülőgép. C.15-93 / 46-21 gyári szám: 165/A127.

    A 462. században szolgáló Horneteket használtan vásárolta meg Spanyolország. Korábban az USA Haditengerészetének különböző alakulatainál repültek a gépek.























    A Szaúdi Királyi Légierő (القوات الجوية الملكية السعودية, Al-Quwwat Al-Jawiyah Al-Malakiyah as-Su’udiyah) Taif városa mellett található Fahad Király légibázisán állomásozó 2. ezredét Eurofighter Typhoonokkal szerelték fel.

    A 8013-as oldalszámú, CS043 gyári számú Eurofighter Typhoon F.2 többfeladatú harcászati vadászrepülőgép, a 2018.január 1-jén létrehozott 80. századhoz (السرب 80) tartozik.  

    A Szaúdi Királyi Légierő 3. százada (السرب 3) 1975-ben alakult meg és a légierő pilótáinak Northrop F-5 könnyű vadászrepülőgépekre történő kiképzése volt a feladata. Az F-5-ösök kivonása után, 1999. októberében a századot feloszlatták, majd a 2008. november 8-ával reaktiválták. Feladatköre nem változott, csak immár a Typhoonokra történt a kiképzés. A század 313-as oldalszámú, CS015/BS072/287 gyári számú Eurofighter Typhoon F.2 többfeladatú harcászati vadászrepülőgép látható felszállás közben.

    A 2013.január 1-jével létrehozott 10. század (السرب 10) volt volt az első Typhoonnal repülő harci század. A képen látható Typhoon T.3 kétüléses gép oldalszáma: 1020, gyári száma: CT017/424.  

    Szaúd-Arábia az "al-salaam" program keretében vásárolta meg a 72 darab Typhoon-t.



    Eurofighter Typhoon F.2 többfeladatú harcászati vadászrepülőgép. Oldalszám: 1018, gyári szám: CS026/431







    Görögország és Izrael között kötött megállapodás alapján az Elbit Systems Aerospace Division Flight Academies & Services Kalamatában, a 120. kiképző ezred (120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος) bázisán hozta létre a Hellenic International Flight Training Centert. A szerződés tartalmazza 10 darab Leonardo M-346 Block5+ Silver Hawk típusú kiképző repülőgép szállítást is. A gépek az Elbit Systems virtuális avionikájával vannak felszerelve. A első két gép 2023. május 11-én szállt le Kalamatában. A képen a 253-as oldalszámú M-346-os látható. A gép gyári száma: CSX55280.

    A bázis bejáratának közelében található a 117. vadászrepülő ezred (117 Πτέρυγα Μάχης, 117 ΠΜ) múzeuma. Az andravidai repülőtér építési munkálatai 1955-ben kezdődtek el. 1960. júniusában alakult meg a Killini-Andravida Légi Különítmény. 1961. március 4-én megszűnt a Légi Különítmény és ezzel egyidejűleg megalakult a 117. harccsoport, amelybe beosztották az Eléfszinából érkező, F-84F Thunderstreak vadászbombázó repülőgéppel repülő 339. századot. 1969. május 15.-én a 117. harccsoport elnevezés 117. vadászrepülő ezredre változott, majd a repülőtéri létesítmények felújításával elkezdődött a felkészülés az F-4E Phantom II vadászbombázók érkezésére, amelyek közül az első gép 1974. április 5.-én szállt le. A gépek a 338. és az 2017. október 31-én megszűnt 339. "Aiasz" századba (339 Μοίρα Παντός Καιρού "Αίας", 339M) kerültek. A 338. század vadászbombázó századként, a 339. elfogóvadász századként működött. 1976 december és 1989 márciusa között 4 darab T-33A Shooting Star kiképző repülőgéppel működött itt a 368. kiképző raj (368 Σμήνος Εφαρμοσμένης Εκπαίδευσης, 368 ΣΕΕ). A Légi Taktikai Központ 1983. júliusában alakult meg. A repülőtéren további fejlesztések lesznek, mert itt fognak - a tervek szerint 2030-tól - állomásozni a Görögország által beszerzett F-35 Lightning II alacsony észlelhetőségű többfeladatú harcászati vadászrepülőgépek.
     
    Az első F-84F Thunderstreak vadászbombázó repülőgépek 1957. januárjától érkeztek a Görög Királyi Légierőhöz (Ἑλληνικὴ Βασιλικὴ Ἀεροπορία). Voltak közöttük új és használt gépek egyaránt. Összesen kilenc század állományában repült a típus, amely közül három, a 335., a 336. és a 340. század nukleáris csapásmérésre volt kijelölve Mark 7 "Thor" atombombákkal. 1978. augusztusában a típust hivatalosan kivonták a hadrendből, de néhány gép továbbra is repült a 348. taktikai felderítő századnál (348 Μοίρα Τακτικής Αναγνώρισης, 348 MTA). 1981-ben a 344. századot reaktiválták ahol a megmaradt gépekkel repültek 1983. júliusáig, a végleges kivonásig.

    A kiállított 37145-ös oldalszámú F-84F-81-RE Thunderstreak vadászbombázó repülőgép a NSZK légierejében repült mielőtt Görög Légierő állományába került.

    1954. július 2-án állt hadrendbe a North American F-86E Kanadában gyártott változata a Canadair CL-13 Sabre Mk2 vadászrepülőgép. A korábban a Kanadai Királyi Légierőben szolgáló gépek az USA katonai segélyprogramja keretében kerültek Görögországba. Az átadás előtt a gépek módosított szárnyakat kaptak, emiatt elnevezésük F-86E(M)-re változott. A típus Görög Légierős jelölése is F-86E(M) Sabre. A kb. 110 darab Sabre-val három századot fegyvereztek fel, a 341. századot 1954-ben - itt repült legtovább - , a 342. és a 343. századot 1955-ben. 1965-ben nyugdíjazták a típust. A kiállított 19243-as oldalszámú, 143-as gyári számú gép 1951. december 5.-én került a Kanadai Királyi Légierő 2. repülő ezredéhez, amely a franciaországi Grostenquin repülőterén települt. 1954 őszét követően került Görögországba.

    Az első Lockheed F-104G Starfighter vadászrepülőgépek 1964. tavaszán érkeztek meg Görögországba az USA katonai segélyprogramja keretében, az USNS Croatan szállítóhajó fedélzetén. A gépek összeszerelése után a 335. és a 336. századokat fegyverezték fel velük. Tervek szerint öt századot szereltek volna fel a típussal, de végül csak az előbb említett kettőben szolgáltak az USA-ból, Spanyolországból, Németországból és Hollandiából érkezett új és használt példányok. Sokukat csak alkatrészbázisként használták fel. A 150 darab átvett repülőgép - F-104G, TF-104G, RF-104G - között voltak Lockheed, Canadair, Messerschmitt (MBB és ARGE-Süd), Fiat, Fokker és SABCA gyártásúak egyaránt. 1971-ig fémszínűek voltak a gépek, utána kapták meg az ún. "vietnami" elnevezésű terepmintás festést. A 335. "Tigris" századnál (335 Μοίρα "Τίγρης", 335 M) 1992. májusáig, a 336. "Olümposz" bombázó századnál (336 Μοίρα Βομβαρδισμού "Όλυμπος", 336 MB) 1993.március 31-ig repülték a "csillagharcosokat". A múzemban látható 22304/FG-304 lajstromú, 683D-6003 gyári számú gépet a Canadair gyártotta és az első példányok között érkezett Görögországba.

    A Northrop F-5A/B Freedom Fighter könnyű vadászrepülőgépek rendszeresítése - elsőként Európában -  1965. júniusában kezdődött el, szintén az USA katonai segélyprogramja keretében. A 337., a 341., a 343. és a 349. századoknál repülték a típust, amelyek között voltak az USA-ból, Norvégiából, Hollandiából, Jordániából, Iránból származó gépek. 1991-ben tíz darab, a  Canadair által épített NF-5A/B Tiger II érkezett Hollandiából. A kivonási ünnepséget 2001. március 29-én tartották meg, ennek ellenére a meglévő gépeken 2007-ig a rendszeres karbantartásokat végeztek, bízva egy esetleges reaktiválásban. A kiállított Northrop F-5A-40 Freedom Fighter 1969. elején kezdte meg szolgálatát az Iráni Birodalmi Légierőnél, majd 1975-ben Jordániába került, ahol 842-es oldalszámmal repült. 1983.novemberében repülték át Görögországba. A gép oldalszáma: 89053, gyári száma: N.6424.



    A svéd 40 mm-es Bofors L/60 légvédelmi gépágyút licenc alapján gyártotta a Chrysler Corporation az USA-ban, M1 40 mm Bofors elnevezéssel. Görögországban 1951-től rendszeresítették M-1 Bofors néven. Mintegy 108 darab beszerzésére került sor.

    A 20 mm-es Hispano-Suiza H.404 gépágyú, amerikában, licenc alapján, AN-M2 jelöléssel gyártott könnyített változatának rövidített csővel készült változata a T31, légvédelmi állványon.

    Az Amvrakiai-öböl partján fekvő Menidi (Μενίδι) településen látható a 7421/FG-421 lajstromú, 683D-7421 gyári számú F-104G Starfighter, amelynek gyártása 1972. január 13-án kezdődött el ARGE-Süd-nél (Arbeitsgemeinschaft-Süd). Első repülésre 1972. március 29-én került sor. A gép a 2. haditengerészeti repülőezredhez (Marinefliegergeschwader 2) került 26+75 oldalszámmal, ahol kivonásáig, 1984. március 30-ig repült. 1989. márciusában egy C-130-assal szállították Görögországba, hogy alkatrészbázisként használják fel. Ez vagy csak részben vagy egyáltalán nem valósult meg, mert 1993. április 6-án még repült a gép, hogy aztán 1993. július 20-án végleg kivonják a hadrendből. 


    Köszönöm, hogy megnézted a blogbejegyzésemet.

    A blog frissüléséről a Facebookon is értesülhetsz.



    0 megjegyzés:

    Megjegyzés küldése

    Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

     
    Copyright © 2014-2024 krisztianfotoi.blogspot.com. Minden jog fenntartva. A blogon található minden kép és szöveg szerzői jogvédelem alatt áll. A képek írásbeli engedély nélküli felhasználása, publikálása tilos. Kivételt képez ez alól a teljes galériák hivatkozásainak megosztása. Kapcsolat: kgazso01@gmail.com
    Copyright © 2014-2024 krisztianfotoi.blogspot.com. All rights reserved. All images and text on this blog are copyrighted. Any use or publication of images without written permission is prohibited. Exceptions to this rule include sharing links (URLs) to full galleries. Contact: kgazso01@gmail.com