|
F-16A Block 20 MLU Fighting Falcon, többfeladatú harcászati repülőgép, Belgian Air Force F-16 Solo Display. |
|
A "Dark Falcon" nevet viselő gép 1988 júliusában került a Belga Légierőhöz (Composante Air / Luchtcomponent). (FA-101, 6H-101) |
|
F/A-18C MLU 2 Hornet, többfeladatú harcászati repülőgép, Finn Légierő (Suomen Ilmavoimat). (HN-435, 1443/FNC035) |
|
F/A-18C MLU 2 Hornet, többfeladatú harcászati repülőgép, Finn Légierő (Suomen Ilmavoimat). (HN-426, 1425/FNC026) |
|
A Hornetek kódja a Finn Légierőben, a repülőgép oldalán is olvasható HN. |
|
Lauri Mäkisen kapitány bemutatójával elnyerte a legjobb bemutató repülésért járó Sir Douglas Bader díjat. |
|
A Hawker Hunter Aviation Ltd (HHA) által üzemeltetett Hawker Hunter F.Mk.58 vadászrepülőgépek korábban a Svájci Légierőben repültek. Az első repülését 1959.08.22-én végrehajtó, jelenleg ZZ190-es oldalszámú gép a J-4066-os oldalszámmal repült Svájcban,... |
|
...a ZZ191-es pedig J-4058-assal. Ez utóbbi gépe 1959.08.14-én érkezett meg Svájcba és 1959.08.31-én került az első alakulatához. 1994.11.24-én vonták ki a Svájci Légierő hadrendjéből. |
|
Az Ukrán Légierő (Повітряні сили Збройних сил України) Iljusin Il-76MD teherszállító repülőgépét egy Szu-27P1M vadászrepülőgép és egy kétüléses Szu-27UBM1 harci-kiképző repülőgép kísérte. |
|
Iljusin Il-76MD szállító repülőgép (78820, 0093496907) |
|
Szu-27P1M vadászrepülőgép (58, 36911035612) |
|
Szu-27UBM1 harci-kiképző repülőgép (71, 96310424043) |
|
Az 50+72 oldalszámú Transall C-160D teherszállító repülőgép a Német Légierő (Deutsche Luftwaffe) Hohnban állomásozó 63. szállítórepülő ezredétől (Lufttransportgeschwader 63, LTG 63) érkezett. |
|
A gép szárnyai alá függesztett, a dán Terma A/S által gyárott MCP-10 konténerekbe radarzavaró dipól töltetek és/vagy infravörös zavarótöltetek tölthetők. |
|
Eurofighter Typhoon FGR.Mk.4 Tranche 2 Block 10 többfeladatú harcászati repülőgép, Brit Királyi Légierő (Royal Air Force), Coningsby. (ZK328, BS089/339) |
|
A képen látható 13475 gyári számú Bristol Type 171 Sycamore Mk.52 helikopter, - amely jelenleg az egyetlen repülőképes példány a típusból - 1958-ban történő gyártását követően a Német Szövetségi Hadseregben (Bundeswehr) állt szolgálatba. Jelenleg a Red Bull flottájában repülő gép festése a RAF No 32 (The Royal) Squadronjában alkalmazott sémát követi. Viszont a gép faroktartóján olvasható XG 545 lajstromjelű gép egy kutató-mentő változatú HR.Mk.14-es gép volt, amely az No 275 Sqn.-ben repült egészen 1957. július 16-ig, amikor is az Északi-tengerbe zuhant. |
|
F-16A Block 20 MLU Fighting Falcon, többfeladatú harcászati repülőgép, Holland Királyi Légierő (Koninklijke Luchtmacht), 322 Squadron. (J-879, 6D-96) |
|
F-16A Block 20 MLU Fighting Falcon, többfeladatú harcászati repülőgép, Holland Királyi Légierő (Koninklijke Luchtmacht), 322 Squadron. (J-017, 6D-173) |
|
F-16A Block 20 MLU Fighting Falcon, többfeladatú harcászati repülőgép, Norvég Királyi Légierő (Luftforsvaret). (671, 6K-43) |
|
F-16B Block 20 MLU Fighting Falcon, kétüléses többfeladatú harcászati repülőgép, Norvég Királyi Légierő (Luftforsvaret). (306, 6L-6) |
|
F-16B Block 20 MLU Fighting Falcon, kétüléses többfeladatú harcászati repülőgép, Dán Királyi Légirő (Flyvevåbnet). (ET-198, 6G-14) |
|
F-16A Block 20 MLU Fighting Falcon, többfeladatú harcászati repülőgép, Dán Királyi Légirő (Flyvevåbnet). (E-018, 6F-54) |
|
Antnov An-2T szállító repülőgép, Észt Légierő (Eesti Õhuvägi). (41, 111747320) |
|
1959-ben gyártották. |
|
Voltak egyéb látványosságok is: The Ken Fox Wall of Death. |
|
A képek elmondják a produkció lényegét. |
|
Az XN637 lajstromjelű BAC Jet Provost T.Mk.3 kiképző repülőgép 1961 október 5-én állt szolgálatba a RAF leemingi repülőterén, ahol kivonásáig, 1963. januárjáig repült a 3. repülőkiképző iskola (No 3 Flying Training School) kötelékében. (PAC/W/13901) |
|
E-3D Sentry AEW.Mk.1 légtérellenőrző repülőgép, Brit Királyi Légierő (Royal Air Force). (ZH103, 24111) |
|
Eurofighter Tranche 2 többfeladatú harcászati repülőgép, Német Légierő (Deutsche Luftwaffe). (30+94, GS-0073) |
|
A gép Neuburg an der Donau-ból, a 74. repülőezredtől (Taktisches Luftwaffengeschwader 74, TaktLwG 74) érkezett a RIAT-ra. |
|
A Spanyol Légierőben (Ejército del Aire) az Airbus A400M-180 Atlas szállító repülőgépeket T.23 jelzéssel állították rendszerbe. (EC-400, 044) |
|
A Brit Királyi Légierő 32. repülőszázadának (Royal Air Force, No 32 (Royal) Squadron) állományába tartozik ez a BAe 146-100 CC.Mk.2 utasszállító repülőgép. (ZE700, E1021) |
|
Panavia Tornado GR.Mk.4 taktikai csapásmérő repülőgép, Brit Királyi Légierő, 31. repülőszázad (Royal Air Force, No 31 Squadron). (ZA588, 098/BS031/3052) |
|
A Red Arrows első repült típusa a Folland Gnat T.Mk.1 kiképző repülőgép volt. (XR538, FL549) |
|
A Brit Királyi Légierő bemutató köteléke a 1979-es szezonban repülte utoljára a típust, amelyet a BAe Hawk váltott fel. A Fairfordban látható gép 1963 június 21-én repült először, jelenleg a Gnat Display Team tulajdonában van. |
|
A Gnatokba Martin Baker Mk.4GT/1 típusú katapult üléseket építettek. |
|
Az utód: BAe Hawk T.Mk.1A. |
|
Az Amerikai Egyesült Államok Légierejének (U.S. Air Force) F-15E-51-MC Strike Eagle vadászbombázó repülőgépe (91-0315, 1222/E180) leszállás közben. A függőleges vezérsíkon látható kék csík alapján a Lakenheathben állomásozó 492nd Fighter Squadron "The Mad Hatters" (492 FS) gépe. |
|
A Raytheon díjat (Raytheon Trophy), vagy ahogy korábban nevezték, a Hughes díjat 1953 óta adományozzák az adott évben a kiképzettségben, hadműveleti tevékenységben, repülésbiztonságban, a gépek hadrafoghatóságában legmagasabb színvonalat elérő USAF vadász századnak. 2017-ben a 493. vadász század (493rd Fighter Squadron) volt a díj nyertese. |
|
F-15C-42-MC Eagle vadászrepülőgép, Amerikai Egyesült Államok Légiereje (U.S. Air Force), 493rd Fighter Squadron "The Grim Reapers" (493 FS). (86-0172, 1021/C400) |
|
A Belga Légierő (Composante Air / Luchtcomponent) Embraer ERJ-135LR utasszállító repülőgépe leszállás közben. (CE-02, 145480) |
|
A Brit Királyi Légierő Short Tucano T.Mk.1 kiképző repülőgépei Belfastban készültnek a brazil Embraer EMB-312 Tucano licence alapján. |
|
Ez a Short Tucano T.Mk.1 kiképző repülőgép (ZF378, S121/T92) speciális festést kapott az No 72 Sqn megalakításának 100. évfordulója alkalmából. |
|
Pilatus PC-9M kiképző repülőgép, Ír Légierő (An tAerchór). (261, 656) |
|
Pilatus PC-9M kiképző repülőgép, Szlovén Hadsereg Légvédelmi és Légiereje (Brigada zračne obrambe in letalstva Slovenske vojske). (L9-68, 641) |
|
A Brit Királyi Haditengerészet (Royal Navy) AgustaWestland Merlin HM.Mk.2 tengeralattjáró-elhárító helikopterének alján jól látható a Blue Kestrel felderítő radar dómja. (ZH839, 50081/RN19/MCSP25) |
|
A Boeing C-17A Globemaster III szállító repülőgépet a Kanadai Királyi Légierőben (Royal Canadian Air Force / L’ Aviation royale canadienne) CC-177 Globemaster III néven rendszeresítették. Az Ontario állambéli Trentonban állomásozó 429. szállító század (429 Transport Squadron) repüli ezt a típust. (177705, F273) |
|
A használat nyomai a CC-177-es bal oldali főfutóművénél. |
|
Boeing C-17A Globemaster III szállító repülőgép, Amerikai Egyesült Államok Légiereje (U.S. Air Force). (07-7188, F188) |
|
Boeing C-17A Globemaster III szállító repülőgép, NATO Stratégiai Légiszállítási Program, Nehéz Légiszállító Ezred (NATO Strategic Airlift Capability, Heavy Airlift Wing). (03, F211) |
|
BAe Hawk T.Mk.1A kiképző repülőgép, Brit Királyi Légierő (Royal Air Force). (XX157, 312003) |
|
A képen látható XJ729-es oldalszámú, wa100 gyári számú Westland Whirlwind HAR.Mk.10 kutató-mentő helikopter első repülésére 1956. január 18-án került sor. Az akkor HAR.Mk.2 változatú gépet 1961-ben építették át HAR.Mk.10-re. Jelenleg ez az egyetlen repülőképes példány ebből a típusból. |
|
Az Airbus A330-243MRTT szállító és légi üzemanyag-utántöltő gép KC.Mk.2 Voyager megnevezéssel állt a Brit Királyi Légierő hadrendjébe. (ZZ330, 1046) |
|
A de Havilland Vampire T.Mk.55 kiképző repülőgépet egy de Havilland Vampire FB.Mk.52 vadászbombázó kíséri. Az eredetileg a Norvég Légerő 1950-es években alkalmazott festési mintájával ellátott gépeket 2018 júniusában festették át a RAF No 72 Sqn korabeli színeire és jelzéseivel, így emlékezve a RAF megalakulásának 100. évfordulójára. |
|
A jelenleg LN-DHZ lajstromjelet viselő gép Svájcban készül licenc alapján az F+W Emmennél 1959-ben. A 990-es gyári számú gép 1990-ig repült a Svájci Légierőben U-1230 jelöléssel. |
|
A Norvégi Légierő hat darab Vampire T.Mk.55-öst használt 1952 és 1955 között. |
|
A gépeket a Flyvåpnets Historiske Skvadron üzemelteti. |
|
A vadászbombázó változatú Vampire is Svájcban készült 1952-ben. A 705-ös gyári számú gép J-1196 jelzéssel repült a Svájci Légierőben. Az Mk.6 export változatának számító FB.Mk.52-ből 36 darabot exportált a de Havilland gyár Norvégiába, ahol 1949 és 1957 között repülték a típust. |
|
A Finn Szárazföldi Haderő (Suomen Maavoimat) NH Industries NH-90 TTH típusú szállítóhelikoptere. (NH-219, TFIA19) |
|
A helikopter orr része alatt látható kupola rejti a Honeywell Primus 701A időjárás radart. Felette, befordított állapotban látható a Selex FLIR 111 infravörös kamera. Mellette pedig a Cassidian gyártmányú MilOWS (Military Obstacle Warning System) lézeres, elektro-optikai akadály figyelmeztető rendszer érzékelője látható. |
|
Az NH-90 tolóajtajába egy 7,62 mm-es M134D-H géppuskát helyeztek el. |
|
A Francia Légierő (Armée de l'Air) Couteau Delta nevű bemutató kötelékének Dassault Mirage 2000D csapásmérő repülőgépe. (3-IT,624,425) |
|
A 2018-as Crow Flies díj (The Crow Flies Trophy) nyertese a: Couteau Delta. |
|
Ezt a Supermarine Spitfire F.Mk.Vc vadászrepülőgépet 1942 júniusában gyártották a yeoviltoni Westland gyárban. 1942 július 19-én a RAF, Csehszlovák pilótákból álló 310. századához (No 310 Squadron) került, ahol NN-A lajstromjellel repült. (AR501, WASP/20/223) |
|
A VN-T lajstromjelű Avro Lancaster B.Mk.1 bombázó repülőgép 1945. május 31-én került le a gyártósorról. (PA474, VACH0052/D2973) |
|
A RAF korszakos bombázói. |
|
Panavia Tornado GR.Mk.4 taktikai csapásmérő repülőgép, Brit Királyi Légierő (Royal Air Force). (ZD792, 402/BS135/3184) |
|
F-35B Lightning II többfeladatú harcászati repülőgép, Brit Királyi Légierő (Royal Air Force). (ZM145, BK-11) |
|
Douglas C-47A Dakota III szállító repülőgép (ZA947, 10200) és a Lancaster kötelékben. |
|
Vadászok. |
|
USAF Heritage Flight volt a neve ennek az alkalmi köteléknek, amelyben egy North American P-51D Mustang vadászrepülőgép (N351MX, 122-40925), F-35A Lightning II többfeladatú harcászati repülőgép (15-5164, AF-132) és egy angol Supermarine Spitfire F.Mk.Vc vadászrepülőgép (JG891) repült. |
|
F-35A Lightning II többfeladatú harcászati repülőgép, Amerikai Egyesült Államok Légiereje (U.S. Air Force)(15-5125, AF-116) |
|
USAF 63rd Fighter Squadron "Panthers" (63 FS) |
|
A Svájci Légierő Patrouille Swiss és Hornet Solo Display nevű bemutató formációi egy közös kötelékben. |
|
F/A-18C Hornet többfeladatú harcászati repülőgép, Svájci Légierő (Schweizer Luftwaffe / Forces aériennes suisses / Forze aeree svizzere / Aviatica militara svizra). (J-5010, 1345/SFC010) |
|
Sorban állva. |
|
F-16C Block 52 Fighting Falcon többfeladatú harcászati repülőgép, Lengyel Légierő (Siły Powietrzne), F-16 Tiger Demo Team Poland. (4052, JC-13) |
|
Az F/A-18A Hornet hadrendi elnevezése a Kanadai Királyi Légierőben (Royal Canadian Air Force / L’ Aviation royale canadienne) CF-188A Hornet, de a CF-18A jelölés is használatos. (188776, 0525/A435) |
|
A repülőnap szervezőbizottsága szerint, a Canadian Forces CF18 Demo Team repülőgépe volt a 2018-as RIAT legszebb festésű gépe. |
|
A csapat elnyerte a RIAT vezérigazgatójának díját is. |
|
CF-188A Hornet (F/A-18A) többfeladatú harcászati repülőgép, Kanadai Királyi Légierő (Royal Canadian Air Force / L’ Aviation royale canadienne). (188783, 0567/A474) |
|
Chinook HC.Mk.6A (CH-47F) szállítóhelikopter, Brit Királyi Légierő (Royal Air Force). (ZH891, M4454) |
|
Az Olasz Légierő (Aeronautica Militare) Frecce Tricolori nevű bemutató köteléke. |
|
Az Egyesült Államok Légierejének (U.S. Air Force) B-2A Spirit (82-1068, 1003/AV3) alacsony észlelhetőségű bombázó repülőgépe a Missouri állambeli Whiteman légibázisről repült át egy áthúzás erejéig. A kísérő géppár gépei lakenheathi F-15E Strike Eagle-ok voltak. |
|
Dassault Rafale M többfeladatú harcászati repülőgép, Francia Haditengerészet (Marine Nationale). (23, M23) |
|
Dassault Rafale M többfeladatú harcászati repülőgép, Francia Haditengerészet (Marine Nationale). (5, M05) |
|
Dassault Rafale M többfeladatú harcászati repülőgép, Francia Haditengerészet (Marine Nationale). (6, M06) |
|
F-16C Block52+ Fighting Falcon többfeladatú harcászati repülőgép, Görög Légierő (Πολεμική Αεροπορία), F-16 Demo Team Zeus. (520) |
|
A Brit Királyi Légierő (Royal Air Force) Typhoon köteléke. |
|
A Percival P.66 Pembroke C.Mk.1 szállító repülőgépek 1953 és 1988 között repültek a Brit Királyi Légierő állományában. |
|
A WV740 oldalszámú, P66/41 gyáriszámú Percival P.66 Pembroke C.Mk.1-es 1955. március 2-án került le a gyártósorról. Ugyanezen év áprilisának elején került első szolgálati helyére, Jemenbe, a RAF Khormaksar repülőterére. |
|
A Brit Királyi Légierő megalakulásának 100. évfordulója alkalmából állították ki ezeket, a repülés hőskorát idéző gépeket. A képen egy Royal Aircraft Factory B.E.2e felderítő és kiképző repülőgép replikája látható. |
|
A Sopwith F.1 Camel vadászrepülőgép elsőként a Royal Naval Air Service No 4 Sqn-jénél jelent meg 1917 júniusában. A kiállított replika is a Királyi Haditengerészeti Repülő Szolgálatának színeire van festve. |
|
A Hawker Fury Mk.I vadász repülőgépet az 1930-as években használta a RAF. A kiállított K5674 oldalszámú, 41H/67550 gyári számú gép 1935-ben készült és 1936. június elején került a RAF No 43 Sqn állományába. A festése is ezt az időszakot idézi. |
|
Az Avro 621 Tutor kiképző repülőgép a RAF elsődleges kiképző repülőgépe volt a két világháború között. |
|
de Havilland DH.82A Tiger Moth II kiképző repülőgép |
|
A kiállított MQ-9B Skyguardian, távirányított, pilóta nélküli repülőgép július 11-én egy 24 óra és 2 perces repülés után érkezett meg Fairfordba, az egyesült államokbeli Grand Forksból, a General Atomics Aeronautical Systems Inc. tesztelési központjából. A Brit Királyi Légierőben 2020-tól kezdődik el, a RAF-nál Protector RG Mk.1-nek nevezett légi jármű rendszeresítése. |
|
A gép szárnyai alá függesztett Cobham Cobra típusú három sínes indítóberendezésről MBDA Brimstone 2, majd a későbbiekben a Brimsone 3 irányított levegő-föld rakéták is indíthatók majd. |
|
A Paveway IV GPS/INS/lézer irányítású bombákat is rendszeresítik a típushoz. |
|
CV-22B Osprey szállító konvertiplán, Amerikai Egyesült Államok Légiereje (U.S. Air Force). (11-0058, D1037) |
|
HH-60G Pawe Hawk harci kutató-mentő helikopter, Amerikai Egyesült Államok Légiereje (U.S. Air Force). (90-26227, 70-1551). A gép történetének érdekesége, hogy 2005.07.02-án ezzel a helikopterrel mentették ki Marcus Luttrellt az Operation Red Wings II hadművelet keretében. |
|
A helikopter orra alatt középen az AN/AAQ-29A infravörös kamera tornya látható. Bal oldalon, a fekete színű burkolat alatt az AN/APN-239 (RDR-1400C) felderítő és időjárás radart helyezték el. |
|
A helikopter mindkét oldalán egy-egy 7,62mm-es GAU-17/A (M134D Minigun) géppuska került elhelyezésre. |
|
Az AN/AAR-47A(V)2 rakéta közeledés-jelző rendszer (Missile Warning System, MWS) optikai érzékelője (SU-211B) (Optical Sensor Convertor, OSC) a helikopter függőleges vezérsíkján. |
|
Szállító repülőgépen történő szállításhoz a rotor lapátok összehajthatók. |
|
CV-22B Osprey szállító konvertiplán, Amerikai Egyesült Államok Légiereje (U.S. Air Force).(08-0050, D1038) |
|
Az AN/AAQ-24(V) Nemesis irányított lézeres, infravörös irányítású rakéták elleni védelmi rendszer (Directional Infrared Countermeasure Systems, DIRCM) lézer tornya (Small Laser Transmitter Assemblies, SLTA) befordított állapotban, az Osprey hátsó részén. |
|
Az AN/AAR-54(V) rakéta közeledés-jelző rendszer (Missile Warning System, MWS) érzékelője is a konvertiplán önvédelmi rendszerének részét képezi, kapcsolatban áll a DIRCM rendszerrel. |
|
A konvertiplán rakterének lenyitható hátsó rámpáján egy 12,7mm-es GAU-21/A (FN M3M) géppuska került elhelyezésre. |
|
HC-130N Combat King harci kutató-mentő repülőgép, Amerikai Egyesült Államok Légiereje (U.S. Air Force). (92-2104, 382C-43F-5381) |
|
A pilótafülke alatt két oldalt láthatók az AN/AAR-47(V)2 rakéta közeledés-jelző rendszer (Missile Warning System, MWS) optikai érzékelői (SU-211B)(Optical Sensor Convertor, OSC) és az AN/APR-39A(V)1 radar besugárzás jelző (Radar Warning Receiver, RWR) érzékelői. |
|
A repülőgép szárnya alatti külső tartókra Cobham Series 48 típusú légi üzemanyag-utántöltő konténereket függesztettek. |
|
MC-130J Commando II külöleges művelti támogató szállító repülőgép, Amerikai Egyesült Államok Légiereje (U.S. Air Force) (12-5757, 382-5757) |
|
Az MC-130J orra alatt az AN/ASS-52(V) Multi-Spectral Targeting System (MTS-A) lézer/infravörös felderítő és célzórendszer szenzortornya látható. |
C-130E Hercules szállító repülőgép, Pakisztáni Légierő (پاک فِضائیہ). (4178-4178,382)
|
C-130J Super Hercules szállító repülőgép, Ománi Királyi Légierő (سلاح الجو السلطاني عمان). (5739-505,382) |
|
C-130K Hercules szállító repülőgép, Osztrák Légierő (Österreichische Luftstreitkräfte). (8T-CA, 382-4198)
|
|
C-130J Super Hercules szállító repülőgép, Olasz Légierő (Aeronautica Militare). (46-42, MM62177, 382-5498) |
|
C-130E Hercules szállító repülőgép, Lengyel Légierő (Siły Powietrzne). (1503, 382-4426) |
|
A C-130J-30 Super Hercules szállító repülőgépek CC-130J elnevezéssel kerültek rendszeresítésre a Kanadai Királyi Légierőben (Royal Canadian Air Force / L’ Aviation royale canadienne). (130614, 382-5687) |
|
A CC-130J raktere belülről. |
|
C-130J-30 Super Hercules szállító repülőgép, Dán Királyi Légirő (Flyvevåbnet). (B-536, 382-5536) |
|
C-130H Hercules szállító repülőgép, Jordán Királyi Légierő (سلاح الجو الملكي الأردني). (4779-344,382) |
|
Wunstorfi matrica a jordán Hercules orrán. |
|
A Német Légierő (Deutsche Luftwaffe) A400M-180 Atlas szállító repülőgépe Wunstorfból érkezett. (54+10, 049) |
|
Kawasaki C-2 szállító repülőgép, Japán Önvédelmi Légierő (航空自衛隊). (68-1203, 003) |
|
A század jelvényében az inabai nyúl mítosza jelenik meg. |
|
A C-2-es teherterének végén, két oldalt egy-egy ajtót helyeztek el. Az ajtók előtt kinyitható áramlásterelő lapokat, deflektorokat helyeztek el, amelyek ejtőernyős ugratáskor nyújtanak védelmet a gépet elhagyó katonáknak. |
|
Kezelőpult a tehertérben. |
|
Alenia C-27J Spartan szállító repülőgép, Litván Légierő (Lietuvos karinės oro pajėgos). (08, 4143) |
|
Alenia C-27J Spartan szállító repülőgép, Szlovák Légierő (Vzdušné sily Slovenskej republiky). (1962, ) |
|
A C-27J Rolls-Royce AE2100D2A típusú gázturbinás sugárhajtóművei egy-egy hat lapátos Dowty R 391/6-132-F/10 légcsavart hajtanak meg. |
|
A nyitott szerelőnyíláson keresztül jól látható repülőgép jobb oldali futóműve. Előtte az üzemanyag töltő nyílás és az üzemanyag feltölés irányítására szolgáló vezérlőpult látható. |
|
AgustaWestland Merlin HC.Mk.3A szállító helikopter, Brit Királyi Haditengerészet (Royal Navy). (ZK001, 50160/DEN11) |
|
AgustaWestland HH-101A CaeSAR harci kutató-mentő helikopter, Olasz Légierő (Aeronautica Militare). (15-05, MM81868, 50261) |
|
Az Amerikai Egyesült Államok Haditengerészetének (U.S. Navy), a Bell 407 sárkányszerkezetén alapuló MQ-8C Fire Scout távirányított, pilóta nélküli helikoptere felderítési és légi támogatási feladatokra használható. |
|
A Taylorcraft Auster AOP.Mk.V megfigyelő/összekötő repülőgép gyártása 1944-ben kezdődött el a Brit Királyi Légierő részére. Ez a változat már "vakrepülésre" alkamas műszerezettséggel készült és a három fős személyet védelme érdekében a pilótakabint részben páncélozták. A kiállított TW439 lajstromjelű gépet 1945-ben gyártották. |
|
Mindeközben a Vintage Village-ban. |
|
A QinetiQ védelmi technológiai cég négy darab Airbus H125 (AS350 B3e) helikoptert üzemeltet a brit Birodalmi Teszt Pilóták Iskolájának (Empire Test Pilots' School, ETPS) részére. (G-ETPF, 8464) |
|
Minden eshetőségre felkészülve: vontatóvilla, Harrierhez. |
|
Eurofighter
Typhoon FGR.Mk.4 Tranche 2 Block 9 többfeladatú harcászati repülőgép,
Brit Királyi Légierő (Royal Air Force). (ZK318, BS079/308) |
|
A Svéd Légierő (Svenska Flygvapnet) Saab JAS 39D Gripen kétüléses többfeladatú harcászati repülőgépe előtt egy a Svédországban RB 15F néven rendszeresített RBS 15F hajó elleni rakéta makettje látható. (825, 39825) |
|
L410UVP-E szállító repülőgép, Szlovén Hadsereg Légvédelmi és Légiereje (Brigada zračne obrambe in letalstva Slovenske vojske). (L4-01, 912606) |
|
A Francia Haditengerészet (Marine Nationale) Embraer EMB-121AN Xingu típusú szállító repülőgépe a Lan-Bihouében állomásozó Flottille 28F állományába tartozik. A gép személyzete nyerte el 2018-ban az Anna királyi hercegnő által alapított Crew Challenge díjat. (77, XD, 121077) |
|
A székek színéből kitalálható, hogy melyik országból érkezett ez az AH-64D Apache harci helikopter. (Q-29, DN029) |
|
CH-47D Chinook szállító helikopter, Holland Királyi Légierő (Koninklijke Luchtmacht). (D-106, M4106) |
|
Kabala a szélvédő mögött, az AN/APR-39A(V)1 radar besugárzás jelző (Radar Warning Receiver, RWR) rendszer érzékelője a szévédő előtt. |
|
Eurofighter F-2000A Typhoon többfeladatú harcászati repülőgép, Olasz Légierő (Aeronautica Militare). (36-52, MM7343, IS069) |
|
Eurofighter F-2000A Typhoon többfeladatú harcászati repülőgép, Olasz Légierő (Aeronautica Militare). (37-45, MM7345, IS071) |
|
Eurofighter F-2000A Typhoon többfeladatú harcászati repülőgép, Olasz Légierő (Aeronautica Militare). (37-01, MM7307, IS039) |
|
A 37. Cesare Toschi repülő ezred (37º Stormo Cesare Toschi) gépei felszállás közben. |
|
OV-10B Bronco célvontató repülőgépeket kizárólag a Német Légierő részére gyártották. A kiállított 338-3 gyári számú gép kezdetben a D-9547 lajstromjellel majd a a 99+18 oldalszámmal repült a Luftwaffe kötelékében. Jelenleg G-ONAA lajstromjellel egy civil szervezet, a Bronco Demo Team üzemelteti. |
|
2018-ban a RIAT-on ez a gép érdemelte ki a Legjobb Polgári Repülőgépnek járó díjat. |
|
KC-10A Extender légi üzemanyag-utántöltő/szállító repülőgép, Amerikai Egyesült Államok Légiereje (U.S. Air Force). (87-0120, 48306) |
|
A KC-10A merev üzemanyag-utántöltő csövének hivatalos neve: Advanced Aerial Refueling Boom (AARB) |
|
A merev csöves üzemanyag-utántöltő rendszer segítségével percenként maximum 4.180 liter kerozin tölthető át. |
|
KC-135R Stratotanker légi üzemanyag-utántöltő repülőgép, Amerikai Egyesült Államok Légiereje (U.S. Air Force). (61-0321, 18228) |
|
A Brit Királyi Légierő (Royal Air Force), az általa rendszeresített három darab Boeing/L-3 Communications RC-135W Rivet Joint elektronikai felderítő repülőgépet RC-135W Airseeker elnevezéssel állította hadrendbe. (ZZ665, RJ19/18778) |
|
A burkolat mögött az Automatic ELINT Emitter Locator System érzékelőit helyezték el. |
|
Bombardier/Raytheon Sentinel R.Mk.1 felderítő/szárazföldi csapatok harcászati irányítására szolgáló repülőgép, Brit Királyi Légierő (Royal Air Force). (ZJ692, 9131) |
|
A repülőgép törzsének alsó és felső részén látható burkolat rejti a Raytheon Sentinel radart (Sentinel Dual Mode Radar Sensor). |
|
CH-146 Griffon helikopter, Kanadai Királyi Légierő (Royal Canadian Air Force / L’ Aviation royale canadienne). A 430. helikopter század (430 Tactical Helicopter Squadron) gépe, az alakulat létrejöttének 75. évfordulója alkamából kapott díszfestést. (146430, 46430) |
|
E-7A Wedgetail légtérellenőrző repülőgép, Ausztrál Királyi Légierő (Royal Australian Air Force). (A30-001, 33474) |
|
Az AN/AAR-54 rakéta közeledés-jelző rendszer (Missile Warning System, MWS) érzékelője. A fekete burkolat a BAe Australia ALR-2001 Odyssey ESM rendszer antennáit rejti. |
|
Az ALR-2001 Odyssey ESM rendszer antennái a törzs alatt. |
|
A szárnyvégi burkolat is az ESM rendszer antennáit rejti. |
|
Felül a Link 16 (MIDS/JTIDS) rendszer antennája, alatta a segédhajtómű kivezető nyílása látható. A fekete félgömb rejti az ALR-2001 Odyssey ESM rendszer antennáit. |
|
A gép törzsének tetején látható a Northrop Grumman MESA (Multi-role Electronically Scanned Array) radar. |
|
Az Ausztrál Légierő hat darab E-7A-val rendelkezik. |
|
Panavia Tornado IDS taktikai csapásmérő repülőgép, Olasz Légierő (Aeronautica Militare). (6-21, MM7040, 350/IS039/5049) |
|
Panavia Tornado IDS taktikai csapásmérő repülőgép, Német Légierő (Deutsche Luftwaffe). (44+65, 414/GS122/4165) |
|
A képen látható Gloster Meteor T.Mk.7(mod) vagy T.Mk.7/8 vagy T.Mk.7½ típusú repülőgépet - mert ennek a változatnak többféle elnevezése is van - a Martin-Baker Aircraft Co. Ltd. használja katapultülésekkel kapcsolatos tesztekre. Ennél a verziónál, a Meteor kétüléses T.Mk.7 kétüléses kiképző változatának a törzséhez a vadász változatú F.Mk.8-as farokrészét illesztették. |
|
A hátsó ülés helyére építették be a kilövő szerkezetet, amelybe a mostani alkalomra egy SJU17(Mk.14) NACES katapultülést helyeztek el. |
|
A repülőgépet 1949 novemberében gyártották, gyári száma: G5/356539. A Királyi Légierőben a WA638-as oldalszámmal repült, majd miután 1979-ben kivonták a szolgálatból és a Martin-Bakerhez került, ahol átalakították, a G-JWMA lajstromjelet kapta. |
|
Ez a C1/0225 gyáriszámú de Havilland Canada DHC-1 T.Mk.10 Chipmunk kiképző repülőgép, WD286-os lajstromjellel 1951. január és 1973.október között repült a Brit Királyi Légierőben. Jelenleg magántulajdonban van. |
|
CASA C-295M szállító repülőgép, Finn Légierő (Suomen Ilmavoimat). (CC-02, S-036) |
|
E-6B Mercury repülő harcálláspont, Amerikai Egyesült Államok Haditengerészete (U.S. Navy). (163918, 23891) |
|
Rövidhullámú antenna a szárnyvégi konténeren és... |
|
...rövidhullámú antenna a függőleges vezérsík tetején. |
|
Dassault Rafale C többfeladatú harcászati repülőgép, Francia Légierő (Armée de l'Air), Rafale Solo Display (RSD05). (4-GI, 130) |
|
A Brit Királyi Légierő részére a Babcock International Group PLC, Grob G115E Tutor kiképző repülőgépeket üzemeltet az UK Light Aircraft Flying Task (LAFT2) program keretében. (G-BYXZ, 82182/E) |
|
Airbus A400M-180 Atlas C.Mk.1 teherszállító repülőgép, Brit Királyi Légierő (Royal Air Force). (ZM411, 039) |
|
Land Rover Series IIA terepjáró gépkocsi a Brit Hadsereg különleges alakulata, a Különleges Légi Szolgálat (Special Air Service, SAS) által átalakítva. Ennek, a sivatagi használatra szánt változatnak a neve: rózsaszín párduc, vagyis SAS Pink Panther. |
|
A 80-as évek közepétől a Land Rover 110 DPV-t (Desert Patrol Vehicle) használta az SAS. |
|
FV4034 Challenger 2 (CR2) harckocsi |
|
A roncsozós rovatban ezt a BAC Jet Provost T.Mk.5A kiképző repülőgépet (XW432, EEP-JP/1054) mutatom meg, amely Buckinghamshire-ben, Thame és Long Crendon közötti út mellett látható. |
|
A turisztikai részben, a Bristol közelében, az Avon folyó felett átívelő Clifton függőhídról készült fényképek tekinthető meg. (Clifton Suspension Bridge) |
|
Letekintés jobbra és... |
|
...letekintés balra. |
|
A hidat 1864-ben nyitották meg. |
|
Hogy a repüléshez is legyen köze a hídnak. A kép 2004-ben, a Concorde búcsúrepülése során készült. Forrás:https://www.telegraph.co.uk/news/2019/03/01/history-concorde-pictures-50th-anniversary/concorde-flies-clifton-suspension-bridge-bristol-2004-final/ |
Ha érdekelnek korábbi RIAT-okon készült képeim, a linkekre kattintva megnézheted őket.
RIAT2013
RIAT2014
RIAT2016
A blog frissüléséről a
Facebookon is értesülhetsz.
Köszönöm, hogy megnézted a képeimet.
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.