• put your amazing slogan here!

    2018.07.12-16 RIAT 2018, Fairford, England





    F-16A Block 20 MLU Fighting Falcon, többfeladatú harcászati repülőgép, Belgian Air Force F-16 Solo Display.
    A "Dark Falcon" nevet viselő gép 1988 júliusában került a Belga Légierőhöz (Composante Air / Luchtcomponent). (FA-101, 6H-101)
    F/A-18C MLU 2 Hornet, többfeladatú harcászati repülőgép, Finn Légierő (Suomen Ilmavoimat). (HN-435, 1443/FNC035)
    F/A-18C MLU 2 Hornet, többfeladatú harcászati repülőgép, Finn Légierő (Suomen Ilmavoimat). (HN-426, 1425/FNC026)
    A Hornetek kódja a Finn Légierőben, a repülőgép oldalán is olvasható HN.

    Lauri Mäkisen kapitány bemutatójával elnyerte a legjobb bemutató repülésért járó Sir Douglas Bader díjat.

    A Hawker Hunter Aviation Ltd (HHA) által üzemeltetett Hawker Hunter F.Mk.58 vadászrepülőgépek korábban a Svájci Légierőben repültek. Az első repülését 1959.08.22-én végrehajtó, jelenleg ZZ190-es oldalszámú gép a J-4066-os oldalszámmal repült Svájcban,...
    ...a ZZ191-es pedig J-4058-assal. Ez utóbbi gépe 1959.08.14-én érkezett meg Svájcba és 1959.08.31-én került az első alakulatához. 1994.11.24-én vonták ki a Svájci Légierő hadrendjéből.
    Az Ukrán Légierő (Повітряні сили Збройних сил України) Iljusin Il-76MD teherszállító repülőgépét egy Szu-27P1M vadászrepülőgép és egy kétüléses Szu-27UBM1 harci-kiképző repülőgép kísérte.
    Iljusin Il-76MD szállító repülőgép (78820, 0093496907)

    Szu-27P1M vadászrepülőgép (58, 36911035612)














    Szu-27UBM1 harci-kiképző repülőgép (71, 96310424043)



     Az 50+72 oldalszámú Transall C-160D teherszállító repülőgép a Német Légierő (Deutsche Luftwaffe) Hohnban állomásozó 63. szállítórepülő ezredétől (Lufttransportgeschwader 63, LTG 63) érkezett.
    A gép szárnyai alá függesztett, a dán Terma A/S által gyárott MCP-10 konténerekbe radarzavaró dipól töltetek és/vagy infravörös zavarótöltetek tölthetők.
    Eurofighter Typhoon FGR.Mk.4 Tranche 2 Block 10 többfeladatú harcászati repülőgép, Brit Királyi Légierő (Royal Air Force), Coningsby. (ZK328, BS089/339)
    A képen látható 13475 gyári számú Bristol Type 171 Sycamore Mk.52 helikopter, - amely jelenleg az egyetlen repülőképes példány a típusból - 1958-ban történő gyártását követően a Német Szövetségi Hadseregben (Bundeswehr) állt szolgálatba. Jelenleg a Red Bull flottájában repülő gép festése a RAF No 32 (The Royal) Squadronjában alkalmazott sémát követi. Viszont a gép faroktartóján olvasható XG 545 lajstromjelű gép egy kutató-mentő változatú HR.Mk.14-es gép volt, amely az No 275 Sqn.-ben repült egészen 1957. július 16-ig, amikor is az Északi-tengerbe zuhant.
    F-16A Block 20 MLU Fighting Falcon, többfeladatú harcászati repülőgép, Holland Királyi Légierő (Koninklijke Luchtmacht), 322 Squadron. (J-879, 6D-96)
    F-16A Block 20 MLU Fighting Falcon, többfeladatú harcászati repülőgép, Holland Királyi Légierő (Koninklijke Luchtmacht), 322 Squadron. (J-017, 6D-173)
    F-16A Block 20 MLU Fighting Falcon, többfeladatú harcászati repülőgép, Norvég Királyi Légierő (Luftforsvaret). (671, 6K-43)
    F-16B Block 20 MLU Fighting Falcon, kétüléses többfeladatú harcászati repülőgép, Norvég Királyi Légierő (Luftforsvaret). (306, 6L-6)
    F-16B Block 20 MLU Fighting Falcon, kétüléses többfeladatú harcászati repülőgép, Dán Királyi Légirő (Flyvevåbnet). (ET-198, 6G-14)
    F-16A Block 20 MLU Fighting Falcon, többfeladatú harcászati repülőgép, Dán Királyi Légirő (Flyvevåbnet). (E-018, 6F-54)

    Antnov An-2T szállító repülőgép, Észt Légierő (Eesti Õhuvägi). (41, 111747320)
    1959-ben gyártották.
    Voltak egyéb látványosságok is: The Ken Fox Wall of Death.
    A képek elmondják a produkció lényegét.



    Az XN637 lajstromjelű BAC Jet Provost T.Mk.3 kiképző repülőgép 1961 október 5-én állt szolgálatba a RAF leemingi repülőterén, ahol kivonásáig, 1963. januárjáig repült a 3. repülőkiképző iskola (No 3 Flying Training School) kötelékében. (PAC/W/13901)
    E-3D Sentry AEW.Mk.1 légtérellenőrző repülőgép, Brit Királyi Légierő (Royal Air Force). (ZH103, 24111)

    Eurofighter Tranche 2 többfeladatú harcászati repülőgép, Német Légierő (Deutsche Luftwaffe). (30+94, GS-0073)
    A gép Neuburg an der Donau-ból, a 74. repülőezredtől (Taktisches Luftwaffengeschwader 74, TaktLwG 74) érkezett a RIAT-ra.
    A Spanyol Légierőben (Ejército del Aire) az Airbus A400M-180 Atlas szállító repülőgépeket T.23 jelzéssel állították rendszerbe. (EC-400, 044)

    A Brit Királyi Légierő 32. repülőszázadának (Royal Air Force, No 32 (Royal) Squadron) állományába tartozik ez a BAe 146-100 CC.Mk.2 utasszállító repülőgép. (ZE700, E1021)

    Panavia Tornado GR.Mk.4 taktikai csapásmérő repülőgép, Brit Királyi Légierő, 31. repülőszázad (Royal Air Force, No 31 Squadron). (ZA588, 098/BS031/3052)
    A Red Arrows első repült típusa a Folland Gnat T.Mk.1 kiképző repülőgép volt. (XR538, FL549)
    A Brit Királyi Légierő bemutató köteléke a 1979-es szezonban repülte utoljára a típust, amelyet a BAe Hawk váltott fel. A Fairfordban látható gép 1963 június 21-én repült először, jelenleg a Gnat Display Team tulajdonában van.
    A Gnatokba Martin Baker Mk.4GT/1 típusú katapult üléseket építettek.
    Az utód: BAe Hawk T.Mk.1A.

    Az Amerikai Egyesült Államok Légierejének (U.S. Air Force) F-15E-51-MC Strike Eagle vadászbombázó repülőgépe (91-0315, 1222/E180) leszállás közben. A függőleges vezérsíkon látható kék csík alapján a Lakenheathben állomásozó 492nd Fighter Squadron "The Mad Hatters" (492 FS) gépe.
    A Raytheon díjat (Raytheon Trophy), vagy ahogy korábban nevezték, a Hughes díjat 1953 óta adományozzák az adott évben a kiképzettségben, hadműveleti tevékenységben, repülésbiztonságban, a gépek hadrafoghatóságában legmagasabb színvonalat elérő USAF vadász századnak. 2017-ben a 493. vadász század (493rd Fighter Squadron) volt a díj nyertese.
    F-15C-42-MC Eagle vadászrepülőgép, Amerikai Egyesült Államok Légiereje (U.S. Air Force), 493rd Fighter Squadron "The Grim Reapers" (493 FS). (86-0172, 1021/C400)
    A Belga Légierő (Composante Air / Luchtcomponent) Embraer ERJ-135LR utasszállító repülőgépe leszállás közben. (CE-02, 145480)
    A Brit Királyi Légierő Short Tucano T.Mk.1 kiképző repülőgépei Belfastban készültnek a brazil Embraer EMB-312 Tucano licence alapján.
    Ez a Short Tucano T.Mk.1 kiképző repülőgép (ZF378, S121/T92) speciális festést kapott az No 72 Sqn megalakításának 100. évfordulója alkalmából.
    Pilatus PC-9M kiképző repülőgép, Ír Légierő (An tAerchór). (261, 656)
    Pilatus PC-9M kiképző repülőgép, Szlovén Hadsereg Légvédelmi és Légiereje (Brigada zračne obrambe in letalstva Slovenske vojske). (L9-68, 641)
    A Brit Királyi Haditengerészet (Royal Navy) AgustaWestland Merlin HM.Mk.2 tengeralattjáró-elhárító helikopterének alján jól látható a Blue Kestrel felderítő radar dómja. (ZH839, 50081/RN19/MCSP25)
    A Boeing C-17A Globemaster III szállító repülőgépet a Kanadai Királyi Légierőben (Royal Canadian Air Force / L’ Aviation royale canadienne) CC-177 Globemaster III néven rendszeresítették. Az Ontario állambéli Trentonban állomásozó 429. szállító század (429 Transport Squadron) repüli ezt a típust. (177705, F273)
    A használat nyomai a CC-177-es bal oldali főfutóművénél.


    Boeing C-17A Globemaster III szállító repülőgép, Amerikai Egyesült Államok Légiereje (U.S. Air Force). (07-7188, F188)
    Boeing C-17A Globemaster III szállító repülőgép, NATO Stratégiai Légiszállítási Program, Nehéz Légiszállító Ezred (NATO Strategic Airlift Capability, Heavy Airlift Wing). (03, F211)
    BAe Hawk T.Mk.1A kiképző repülőgép, Brit Királyi Légierő (Royal Air Force). (XX157, 312003)
    A képen látható XJ729-es oldalszámú, wa100 gyári számú Westland Whirlwind HAR.Mk.10 kutató-mentő helikopter első repülésére 1956. január 18-án került sor. Az akkor HAR.Mk.2 változatú gépet 1961-ben építették át HAR.Mk.10-re. Jelenleg ez az egyetlen repülőképes példány ebből a típusból.
    Az Airbus A330-243MRTT szállító és légi üzemanyag-utántöltő gép KC.Mk.2 Voyager megnevezéssel állt a Brit Királyi Légierő hadrendjébe. (ZZ330, 1046)

    A de Havilland Vampire T.Mk.55 kiképző repülőgépet egy de Havilland Vampire FB.Mk.52 vadászbombázó kíséri. Az eredetileg a Norvég Légerő 1950-es években alkalmazott festési mintájával ellátott gépeket 2018 júniusában festették át a RAF No 72 Sqn korabeli színeire és jelzéseivel, így emlékezve a RAF megalakulásának 100. évfordulójára.

    A jelenleg LN-DHZ lajstromjelet viselő gép Svájcban készül licenc alapján az F+W Emmennél 1959-ben. A 990-es gyári számú gép 1990-ig repült a Svájci Légierőben U-1230 jelöléssel.
    A Norvégi Légierő hat darab Vampire T.Mk.55-öst használt 1952 és 1955 között.
    A gépeket a Flyvåpnets Historiske Skvadron üzemelteti.
    A vadászbombázó változatú Vampire is Svájcban készült 1952-ben. A 705-ös gyári számú gép J-1196 jelzéssel repült a Svájci Légierőben. Az Mk.6 export változatának számító FB.Mk.52-ből 36 darabot exportált a de Havilland gyár Norvégiába, ahol 1949 és 1957 között repülték a típust.
    A Finn Szárazföldi Haderő (Suomen Maavoimat) NH Industries NH-90 TTH típusú szállítóhelikoptere. (NH-219, TFIA19)
    A helikopter orr része alatt látható kupola rejti a Honeywell Primus 701A időjárás radart. Felette, befordított állapotban látható a Selex FLIR 111 infravörös kamera. Mellette pedig a Cassidian gyártmányú MilOWS (Military Obstacle Warning System) lézeres, elektro-optikai akadály figyelmeztető rendszer érzékelője látható.
    Az NH-90 tolóajtajába egy 7,62 mm-es M134D-H géppuskát helyeztek el.
    A Francia Légierő (Armée de l'Air) Couteau Delta nevű bemutató kötelékének Dassault Mirage 2000D csapásmérő repülőgépe. (3-IT,624,425)

    A 2018-as Crow Flies díj (The Crow Flies Trophy) nyertese a: Couteau Delta.




    Ezt a Supermarine Spitfire F.Mk.Vc vadászrepülőgépet 1942 júniusában gyártották a yeoviltoni Westland gyárban. 1942 július 19-én a RAF, Csehszlovák pilótákból álló 310. századához (No 310 Squadron) került, ahol NN-A lajstromjellel repült. (AR501, WASP/20/223)
    A VN-T lajstromjelű Avro Lancaster B.Mk.1 bombázó repülőgép 1945. május 31-én került le a gyártósorról. (PA474, VACH0052/D2973)


    A RAF korszakos bombázói.

    Panavia Tornado GR.Mk.4 taktikai csapásmérő repülőgép, Brit Királyi Légierő (Royal Air Force). (ZD792, 402/BS135/3184)
    F-35B Lightning II többfeladatú harcászati repülőgép, Brit Királyi Légierő (Royal Air Force). (ZM145, BK-11)

    Douglas C-47A Dakota III szállító repülőgép (ZA947, 10200) és a Lancaster kötelékben.
    Vadászok.
    USAF Heritage Flight volt a neve ennek az alkalmi köteléknek, amelyben egy North American P-51D Mustang vadászrepülőgép (N351MX, 122-40925), F-35A Lightning II többfeladatú harcászati repülőgép (15-5164, AF-132) és egy angol Supermarine Spitfire F.Mk.Vc vadászrepülőgép (JG891) repült.
    F-35A Lightning II többfeladatú harcászati repülőgép, Amerikai Egyesült Államok Légiereje (U.S. Air Force)(15-5125, AF-116)
    USAF 63rd Fighter Squadron "Panthers" (63 FS)

    A Svájci Légierő Patrouille Swiss és Hornet Solo Display nevű bemutató formációi egy közös kötelékben.
    F/A-18C Hornet többfeladatú harcászati repülőgép, Svájci Légierő (Schweizer Luftwaffe / Forces aériennes suisses / Forze aeree svizzere / Aviatica militara svizra). (J-5010, 1345/SFC010)
    Sorban állva.
    F-16C Block 52 Fighting Falcon többfeladatú harcászati repülőgép, Lengyel Légierő (Siły Powietrzne), F-16 Tiger Demo Team Poland. (4052, JC-13)
    Az F/A-18A Hornet hadrendi elnevezése a Kanadai Királyi Légierőben (Royal Canadian Air Force / L’ Aviation royale canadienne) CF-188A Hornet, de a CF-18A jelölés is használatos. (188776, 0525/A435)



    A repülőnap szervezőbizottsága szerint, a Canadian Forces CF18 Demo Team repülőgépe volt a 2018-as RIAT legszebb festésű gépe.
    A csapat elnyerte a RIAT vezérigazgatójának díját is.
    CF-188A Hornet (F/A-18A) többfeladatú harcászati repülőgép, Kanadai Királyi Légierő (Royal Canadian Air Force / L’ Aviation royale canadienne). (188783, 0567/A474)
    Chinook HC.Mk.6A (CH-47F) szállítóhelikopter, Brit Királyi Légierő (Royal Air Force). (ZH891, M4454)
    Az Olasz Légierő (Aeronautica Militare) Frecce Tricolori nevű bemutató köteléke.
    Az Egyesült Államok Légierejének (U.S. Air Force) B-2A Spirit (82-1068, 1003/AV3) alacsony észlelhetőségű bombázó repülőgépe a Missouri állambeli Whiteman légibázisről repült át egy áthúzás erejéig. A kísérő géppár gépei lakenheathi F-15E Strike Eagle-ok voltak.
    Dassault Rafale M többfeladatú harcászati repülőgép, Francia Haditengerészet (Marine Nationale). (23, M23)


    Dassault Rafale M többfeladatú harcászati repülőgép, Francia Haditengerészet (Marine Nationale). (5, M05)
    Dassault Rafale M többfeladatú harcászati repülőgép, Francia Haditengerészet (Marine Nationale). (6, M06)

    F-16C Block52+ Fighting Falcon többfeladatú harcászati repülőgép, Görög Légierő (Πολεμική Αεροπορία), F-16 Demo Team Zeus. (520)
    A Brit Királyi Légierő (Royal Air Force) Typhoon köteléke.
    A Percival P.66 Pembroke C.Mk.1 szállító repülőgépek 1953 és 1988 között repültek a Brit Királyi Légierő állományában.
    A WV740 oldalszámú, P66/41 gyáriszámú Percival P.66 Pembroke C.Mk.1-es 1955. március 2-án került le a gyártósorról. Ugyanezen év áprilisának elején került első szolgálati helyére, Jemenbe, a RAF Khormaksar repülőterére.
    A Brit Királyi Légierő megalakulásának 100. évfordulója alkalmából állították ki ezeket, a repülés hőskorát idéző gépeket. A képen egy Royal Aircraft Factory B.E.2e felderítő és kiképző repülőgép replikája látható.
    A Sopwith F.1 Camel vadászrepülőgép elsőként a Royal Naval Air Service No 4 Sqn-jénél jelent meg 1917 júniusában. A kiállított replika is a Királyi Haditengerészeti Repülő Szolgálatának színeire van festve.
    A Hawker Fury Mk.I vadász repülőgépet az 1930-as években használta a RAF. A kiállított K5674 oldalszámú, 41H/67550 gyári számú gép 1935-ben készült és 1936. június elején került a RAF No 43 Sqn állományába. A festése is ezt az időszakot idézi.
    Az Avro 621 Tutor kiképző repülőgép a RAF elsődleges kiképző repülőgépe volt a két világháború között.
    de Havilland DH.82A Tiger Moth II kiképző repülőgép
    A kiállított MQ-9B Skyguardian, távirányított, pilóta nélküli repülőgép július 11-én egy 24 óra és 2 perces repülés után érkezett meg Fairfordba, az egyesült államokbeli Grand Forksból, a General Atomics Aeronautical Systems Inc. tesztelési központjából. A Brit Királyi Légierőben 2020-tól kezdődik el, a RAF-nál Protector RG Mk.1-nek nevezett légi jármű rendszeresítése.

    A gép szárnyai alá függesztett Cobham Cobra típusú három sínes indítóberendezésről MBDA Brimstone 2, majd a későbbiekben a Brimsone 3 irányított levegő-föld rakéták is indíthatók majd.
    A Paveway IV GPS/INS/lézer irányítású bombákat is rendszeresítik a típushoz.

    CV-22B Osprey szállító konvertiplán, Amerikai Egyesült Államok Légiereje (U.S. Air Force). (11-0058, D1037)

    HH-60G Pawe Hawk harci kutató-mentő helikopter, Amerikai Egyesült Államok Légiereje (U.S. Air Force). (90-26227, 70-1551). A gép történetének érdekesége, hogy 2005.07.02-án ezzel a helikopterrel mentették ki Marcus Luttrellt az Operation Red Wings II hadművelet keretében.
    A helikopter orra alatt középen az AN/AAQ-29A infravörös kamera tornya látható. Bal oldalon, a fekete színű burkolat alatt az AN/APN-239 (RDR-1400C) felderítő és időjárás radart helyezték el.


    A helikopter mindkét oldalán egy-egy 7,62mm-es GAU-17/A (M134D Minigun) géppuska került elhelyezésre.


    Az AN/AAR-47A(V)2 rakéta közeledés-jelző rendszer (Missile Warning System, MWS) optikai érzékelője (SU-211B) (Optical Sensor Convertor, OSC) a helikopter függőleges vezérsíkján.
    Szállító repülőgépen történő szállításhoz a rotor lapátok összehajthatók.
    CV-22B Osprey szállító konvertiplán, Amerikai Egyesült Államok Légiereje (U.S. Air Force).(08-0050, D1038)
    Az AN/AAQ-24(V) Nemesis irányított lézeres, infravörös irányítású rakéták elleni védelmi rendszer (Directional Infrared Countermeasure Systems, DIRCM) lézer tornya (Small Laser Transmitter Assemblies, SLTA) befordított állapotban, az Osprey hátsó részén.
    Az AN/AAR-54(V) rakéta közeledés-jelző rendszer (Missile Warning System, MWS) érzékelője is a konvertiplán önvédelmi rendszerének részét képezi, kapcsolatban áll a DIRCM rendszerrel.
    A konvertiplán rakterének lenyitható hátsó rámpáján egy 12,7mm-es GAU-21/A (FN M3M) géppuska került elhelyezésre.
    HC-130N Combat King harci kutató-mentő repülőgép, Amerikai Egyesült Államok Légiereje (U.S. Air Force). (92-2104, 382C-43F-5381)
    A pilótafülke alatt két oldalt láthatók az AN/AAR-47(V)2 rakéta közeledés-jelző rendszer (Missile Warning System, MWS) optikai érzékelői (SU-211B)(Optical Sensor Convertor, OSC) és az AN/APR-39A(V)1 radar besugárzás jelző (Radar Warning Receiver, RWR) érzékelői.
    A repülőgép szárnya alatti külső tartókra Cobham Series 48 típusú légi üzemanyag-utántöltő konténereket függesztettek.
    MC-130J Commando II külöleges művelti támogató szállító repülőgép, Amerikai Egyesült Államok Légiereje (U.S. Air Force) (12-5757, 382-5757)
    Az MC-130J orra alatt az AN/ASS-52(V) Multi-Spectral Targeting System (MTS-A) lézer/infravörös felderítő és célzórendszer szenzortornya látható.

             C-130E Hercules szállító repülőgép, Pakisztáni Légierő (پاک فِضائیہ). (4178-4178,382)
    C-130J Super Hercules szállító repülőgép, Ománi Királyi Légierő (سلاح الجو السلطاني عمان). (5739-505,382)
    C-130K Hercules szállító repülőgép, Osztrák Légierő (Österreichische Luftstreitkräfte). (8T-CA, 382-4198)
    C-130J Super Hercules szállító repülőgép, Olasz Légierő (Aeronautica Militare). (46-42, MM62177, 382-5498)
    C-130E Hercules szállító repülőgép, Lengyel Légierő (Siły Powietrzne). (1503, 382-4426)
    A C-130J-30 Super Hercules szállító repülőgépek CC-130J elnevezéssel kerültek rendszeresítésre a Kanadai Királyi Légierőben (Royal Canadian Air Force / L’ Aviation royale canadienne). (130614, 382-5687)
    A CC-130J raktere belülről.



    C-130J-30 Super Hercules szállító repülőgép, Dán Királyi Légirő (Flyvevåbnet). (B-536, 382-5536)
    C-130H Hercules szállító repülőgép, Jordán Királyi Légierő (سلاح الجو الملكي الأردني). (4779-344,382)
    Wunstorfi matrica a jordán Hercules orrán.
    A Német Légierő (Deutsche Luftwaffe) A400M-180 Atlas szállító repülőgépe Wunstorfból érkezett. (54+10, 049)
    Kawasaki C-2 szállító repülőgép, Japán Önvédelmi Légierő (航空自衛隊). (68-1203, 003)

    A század jelvényében az inabai nyúl mítosza jelenik meg.
    A C-2-es teherterének végén, két oldalt egy-egy ajtót helyeztek el. Az ajtók előtt kinyitható áramlásterelő lapokat, deflektorokat helyeztek el, amelyek ejtőernyős ugratáskor nyújtanak védelmet a gépet elhagyó katonáknak.

    Kezelőpult a tehertérben.


    Alenia C-27J Spartan szállító repülőgép, Litván Légierő (Lietuvos karinės oro pajėgos). (08, 4143)

    Alenia C-27J Spartan szállító repülőgép, Szlovák Légierő (Vzdušné sily Slovenskej republiky). (1962, )
    A C-27J Rolls-Royce AE2100D2A típusú gázturbinás sugárhajtóművei egy-egy hat lapátos Dowty R 391/6-132-F/10 légcsavart hajtanak meg.
    A nyitott szerelőnyíláson keresztül jól látható repülőgép jobb oldali futóműve. Előtte az üzemanyag töltő nyílás és az üzemanyag feltölés irányítására szolgáló vezérlőpult látható.

    AgustaWestland Merlin HC.Mk.3A szállító helikopter, Brit Királyi Haditengerészet (Royal Navy). (ZK001, 50160/DEN11)
    AgustaWestland HH-101A CaeSAR harci kutató-mentő helikopter, Olasz Légierő (Aeronautica Militare). (15-05, MM81868, 50261)
    Az Amerikai Egyesült Államok Haditengerészetének (U.S. Navy), a Bell 407 sárkányszerkezetén alapuló MQ-8C Fire Scout távirányított, pilóta nélküli helikoptere felderítési és légi támogatási feladatokra használható.
    A Taylorcraft Auster AOP.Mk.V megfigyelő/összekötő repülőgép gyártása 1944-ben kezdődött el a Brit Királyi Légierő részére. Ez a változat már "vakrepülésre" alkamas műszerezettséggel készült és a három fős személyet védelme érdekében a pilótakabint részben páncélozták. A kiállított TW439 lajstromjelű gépet 1945-ben gyártották.
    Mindeközben a Vintage Village-ban.
    A QinetiQ védelmi technológiai cég négy darab Airbus H125 (AS350 B3e) helikoptert üzemeltet a brit Birodalmi Teszt Pilóták Iskolájának (Empire Test Pilots' School, ETPS) részére. (G-ETPF, 8464)
    Minden eshetőségre felkészülve: vontatóvilla, Harrierhez.
    Eurofighter Typhoon FGR.Mk.4 Tranche 2 Block 9 többfeladatú harcászati repülőgép, Brit Királyi Légierő (Royal Air Force). (ZK318, BS079/308)

    A Svéd Légierő (Svenska Flygvapnet) Saab JAS 39D Gripen kétüléses többfeladatú harcászati repülőgépe előtt egy a Svédországban RB 15F néven rendszeresített RBS 15F hajó elleni rakéta makettje látható. (825, 39825)
    L410UVP-E szállító repülőgép, Szlovén Hadsereg Légvédelmi és Légiereje (Brigada zračne obrambe in letalstva Slovenske vojske). (L4-01, 912606)
    A Francia Haditengerészet (Marine Nationale) Embraer EMB-121AN Xingu típusú szállító repülőgépe a Lan-Bihouében állomásozó Flottille 28F állományába tartozik. A gép személyzete nyerte el 2018-ban az Anna királyi hercegnő által alapított Crew Challenge díjat. (77, XD, 121077)
    A székek színéből kitalálható, hogy melyik országból érkezett ez az AH-64D Apache harci helikopter. (Q-29, DN029)
    CH-47D Chinook szállító helikopter, Holland Királyi Légierő (Koninklijke Luchtmacht). (D-106, M4106)
    Kabala a szélvédő mögött, az AN/APR-39A(V)1 radar besugárzás jelző (Radar Warning Receiver, RWR) rendszer érzékelője a szévédő előtt.



    Eurofighter F-2000A Typhoon többfeladatú harcászati repülőgép, Olasz Légierő (Aeronautica Militare). (36-52, MM7343, IS069)


    Eurofighter F-2000A Typhoon többfeladatú harcászati repülőgép, Olasz Légierő (Aeronautica Militare). (37-45, MM7345, IS071)
    Eurofighter F-2000A Typhoon többfeladatú harcászati repülőgép, Olasz Légierő (Aeronautica Militare). (37-01, MM7307, IS039)
    A 37. Cesare Toschi repülő ezred (37º Stormo Cesare Toschi) gépei felszállás közben.
    OV-10B Bronco célvontató repülőgépeket kizárólag a Német Légierő részére gyártották. A kiállított 338-3 gyári számú gép kezdetben a D-9547 lajstromjellel majd a a 99+18 oldalszámmal repült a Luftwaffe kötelékében. Jelenleg G-ONAA lajstromjellel egy civil szervezet, a Bronco Demo Team üzemelteti.
    2018-ban a RIAT-on ez a gép érdemelte ki a Legjobb Polgári Repülőgépnek járó díjat.
    KC-10A Extender légi üzemanyag-utántöltő/szállító repülőgép, Amerikai Egyesült Államok Légiereje (U.S. Air Force). (87-0120, 48306)
    A KC-10A merev üzemanyag-utántöltő csövének hivatalos neve: Advanced Aerial Refueling Boom (AARB)

    A merev csöves üzemanyag-utántöltő rendszer segítségével percenként maximum 4.180 liter kerozin tölthető át.

    KC-135R Stratotanker légi üzemanyag-utántöltő repülőgép, Amerikai Egyesült Államok Légiereje (U.S. Air Force). (61-0321, 18228)

    A Brit Királyi Légierő (Royal Air Force), az általa rendszeresített három darab Boeing/L-3 Communications RC-135W Rivet Joint elektronikai felderítő repülőgépet RC-135W Airseeker elnevezéssel állította hadrendbe. (ZZ665, RJ19/18778)
    A burkolat mögött az Automatic ELINT Emitter Locator System érzékelőit helyezték el.
    Bombardier/Raytheon Sentinel R.Mk.1 felderítő/szárazföldi csapatok harcászati irányítására szolgáló repülőgép, Brit Királyi Légierő (Royal Air Force). (ZJ692, 9131)

    A repülőgép törzsének alsó és felső részén látható burkolat rejti a Raytheon Sentinel radart (Sentinel Dual Mode Radar Sensor).
    CH-146 Griffon helikopter, Kanadai Királyi Légierő (Royal Canadian Air Force / L’ Aviation royale canadienne). A 430. helikopter század (430 Tactical Helicopter Squadron) gépe, az alakulat létrejöttének 75. évfordulója alkamából kapott díszfestést. (146430, 46430)
    E-7A Wedgetail légtérellenőrző repülőgép, Ausztrál Királyi Légierő (Royal Australian Air Force). (A30-001, 33474)
    Az AN/AAR-54 rakéta közeledés-jelző rendszer (Missile Warning System, MWS) érzékelője. A fekete burkolat a BAe Australia ALR-2001 Odyssey ESM rendszer antennáit rejti.
    Az ALR-2001 Odyssey ESM rendszer antennái a törzs alatt.
    A szárnyvégi burkolat is az ESM rendszer antennáit rejti.
    Felül a Link 16 (MIDS/JTIDS) rendszer antennája, alatta a segédhajtómű kivezető nyílása látható. A fekete félgömb rejti az ALR-2001 Odyssey ESM rendszer antennáit.
    A gép törzsének tetején látható a Northrop Grumman MESA (Multi-role Electronically Scanned Array) radar.
    Az Ausztrál Légierő hat darab E-7A-val rendelkezik.


    Panavia Tornado IDS taktikai csapásmérő repülőgép, Olasz Légierő (Aeronautica Militare). (6-21, MM7040, 350/IS039/5049)


    Panavia Tornado IDS taktikai csapásmérő repülőgép, Német Légierő (Deutsche Luftwaffe). (44+65, 414/GS122/4165)



    A képen látható Gloster Meteor T.Mk.7(mod) vagy T.Mk.7/8 vagy T.Mk.7½ típusú repülőgépet - mert ennek a változatnak többféle elnevezése is van - a Martin-Baker Aircraft Co. Ltd. használja katapultülésekkel kapcsolatos tesztekre. Ennél a verziónál, a Meteor kétüléses T.Mk.7 kétüléses kiképző változatának a törzséhez a vadász változatú F.Mk.8-as farokrészét illesztették.
    A hátsó ülés helyére építették be a kilövő szerkezetet, amelybe a mostani alkalomra egy SJU17(Mk.14) NACES katapultülést helyeztek el.


    A repülőgépet 1949 novemberében gyártották, gyári száma: G5/356539. A Királyi Légierőben a WA638-as oldalszámmal repült, majd miután 1979-ben kivonták a szolgálatból és a Martin-Bakerhez került, ahol átalakították, a G-JWMA lajstromjelet kapta.
    Ez a C1/0225 gyáriszámú de Havilland Canada DHC-1 T.Mk.10 Chipmunk kiképző repülőgép, WD286-os lajstromjellel 1951. január és 1973.október között repült a Brit Királyi Légierőben. Jelenleg magántulajdonban van.
    CASA C-295M szállító repülőgép, Finn Légierő (Suomen Ilmavoimat). (CC-02, S-036)
    E-6B Mercury repülő harcálláspont, Amerikai Egyesült Államok Haditengerészete (U.S. Navy). (163918, 23891)

    Rövidhullámú antenna a szárnyvégi konténeren és...
    ...rövidhullámú antenna a függőleges vezérsík tetején.

    Dassault Rafale C többfeladatú harcászati repülőgép, Francia Légierő (Armée de l'Air), Rafale Solo Display (RSD05). (4-GI, 130)






    A Brit Királyi Légierő részére a Babcock International Group PLC, Grob G115E Tutor kiképző repülőgépeket üzemeltet az UK Light Aircraft Flying Task (LAFT2) program keretében. (G-BYXZ, 82182/E)
    Airbus A400M-180 Atlas C.Mk.1 teherszállító repülőgép, Brit Királyi Légierő (Royal Air Force). (ZM411, 039)



    Land Rover Series IIA terepjáró gépkocsi a Brit Hadsereg különleges alakulata, a Különleges Légi Szolgálat (Special Air Service, SAS) által átalakítva. Ennek, a sivatagi használatra szánt változatnak a neve: rózsaszín párduc, vagyis SAS Pink Panther.
    A 80-as évek közepétől a Land Rover 110 DPV-t (Desert Patrol Vehicle) használta az SAS.
    FV4034 Challenger 2 (CR2) harckocsi



    A roncsozós rovatban ezt a BAC Jet Provost T.Mk.5A kiképző repülőgépet (XW432, EEP-JP/1054) mutatom meg, amely Buckinghamshire-ben, Thame és Long Crendon közötti út mellett látható.
    A turisztikai részben, a Bristol közelében, az Avon folyó felett átívelő Clifton függőhídról készült fényképek tekinthető meg. (Clifton Suspension Bridge)
    Letekintés jobbra és...
    ...letekintés balra.
    A hidat 1864-ben nyitották meg.


    Hogy a repüléshez is legyen köze a hídnak. A kép 2004-ben, a Concorde búcsúrepülése során készült. Forrás:https://www.telegraph.co.uk/news/2019/03/01/history-concorde-pictures-50th-anniversary/concorde-flies-clifton-suspension-bridge-bristol-2004-final/
    Ha érdekelnek korábbi RIAT-okon készült képeim, a linkekre kattintva megnézheted őket.
    RIAT2013
    RIAT2014
    RIAT2016
    A blog frissüléséről a Facebookon is értesülhetsz.
    Köszönöm, hogy megnézted a képeimet.


    0 megjegyzés:

    Megjegyzés küldése

    Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

     
    Copyright © 2014-2024 krisztianfotoi.blogspot.com. Minden jog fenntartva. A blogon található minden kép és szöveg szerzői jogvédelem alatt áll. A képek írásbeli engedély nélküli felhasználása, publikálása tilos. Kivételt képez ez alól a teljes galériák hivatkozásainak megosztása. Kapcsolat: kgazso01@gmail.com
    Copyright © 2014-2024 krisztianfotoi.blogspot.com. All rights reserved. All images and text on this blog are copyrighted. Any use or publication of images without written permission is prohibited. Exceptions to this rule include sharing links (URLs) to full galleries. Contact: kgazso01@gmail.com